Buurvrouw frustratie

Discussie in 'De lounge' gestart door Snies, 17 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja het is hier echt niet normaal druk helaas.. Rijen tot ruim voor de stort bij het stoplicht. Gewoon echt niet grappig meer.. Daarnaast mag er nu maar één persoon uit de auto, dus je moet telkens wachten tot iemand van de stort je kan helpen met iets groots weg te gooien.
    Het is zo enorm druk dat de stort aan gegeven heeft liever niet dan wel te komen. Omdat het dus ver van te voren al het verkeer al ophoudt bij de stoplichten. Sommige gaan er om 7 uur al staan terwijl ze pas om 10 uur open gaan. Is nu echt gekkenhuis.

Was het al sinds dat de gratis stort momenten vervangen werden door betaalde stort momenten. Is onlangs allemaal vernieuwd. Maar nu met corona helemaal lange wachttijden.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Wowww, bizar zo druk! Hier was het rond Pasen wel even druk, maar lang niet zoals bij jullie.

3. anica

anica Fanatiek lid

3 dec 2009
    4.528
    240
    63
    Taarten bakken
    zwolle
    Niet alles gelezen

ik zou daar heel snel klaar mee zijn en haar aanspreken, precies hoe je het zegt, mooi weer spelen als je haar aanspreekt maar wel achter je rug om lullen... als ze toch zoveel tijd heeft kan ze je vast wel helpen met opruimen? Zo niet, dan moet je niet zeiken!

Ik ben bang dat ik zo’n boven Buuf heb getroffen... ik maak mijn borst vast nat... ik heb 6 dagen de sleutel en op dag 1 werd mijn jongste al aangesproken over geluid...

Gewooniemand en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  4. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Jeetje ook echt via de kinderen pff.. Wees dan een held en spreek de moeder aan en niet het kind.
    Onze buurvrouw is echt net zo wispelturig als het weer. Elk jaar als het mooie weer begint weten we gewoon dat het geklaag weer gaat beginnen, gelukkig weten we inmiddels dat ze zo bij de hele straat doet en alles in de gaten houdt en of meldingen maakt bij de gemeente als er bijvoorbeeld na dagenlang regen een plasje water is blijven liggen.
    Moet er serieus mensen komen om dat weer vlak te leggen omdat mevrouw geen natte voeten wilt.
    En het helpt telkens maar even want bij lange dagen regen komt het telkens weer terug.
    Wij hebben alleen de pech dat we naast haar wonen en ze zo dus ons meer in de gaten kan houden dan anderen in de straat.

5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Hoe weet jij dat ze tegen andere buren klaagt? Vertellen die je dat? Hoor je dat?

Als ze tegen mij zou zeggen dat ze het begrijpt zou ik er meteen de vraag achter aan gooien waarom ze er dan over klaagt tegen andere buren? En zeggen dat ik daar niet van gedient ben. Zolang jij haar er niet mee confronteert zorg je ervoor dat zij die macht heeft zich zo te misdragen.

NiekeKris vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

Misschien ben ik dan een zeur maar ik zou dat als buur ook niet tof vinden als ik daar naar moet kijken. De stort is op zaterdag al heel vroeg open, ga vlak voor opening of als je weet dat je een grote verbouwing hebt met veel troep wat je niet meteen kwijt kunt, huur een container waar het in kan. Maar wat ik zeg, daarin ben ik ook een zeur. Ik zou er alleen nooit over klagen tegen andere buren of een melding maken maar met de buren zelf in gesprek gaan erover.

Neuzeke en Ysabella vinden dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

Dat is gewoon ook gevaarlijk voor de volksgezondheid. Bah wat kunnen mensen vies zijn. Doen politie en woningbouw er wat mee?
    Ik zou echt zo goed als nooit dat soort meldingen maken maar als ik buren meerdere malen heb aangesproken en je ziet echt ongedierte dan heb je daarin ook geen keuze meer en moet je wel bellen.

MinnieMouse94 en Ysabella vinden dit leuk.
  8. GossipGirlxoxo

Lastige situatie. Hoe lang ligt het er nu totaal? En hoe lang verwacht je dat het er nog ligt voor je man wel naar de stort gaat?
    Ik vind normaal (ik ga uit van buiten corona) max.2 weken echt heel erg lang eigenlijk. Ik vind eigenlijk dat zoiets binnen een aantal dagen, liefst direct weg gebracht moet worden. Een tuin is toch geen opslag. Helemaal niet in een rijtjes/portiek woningen straat.
    Van de naast buurvrouw snap ik het niet zo goed als die er geen zicht op heeft. Van de bovenburen dan wel volkomen. Het mooie weer begint en uitkijken op tuin vol grofvuil als je lekker buiten wilt zitten belemmert wel een beetje je genot.

