Petitie: terugplaatsing kind

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door jongemama1, 2 mrt 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jongemama1

jongemama1 Niet meer actief

2. Bailief

Bailief Niet meer actief

Het verhaal is niet door te komen en een uithuisplaatsing gebeurd echt niet zomaar. Daarnaast kan ik mij niet voorstellen dat een rechter zich ook maar iets aantrekt van een petitie waarin de mensen die dit ondertekenen maar één kant van het verhaal hebben gelezen.

Ik zal dit dus ook niet tekenen.

3. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw

Ben het hier wel mee eens eigenlijk.

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Mee eens, sorry.

5. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

26 mrt 2015
    11.868
    5.107
    113
    Mee eens

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik zag dat je bezig bent voor een 3e TS, ik kan me dat eigenlijk in jouw situatie niet zo goed voorstellen...

7. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Ik teken ook niet, zie helaas te vaak dat terugplaatsing niet het beste voor het kind is.

8. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Dit dus..
    (De meeste) kinderen worden niet zomaar uit huis geplaatst.
    En ik ga geen petitie tekenen waarvan ik geen volledig dossier kan lezen.

9. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Eens met Balief en Cactusje,

10. Sue87

Sue87 Niet meer actief

Eens met de rest..
    En in deze situatie voor een derde gaan? Apart..

11. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik teken niet. Als een kind uit huis wordt geplaatst gebeurd dat niet voor niets.

12. Noorie

Noorie Niet meer actief

#12 Noorie, 2 mrt 2017
    Laatst bewerkt door een moderator: 2 mrt 2017
    Ik kom niet door het verhaal heen.
    Daarnaast is dit maar 1 kant van het verhaal en is het niet iemand die het objectief bekijkt.
    Edit:Wil je wel sterkte wensen

13. Roos12

Roos12 Fanatiek lid

4 jan 2015
    1.725
    809
    113
    Ik teken ook niet. Buiten dat ik het met de rest eens ben: Kan ik mij trouwens ook niet voorstellen dat handtekeningen van vreemden jou zouden gaan helpen, dat nemen ze echt niet serieus.

14. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.495
    4.332
    113
    Vrouw
    Mijn moederhart huilt wel voor je. Ik snap dat je als moeder bij je kinderen wilt zijn, fijn om te lezen dat je alles doet en wilt doen om je kinderen terug bij je te krijgen. Maar soms is het niet het beste voor het kind en hoe moeilijk dat ook is, accepteer wat het beste voor je kinderen is. Zijn ze nu veilig, zitten ze in een fijn pleeggezin, zijn ze geliefd? Dat is belangrijk.
    Blijf trouw naar de bezoeken gaan en sla nooit een bezoek over, laat je kinderen jouw liefde voor hun zien, daar kunnen zij op bouwen.

Ik werk met veel kinderen in crisissituaties en terugkeren is niet altijd de beste optie. Maar zouden ze terugkeren dan wens ik jou veel liefde en geluk.

15. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Nee sorry, ook ik ga niet tekenen. Kinderen worden echt niet zomaar uit huis geplaatst en vaak een is een goed liefdevol pleeggezin een veel betere plek voor een kind om op te groeien dan bij een labiele vader en/of moeder die het kind weinig tot niets te bieden heeft.

Bovendien zal een kinderrechter zo'n petitie gelijk van tafel vegen en enog geen blik waardig keuren. En terecht natuurlijk.

Ga (nog wat meer) aan jezelf werken lieve TS en zorg eerst dat je emotioneel en financieel geheel onafhankelijk en stabiel bent voordat je aan een derde kind weer begint. Gelukkig ben je nog jong genoeg om enkele jaren te wachten. Je wit toch niet dat je derde kind óók uit huis geplaatst wordt hoop ik?

Sterkte meis, wees verstandig.

16. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Ik begrijp vrij weinig van het verhaal, op basis hiervan kan ik in ieder geval onmogelijk een petitie tekenen.

17. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Precies wat de anderen zeggen. Het is een verhaal van een kant en het zal de rechter echt niets doen, wat ik er als buitenstaander van vind.

18. Logan

Logan Niet meer actief

Dit.

19. Sjaanbanaan

Sjaanbanaan Actief lid

2 jan 2017
    423
    26
    28
    Ts, ben jij de moeder in deze kwestie?
    Ik heb de petitie gelezen maar ik ga niet tekenen.
    Het lijkt me vreselijk om op deze manier je kinderen kwijt te zijn maar dit soort dingen gebeuren niet zo maar.
    De situatie moet schrijnend zijn als de maatregel wordt genomen om kinderen uit huis te plaatsen.
    Zo als ik het verhaal lees en interpreteer is de thuissituatie dusdanig bedreigend voor de kinderen dat het niet anders kan dan hen uit huis te plaatsen.
    Ik denk ook dat er veel meer schuil gaat achter dit verhaal.

20. Nescio

Nescio Niet meer actief

Mee eens, sorry.
    En nu in de MM voor een derde?

Deel Deze Pagina