Buurvrouw draait door

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Op dezelfde voet verder gaat sowieso niet gebeuren. Mijn dochter gaat er niet meer naartoe en als ze op vakantie gaat zal ze iemand anders moeten zoeken om voor dr huis te zorgen. Maar ik ben al de derde, dus een vierde gek gaat ze vast ook wel vinden.

Ik vind het bijzonder te lezen dat sommige van jullie het niet eens zo erg zouden vinden om uitgescholden te worden. Daarna nodig je ze uit voor koffie om er over te praten. Heel eerlijk: ik geloof er niks van!

Be Happy, fanona en Phloxx vinden dit leuk.
  2. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    nou, volgens mij lees je niet helemaal goed...

Er zegt nl niemand dat ze het niet erg vinden om uitgescholden te worden en er zegt ook niemand om gewoon lekker casual koffie te gaan drinken.

Er word gezegd dat ze het gesprek aan zouden gaan om te kijken waar dat nou ineens vandaan kwam.
    Dat zegt toch niet meteen dat je de beste vrienden bent ofzo.

XmoonlightX vindt dit leuk.
  3. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Niemand vind het niet zo erg. Nee ze zeggen dat je je mond open moet trekken tegen der en vragen waarom ze zo te keer ging.

Niemand zegt joh geen probleem Buurvrouw volgde week weer? Scheld mij maar uit hoor! Ik blijf..

4. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

De dingen die jij noemt, de schaamte en het moeilijk vinden, zijn excuses zoeken.
    Zoals ik net al aangaf vind ik het belangrijker dat iemand de verantwoordelijkheid neemt voor zijn gedrag. Ts is dat gewoon niet voor dat van de buurvrouw.

Phloxx vindt dit leuk.
  5. XmoonlightX

XmoonlightX Niet meer actief

Als mijn goede buurvrouw ineens dit soort dingen zou doen, ja dan zou ik haar idd uitnodigen voor een goed gesprek
    Waarom? Omdat ze me altijd dierbaar is geweest en ik wil weten waarom ze zo ineens doet.
    Mochten we tijdens het gesprek er niet uit komen , dan zou het klaar zijn voor me
    Maar een gesprek komt lijkt mij beter op gang bij een kopje koffie ontspannen op de bank , dan bij de voordeur praten

Maar goed ik zeg niet wat jij moet doen
    Jij vroeg of wij het pikken en dit is mijn antwoord
    Ik heb nergens gezegd dat ik het schelden pik en dit zou ik ook in het gesprek duidelijk maken.

Beetje jammer dat je mijn antwoord zo naar beneden haalt. Jij vraagt om meningen , dit is de mijne

twinkle star, maartje84, jojo85 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ze kan die verantwoordelijkheid ook nog steeds nemen als ts de eerste stap zou nemen hoor... dan kan ze toch zeggen ja je hebt gelijk sorry bla bla.

en je kan het wel excuses vinden... maar soms als je psychisch wat mankeert kan het ontzettend beschamend zijn om dat te moeten gaan vertellen en zeggen dat je daarom zo achterlijk heb gereageerd ;)

7. zonnestraal21

Maar goed TS is blij dat ze van buurvrouw af is, dus waarom zou buurvrouw excuses o.i.d gaan maken.

8. XmoonlightX

Dat maakte ik dus niet uit de eerste post op, omdat ze zei dat ze wel eens oppaste en voor het huis zorgt enzo
    Vandaar mijn reactie, voor een gesprek onder mom van een bakkie
    Daar borduur ik nu nog op voort, omdat dit belachelijk wordt gemaakt ;)

Mij maakt het niet uit hoor wat ze wel en niet met de buurvrouw wilt doen.
    Maar ze vroeg of wij dit pikken. En nee dat zou ik niet doen, maar ik zou wel nagaan waarom ze dit doet

bosi333 vindt dit leuk.
  9. Nescio

Nescio Niet meer actief

Wat een inlevingsvermogen van sommigen.

