De vraag zegt het al...ik ben bezig met het omzetten van de hypotheek, ex er af alles op mijn naam. Nu komt dus bovenstaande vraag op mijn pad... Ik ben werkzaam in een beroep dat lichamelijk zwaar is en blessure gevoelig. Niet iedereen haalt zijn pensioen. Dus voor de dames die een huisje hebben gekocht en in hun eentje de verantwoordelijkheid voor de hypotheek dragen, welke keuze hebben jullie gemaakt, en waarom?
Niet helemaal antwoord op jouw vraag... Mijn man heeft een overlijdensrisicoverzekering afgesloten zodat ik (en de kinderen) bij een evt overlijden het huis niet uit gegooid worden. Deze loopt ongeveer gelijk met de hypotheek, dus die kunnen we dan blijven betalen. (Mijn man is de kostwinner en ik doe alleen onbetaald werk.) Hij heeft ook zwaar werk, is ondernemer, en hij heeft Bechterew (vorm van reuma). Dit zorgt ervoor dat een (goede) arbeidsongeschiktheidsverzekering niet te betalen of te krijgen is... Weet niet of dat nog steeds zo is, heeft hij een paar jaar terug bekeken. Het was al erg moeilijk om de orv geregeld te krijgen...