Buurvrouw draait door

Discussie in 'De lounge' gestart door sillies, 18 jul 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. In your eyes

In your eyes Niet meer actief

Als het om een eenmalig incident zou gaan zou ik het daar wel mee eens zijn, maar voor de buurvrouw is dit gedrag normaal en komt het vaker voor.
    Waarom ts iemand laat oppassen die vaker zo reageert en ook zo tegen een kind tekeer kan gaan begrijp ik ook niet, maar daar zal ze haar redenen voor gehad hebben.

2. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ik heb natuurlijk al meteen aangegeven dat ik er niet van gediend ben om zo behandeld te worden. Daar hoef ik nog niet een keer voor af te spreken.
    Ik begrijp niet waarom ik de eer aan mezelf hou als ik naar haar toe ga. Als ik mij zo zou gedragen bij iemand, dan zou ik mijn excuses gaan aanbieden, dat vind ik de eer aan mezelf houden.

Maar het is moeilijk uit te leggen omdat niemand haar kent. Ik had het er met andere buren over ( zij begonnen er over omdat de buurvrouw haar beklag had gedaan) en daar had ze ook zoiets gedaan. Zij begrepen heel goed waarom ik er niet naartoe ga en raadde me ook aan om dat zeker niet te doen. Het contact zeer oppervlakkig houden, was hun advies.

3. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Ze is zeker niet aso en mijn dochter ging er graag naartoe. Maar ze had altijd haar buien en dan ging mijn dochter er niet naartoe. Oppassen was ook hooguit een half uur. De laatste tijd gaf mijn dochter aan niet meer te willen, dus ging ze ook niet meer.

Ze heeft totaal geen zelfkennis of inlevingsvermogen, ze is altijd kwaad op iemand en zodra je een weerwoord geeft heb je afgedaan. Er is psychisch iets aan de hand, maar echt niet zo dat een huisarts het ziet, dan doet ze zich heel anders voor.

Maar ik ga me er niet meer mee bezig houden. Ik heb mijn beslissing genomen en mensen die haar kennen begrijpen dat, dus dat vind ik genoeg.

Wel iedereen bedankt voor de reactie natuurlijk!

4. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Je buuf heeft borderline vrees ik.
    Zou mijn zus kunnen zijn zoals je haar omschrijft. Tja, ze kunnen heel sociaal en lief zijn, maar hebben buien ineens waar je u tegen zegt.

5. jomay

jomay Bekend lid

5 sep 2012
    579
    316
    63
    Vrouw
    Hier deed het mij ook al aan denken...al kunnen wij hier naturlijk geen diagnose gaan zitten stellen via een forum;)

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Heftig. Zou goed kunnen dat ze dat heeft.

7. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Mijn man krijgt toevallig net een dwingend appje van dr. Geen excuus, niks. Over iets wat wij op het dakterras wilde doen (en wij vorige week uit fatsoen met haar besproken hebben), maar wat zij niet gewenst vindt en we dus dan ook niet mogen doen.

kyara vindt dit leuk.
  8. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.474
    4.930
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    'Niet mogen'?
    Afrhankelijk van wat het is zou ik me daar toch niet zo snel (meer) de les in laten lezen.

Verder eens met het merendeel van de reacties: ga met haar praten en afhankelijk van hoe het gesprek gaat sluit je het af met te zeggen dat je het contact op een laag pitje wilt zetten. Dit is veel duidelijker en 'eerlijker' dan nu in de negeer-modus te gaan. Zeg ook duidelijk dat je geen app-contact meer wilt.

9. goblins

goblins Fanatiek lid

27 okt 2013
    3.591
    3.222
    113
    ministerie van defensie
    Swifterbant
    Pffff, ik zou bijna zeggen dat je bij mij in het dorp woont. Ik ken ook zo'n vrouw.
    Maar toen begon je over het dakterras, en de hebben ze in die straat niet.

Ook N (die vrouw die ik ken) kan ineens ontploffen als ze haar zin neit krijgt in welk gesprek dan ook.
    Ik ken haar nu een jaren ik heb een paar keer met haar afgesproken, maar het contact moet wel altijd vanaf mijn kant komen.
    Ondertussen via een gezamenlijke vriendin haar daar ook ontmoet, en zo'n bui meegemaakt. Ik was compleet verbaasd, dat ik er niet tussen ben gesprongen, maar ik vond eht echt eng. Ik had het idee dat ze mijn vriendin wilde meppen.....
    Sindsdien geen contact meer opgenomen met haar, ik negeer haar compleet, althans via FB, aangezien ik haar verder niet zie.
    Verder is zij dan ook nog compleet respectloos naar haar man toe, en gaat zij alleen om met mensen die problemen hebben, alsof zei zich daar op voedt.
    Zodra je geen problemen meer hebt, is het contact over.