TS, jij wil alleen maar horen wat een ontzettende trut jouw buurvrouw is. En dat je groot gelijk hebt door haar nu te negeren.

Dit gaat toch niet om gelijk hebben? En ja, als mijn buurvrouw met wie ik op goede voet sta uit het niets begint te schelden wil ik wel weten wat daarachter zit.

Heel apart dat jij dat zo moeilijk vindt.

Be Happy, DragonBaby, merah en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Snap überhaupt al niet als je al van iemand af wil en iemand bepaald gedrag vertoond tegenover anderen waar je niet achter staat, je dan je nog wel wil dat diegene op je kind past enz.

Nescio vindt dit leuk.
  11. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Je wil geen contact meer, nou, klaar dan.
    Als het contact eerder prima was, snap ik niet helemaal waarom je niet even gaat praten hierover. Maar dat wil je duidelijk niet, dus lekker op zp blijven klagen :)

12. zonnestraal21

Het was mij na de 2e reactie wel duidelijk. Zeker toen ik zag hoe ze overal op reageert en de toon.

Ik zou hetzelfde doen als jou. Als de buurvrouw op je kind past moet er een goed vertrouwen in zitten, je mag elkaar dan echt. Althans in mijn geval:p.
    Juist daarom zou ik het ook zeker WEL vragen. Je hebt toch recht om te weten waaraan je dit 'verdient' had.

jojo85 en XmoonlightX vinden dit leuk.
  13. zonnestraal21

Ik ook niet maar ik ben TS dan ook niet hahaha.

14. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.931
    5.240
    113
    Home
    ik zou haar voorlopig negeren
    en in de toekomst als ik haar zou tegenkomen hoi en doei en verder geen contact maken

15. XmoonlightX

Had alleen de openingpost gelezen :D
    En zag later de reactie op mijn bakkie en toen alles maar eens gelezen ;)
    En dan wil ik mezelf toch nog even verdedigen.

Ja ik zou dat dus ook willen weten
    Maar goed iedereen is anders ;)

16. In your eyes

Tja, ik heb zelf een angststoornis en dat kan ook moeilijk zijn voor mijn omgeving, maar ik verwacht niet dat ze zich daar maar op aanpassen.
    Het is aan mij om de juiste therapie te volgen, en aan mij om excuses aan te bieden en uit te leggen waarom ik soms reageer zoals ik doe.
    Dat is niet altijd even makkelijk om te vertellen, maar als ik mijn vriendschappen wil behouden wel noodzakelijk.

Marchella en Victoria30 vinden dit leuk.
  17. Victoria30

Victoria30 Fanatiek lid

1 nov 2016
    2.082
    320
    83
    Vrouw
    Toch kan de stap te groot zijn voor iemand. En het gaat om buren. Het woont een stuk prettiger zonder onuitgesproken zaken.

Nescio vindt dit leuk.
  18. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Tsja niet iedereen is hetzelfde toch...

Ik heb een depressie gehad, medicijnen e.d...
    Nou daar ga je soms echt wel een beetje vreemd van doen en heb me
    Ook regelmatig geschaamd hoor.

Niet iedereen is altijd overal even goed in ;)

jojo85 vindt dit leuk.
  19. prisje22

prisje22 Fanatiek lid

4 mei 2012
    1.137
    21
    38
    .
    Ook ik zou vragen waarom ze tekeer is gegaan.. maar blijkbaar was het niet alleen je buurvrouw aangezien jullie genoeg voor elkaar hebben gedaan .

20. In your eyes

@Victoria30 natuurlijk woont het prettiger zonder uitgesproken zaken, maar dat betekent niet dat je dan maar moet accepteren dat de buurvrouw je uitscheld puur om de vrede te bewaren..

@Biny dat klopt, iedereen is daar anders in. Vandaar ook de verschillende meningen in dit topic. ;)

Deel Deze Pagina