Buurvrouw dreigt kat te doden

Discussie in 'De lounge' gestart door karlijn, 16 sep 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yaro

yaro Niet meer actief

Hoeveel last je van haar hebt is heel vervelend. En haar manier van communiceren is zeker niet netjes.

Maar je hebt simpelweg je kat uit haar tuin te houden. En hoe je dat doet is helemaal aan jou, als het maar gebeurd.

Wees dan ook de verstandige van de 2 en zorg dat ze van jou geen overlast hebben, behalve normale leefgeluiden. Anders zou het nog wel eens een hele kinderachtige bedoeling kunnen worden.

Lieke1989 vindt dit leuk.
  2. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Zoals vele voor mij ook al zeggen, de buurvrouw reageert ook wat overdreven maar snap haar reactie op zich ook wel.

Als er bij mij in de tuin een vreemde kat loopt dan spuit ik ze nat met een Nerf water Pistool of een emmer water van bovenaf. Vond de buurman van 2 huizen verderop eerst ook niet leuk maar zolang zijn kat in mijn tuin gaat zitten schijten en overal tegen aan sproeit dan blijf ik die kat nat spuiten. Niet mijn probleem dat hij dan zeik nat weer bij jou naar binnen komt en op je mooie bankje gaat liggen.

Een schutting houd een kat echt niet tegen. Wat je zou kunnen doen is inderdaad een katten ren maken, of anders misschien een tuigje. Vind niet dat de buurvrouw voor een oplossing hoeft te zoeken, jouw kat zorgt namelijk voor overlast dus is het jouw ''probleem''.

Lies1611 vindt dit leuk.
  3. amdaa

amdaa VIP lid

28 mrt 2015
    9.670
    11.009
    113
    Nee stel je voor...
    Een dier is tenslotte voor gemaakt om opgesloten te zitten

Chocolat en karlijn vinden dit leuk.
  4. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.112
    17.122
    113
    Een dier is ook niet aangeschaft om andere mensen dan zijn/haar baasjes lastig te vallen..... ;)

Ik ben een grote kattenvriend en mijn kat is echt m'n kindje, maar andere katten hoef ik niet in mijn tuin. Ze graven in m'n bloembakken, schijten bij m'n bomen, slopen m'n tuin. Nee, daar heb ik geen behoefte aan.

Mijn kat blijft binnen als wij van huis zijn. Als we wel thuis zijn, mag ze naar buiten en blijft ze braaf in onze tuin. Zal (deels) het effect zijn van haar tientallen - al dan niet honderden - keren van de schutting plukken als ze wel weg wilde gaan. Ook een kat kan je - met moeite en geduld - opvoeden! Ze lijkt prima te begrijpen dat ze vrij terrein heeft binnen onze "tuinmuren", maar daarbuiten niet.
    Ze ligt lekker op het gras/de tuinmeubels te zonnen of rent vrolijk achter pluisjes, vliegjes, vlinders aan. Mijn buren hoeven in geen enkel opzicht last te hebben van mijn kat, net zo min als ik dat van hun katten wil hebben.

Dus hoewel de reactie van de buurvrouw misschien behoorlijk agressief is, snap ik 'm zeker wel. Zou toch naar een (permanente) oplossing zoeken.

fafa vindt dit leuk.
  5. Poppy4

Poppy4 Bekend lid

13 jan 2016
    707
    480
    63
    Wat verdrietig *virtuele knuffel*.

6. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Dank je, vooral mijn 3 kinderen waren er stuk van

7. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.029
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    Precies wat @JJ1980 zegt, de dieren van de buurvrouw moeten nu dus opgesloten worden, omdat de kat van TS ze anders kan doden.

Ik vind het zeer lomp van de buurvrouw, hoe ze het brengt. Maar haar konijnen kunnen nu dus niet in haar eigen tuin van haar tuin genieten, omdat ze in levensgevaar zijn door loslopende katten.

Sommige mensen worden daar boos door en zeggen dan onredelijke dingen.

8. dreames

dreames VIP lid

9 dec 2007
    7.816
    4.057
    113
    Zo hebben wij het inderdaad ook gedaan. Staaldraad gehaald en gespannen. Kattennet besteld en gespannen. De katten hebben heel wat moeite gedaan maar komen echt de tuin niet uit nu.

9. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik geloof dat sommigen niet helemaal begrijpen hoe dit voor ons is.
    "Kan niet wat de buurvrouw zegt maaaaarrrrr jouw kat jouw probleem".
    Beetje kort door de bocht he?
    Denk er eens bij na, voor degene die een huisdier hebben, een kat, konijn, hond of ijsbeer. Als iemand tegen jou zegt dat die hem dood zal maken?
    Dagelijks loop ik hier al op m'n tenen omdat we hier gewoon helemaal niet fijn wonen. Stel je dat ook eens voor.
    Jij zit nu lekker op je heerlijke bank, in je huis waar je je thuis voelt, waar je op je gemak bent. Waar je geen last hebt van je buren. (misschien minimaal)
    Stel je eens voor als dat weg valt.
    Dat iedere keer als je naar huis rijdt dat je half een knoop in je maag krijgt omdat je weer naar dat k*t huis gaat. Dat als je kind geluid maakt dat je hart een sprongetje maakt omdat je bang bent wat de buurvrouw nu zal doen? Weer harde muziek?
    Dat je 9 van de 10 keer 's avonds niet rustig op de bank kunt zitten omdat zij een achterlijke houten aanbouw hebben gebouwd waar ze lekker met z'n allen blowen, muziek luisteren en lawaai maken waardoor wij niet eens een serie rustig op de bank kunnen kijken.
    Stel jij eens voor dat jij dat niet kunt. Dat je van ellende maar om 20u naar bed toe gaat omdat je dan de waaier aan kunt doen zodat je ze niet hoort.

Ja ik vind het echt ruk dat mijn kat een ander tot last is. Maar dat geeft een ander totaal niet het recht om hem wat aan te doen.
    En door bovenstaande en alle eerdere klote opmerkingen van haar voel ik totaal niet de behoefte om met haar rekening te houden. Enkel voor MIJN kat zijn veiligheid zou ik gaas voor de opening bevestigen en een net hieroverheen spannen.

10. Uuz

Uuz VIP lid

8 dec 2014
    6.241
    818
    113
  11. karlijn

karlijn Niet meer actief

Hoe reageerden je katten hier op? Konden ze daarvoor wel vrijuit de weide wereld in?
    Ben ik wel benieuwd naar. Ben bang dat onze herrie schopper de hele buurt bij elkaar miauwt.

12. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ik begrijp je. Maar we wonen in een huurhuis en ik steek geen cent meer in dit huis. Willen zsm weg. We zijn aan het uitzoeken of we kunnen kopen. En anders wordt het een huis in de particuliere sector.

13. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het lijkt me verschrikkelijk om zo te moeten wonen maar dat staat los van wat je kat doet. Ik snap dat jij dat nu niet van elkaar kunt scheiden. Maar mensen die merken dat hun dieren in gevaar zijn, kunnen onredelijke dingen roepen. En om te voorkomen dat het van kwaad tot erger wordt, zou ik persoonlijk zorgen dat mijn kat haar dieren met rust laat. Dus zélf een oplossing verzinnen.

Lieke1989 vindt dit leuk.
  14. karlijn

karlijn Niet meer actief

Ja absoluut. Een oplossing komt er wel. We gaan gaas + een net spannen.

Fuddey en HappyRabbits vinden dit leuk.
  15. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Volgens mij is er wel meer aan de hand dan een buurvrouw die boos reageert op het feit dat jouw kat haar konijnen wil pakken.
    Ze had dit anders kunnen verwoorden inderdaad, maar lekker makkelijk van jou om te zeggen ja maar...
    Ik heb ook een kat die buiten loopt en als mijn kat een van mijn buren of hun dieren tot overlast is steek ik daar een stokje voor.
    Zou je kat dan ook door middel van gaas oid in de tuin houden. Of verhuizen.

16. karlijn

karlijn Niet meer actief

Totdat je er zelf woont. Dan praat je wel anders. Maargoed daar gaat het nu inderdaad niet om, het staat echter wel met elkaar in verband.
    Ik wil ook niet dat mijn kat een ander tot last is. Bedoel, wil zelf ook geen last hebben van andermans kat.

17. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Even hoor, maar wat wil je nu in godsnaam horen? Wat de buurvrouw zegt kan inderdaad niet door de beugel. maar in sommige situaties zeg je die dingen soms. helemaal als de verstandhouding al niet best is. Ik heb zoiets ook eens tegen de buurvrouw gezegt hoor. zoveelste keer hun kat in de tuin die alles onder pieste en mn vogels in de voliere het stuipen op het lijf joeg. nog 1x die kat in mn tuin want anders.... nee, niet netjes maar op een gegeven moment is het gewoon klaar. en jullie verstandhouding is al niet best, jullie ergeren je aan elkaar dus kan me ook voorstellen dat dit voor de buurvrouw de druppel zou zijn.

en in dit huis ook regelmatig een kat die via balkon binnen kwam. leuk met een duitse herder die katten haat... kat had alles op balkon geruineerd en zat konijnen te terroriseren. buurvrouw gevraagd of ze hem bij zich kon houden. nee, hij moest naar buiten anders maakte hij haar gek, ik moest mn balkon maar afzetten, deur dichthouden enz. echt te gek voor woorden. dat een ander last moet hebben van jouw huisdier omdat je er anders zelf gek van wordt. koek koek :confused:

TS: het is heel simpel. je kat veroorzaakt overlast. en deze buurvrouw is echt echt niet de enige die last heeft van je kat. ga daar maar vanuit. het is simpel gezegt, jouw die, jouw verantwoordelijkheid dat hij geen overlast bezorgt. jouw verantwoordelijkheid om dat te voorkomen. en ja, dan zal je moeten zorgen dat dat hek dicht is en hij niet meer uit de tuin komt. enigste optie. of helemaal binnenlaten, tanden op elkaar tot hij dat weer gewend is. en eerlijk, wat kost een schuttingdeel nou werkelijk?? je hebt ze al van 50 euro. stroomlijntje er langs, iets met gaas wat naar binnen staat zodat hij niet kan klimmen, of bovenop de schutting een draad spannen met daaromheen pvc buis. die draaien als een kat houvast probeerd te zoeken. ze vallen dan terug in eigen tuin. en dan investeer je maar niet in dat huis maar in je kat;) moet je in meerdere opzichten zien. je beschermd je kat niet alleen tegen de evt buurvrouw maar voor meer dingen. want door je kat zo op straat te gooien, loopt hij nog meer risico. ziektes en verwondingen oplopen door andere katten, weglopen/kwijtraken, iemand die hem binnen houd, iemand die hem vergiftigd of mishandeld. en wat dacht je van het verkeer?? wil je hem een keer van de weg afschrapen?? persoonlijk vind ik dat dit soort dingen ook als eigenaar moet voorkomen. je verantwoordelijkheid nemen. en nee, dat kan je niet als je je kat naar buiten gooit.
    en nee, ben geen kattenhater, ik heb er zelf 2. en die blijven binnen. ik wil ze tegen bovenstaande dingen beschermen en het zijn MIJN dieren. waar de buurt geen last van hoeft te hebben.

Daisy120, Darinka1 en Featherr vinden dit leuk.
  18. Kukido

Kukido Fanatiek lid

16 jun 2016
    2.365
    2.962
    113
    Wij hebben ook konijnen in de tuin in een buitenhok met ren waar ze vrij naar buiten kunnen. Katten kunnen hier ook wel in komen als ze zouden willen. Maar ik heb serieus nog nooit een buurkat, en die lopen hier veel, pogingen zien doen om bij onze konijnen te komen.

Buiten dat, katten horen nou eenmaal in het straatbeeld en ja ze poepen ook bij ons in de tuin, dat vind ik ook stom. Maar om daar nou over te gaan lopen mekkeren bij de eigenaren, heb wel wat beters te doen.

Nee, sorry. Ik vind dat iedereen tegenwoordig zo snel last heeft van een ander. Gelukkig is dat in onze straat niet het geval.

Bijgevoegde bestanden:

Chocolat en karlijn vinden dit leuk.
  19. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Jouw buurvrouw brengt het niet goed. Maar ze heeft wel gelijk. Anderen horen geen last te hebben van jouw kat in hun eigen tuin! Wij hebben zelf een kat gehad. Maar die liep alleen in onze eigen tuin. Dat kan prima met zaken als een ren, een tuigje met lijn of schrikdraadje op de schutting. Wij hadden helaas overlast van de katten van een ander!!

Katten veroorzaken in veel buurten overlast. Denk aan mensen met vogels of vijvers. En zelf heb ik veel last van piep in mijn tuin. Erg smerig zeker met kleine kinderen!! En wegjagen of water heeft geen zin. Die kat komt gewoon terug. Met water raken zijn ze te snel voor.

Een collega had zoveel schade (vijver lek, krassen of de auto en 200 euro om andermans kat uit haar tuin te houden dat ze lelies heeft gepland (En daarvoor de eigenaar van de kat heeft gewaarschuwd). Ik kan haar geen ongelijk geven...

20. karlijn

karlijn Niet meer actief

Echt top jouw reactie. Thanks:thumup:
    Als je had gelezen dan had je al 3x kunnen lezen dat we de tuin dicht gaan maken en zorgen dat hij niet weg kan.
    Voor mijn kat, niet voor die mafklapper.

Zoals ik al eerder schreef, was mijn kat ook gewoon een binnen kat. En deelde ik dezelfde mening als jou. Er zijn mensen die mijn kat iets aan kunnen doen, hij kan aangereden worden en andere mensen tot last zijn.
    Het is nu eenmaal zo gelopen dat hij ontdekte dat hij naar buiten kan en hij zo weg was.
    Het is nu niet te doen om er weer een binnenkat van te maken en daarbij dat wil ik ook niet, want hij heeft buiten de tijd van z'n leven.

Deel Deze Pagina