Aangezien ze mij nooit wat heeft aangedaan, heb ik geen problemen met haar,maar wil ik geen contact.
    Toch zit ik te denken om haar een mail te sturen, over wat mijn bevindingen zijn aangaande onze "vriendschap" en dat ik haar ga verwijderen opFB.
    Alleen zit ik daarover nog wel in dubio. Als ze weer ballistisch gaat worden is haar man de pineut (en dat is een heel zacht ei).

Ik snap dat je geen contact wil met jouw buuv dit gedrag is niet normaal.

10. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    We willen aan beide kanten een scherm plaatsen voor privacy ( het muurtje is nog geen meter hoog). Vorige week zei ze al dat het officieel niet mocht, ik heb dat uitgezocht en het mag zeker (3/4 vd wijk heeft het al dicht gemaakt).

Misschien dat mijn man nog in gesprek gaat met haar, want het moet wel duidelijk gemaakt worden dat haar gedrag niet gewenst is en we alleen nog contact hebben over belangrijke dingen.

11. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Door een ander topic kwam ik ineens in dit topic. Ik ben wel benieuwd nog naar enkele dingen:
    Waarom heb jij jouw parasol niet ingeklapt staan als het zo hard stormt dat ie over de schutting kan waaien?
    En, hoe is het afgelopen? Heb je nog iets met de adviezen gedaan?

12. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Hier laatst ook overvallen door harde wind, zware parasol vloog zo 10 meter verder. Hij schoot los uit de voet. Zoiets gebeurt echt snel...

13. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Oeps!! Wat zul jij (en mogelijk jouw buren ;)) geschrokken zijn.

Maar als je niet thuis bent (of er harde wind komt) is het toch normaal dat je dat ding dicht doet en je er de hoes overheen doet of als je dat niet hebt dat je hem dan vastbind met een touwtje zodat hij niet open kan waaien? Of ben ik uber voorzichtig met mijn parasol?

14. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.679
    113
    Nee, mee eens hoor! Hier zaten we er onder toen hij ineens door de wind werd opgetild. Hij vloog gelukkig niet naar buren, kan me ook voorstellen dat dat eng is als je zelf met kinderen in de tuin zit en de parasol van je buren ineens aan komt vliegen... Maar de reactie van die buurvrouw vind ik overdreven.

15. maartje84

maartje84 VIP lid

8 okt 2008
    12.811
    4.453
    113
    Punnikexpert
    Import ergens
    Eensch ;) reactie van buurvrouw is overdreven.

16. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.191
    1.396
    113
    Het stormde helemaal niet :oops:. Het was gewoon lekker weer, het waaide iets harder, maar meer niet. Er kwam een windvlaag onder de parasol, zag het gebeuren, maar kon hem niet meer pakken. Als dat bij jouw buren gebeurt hoe zou je dan reageren? Ik denk geschrokken, maar meer toch niet.

Mijn man wilde met haar gaan praten, maar de ene na de andere beschuldigende Whatsapp kwam binnen, zodat hij ook snel klaar was met haar. Het dakterrasscherm (wat minimaal was) hebben we voor haar weer weggehaald, maar nu zoekt ze allemaal andere dingen. Er staat een frambozenstruikje waarvan 1 tak op de rand valt (onze helft), deze duwt ze steeds weer weg. Ik heb zelf al een vreselijke hekel aan op deze manier te denken, onze helft, bah.
    Persoonlijk ben ik blij dat we haar niet meer over de vloer hebben, maar dat getreiter is gekmakend. We hebben aangegeven niet steeds berichten van haar te willen krijgen en haar uiteindelijk geblokkeerd, maar omdat ze hele dagen thuis is en ik nu al vakantie heb, kan ze op een heleboel andere manieren pesten en dat doet ze ook.

17. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.340
    142
    63
    Ik zou eens met de wijkagent gaan praten dit gaat steeds verder en praat uit ervaring wij zijn vanwege de buren na 5jaar verhuisd

Deel Deze Pagina