Ysabella vindt dit leuk.
  9. GossipGirlxoxo

Hier is het heel druk bij de stort (wachttijd weet ik niet, maar overdag is de rij heel lang). Maar op zaterdag ochtend om 7 uur ben ik al 2x geweest en dan heb ik niet langer dan 10 minuten gewacht.

10. GossipGirlxoxo

Hele goede tip!

11. Snies

Snies Fanatiek lid

22 dec 2015
    2.132
    3.214
    113
    Ja die vertellen dat tegen ons, althans de boven buren naast onze boven buurvrouw. Daar heeft mijn man goed contact mee en helpen elkaar regelmatig met klusjes.

En wanneer ze bij onze bovenbuurvrouw is en alles open heeft staan dan kan ik vaak mee luisteren vanuit mijn eigen woonkamer omdat ze nou eenmaal niet zacht meer praten gezien ze ook dover worden.

En reageer ook gelijk op je andere vraag, we gaan of nou ja mijn man gaat aanstaande zaterdag de boel naar de stort brengen.
    Normaal gesproken hebben we 1x in de maand een opruim dag / weekend en brengen we het ook direct weg.

Nu was mijn man nog bezig met de ene slaapkamer op orde te brengen waardoor hij pas naar de stort wilde wanneer hij daar ook klaar mee was zodat alles in 1x weg kon. En niet meerdere keren lang in een rij moest gaan staan om iets weg te kunnen brengen.
    Helaas denken meerdere mensen zo om er vroeger te gaan staan zelfs nog ruim voor openingstijd waardoor je er nog lang staat te wachten.
    En onze stort heeft op meerdere (social media) kanalen laten weten dat ze liever hebben dat je het uitstelt omdat het zo ontzettend druk is en vanwege de regel maar één man uit de auto het allemaal ook nog eens langer duurt. (dat in combinatie met nog thuis bezig zijn met klussen / opruimen heeft mijn man toen gezegd ik wacht er mee tot ik daadwerkelijk klaar ben en alles direct kan weggooien)
    Container huren is hier ook duurder dan zelf wegbrengen en mag je ook niet verschillende materialen door elkaar in gooien. En om nou voor elk soort afval een container te huren is ook weer zo wat als we het gewoon zelf weg kunnen brengen.

We slikken al heel veel van haar, vaak het ene oor in en andere oor uit. Want zodra we met haar de confrontatie aan gaan, gaat zij op haar achterste poten staan en zeikt ze om ieder klein dingetje wat er dan te zeiken valt.
    Daarom dat ik ook zei het contact in zoverre is goed zolang we doen wat zij vraagt. Gaan we daar een keer tegenin kunnen we van te voren al voorspellen dat ze de keren daarna ook wel iets vindt om te zeiken.
    Dus vaak laten we het ook maar gaan en proberen we zeik situaties voor te zijn door het ruim van te voren aan te geven of te verhelpen maar als ze dan alsnog achter de rug om bij anderen loopt te klagen erover wordt dat wel vervelend.

We zijn er inmiddels al aan gewend dat zodra we een stap buiten zetten en ze hoort dat dat haar hoofd boven de schutting uit komt of gewoon bij de bovenbuurvrouw naar buiten komt als ze daar toevallig is.
    Ze is gewoon nieuwsgierig en wilt alles in de gaten houden, dat is ook één van de redenen waarom ik haar zoveel mogelijk vermijd waar dat kan want van mij hoeft ze niet alles te weten. Wil ook weleens buiten zitten zonder dat zij zich gelijk laat horen en zien boven de schutting uit.
    Of wanneer we terug thuis komen ze gelijk naar buiten komt lopen omdat ze te nieuwsgierig is wat we gekocht hebben.
    Gelukkig merkt ze ook wel aan mij dat ik haar vaker ontloop want meestal spreekt ze dus mijn man aan. :rolleyes:

12. GossipGirlxoxo

Enige oplossing die er uiteindelijk is is er voor zorgen dat de buren geen reden tot klagen hebben. Zorgen dat je tuintje netjes is en blijft qua vuil en hoogstaand onkruid. En voor dat laatste heb ik een tip. Onkruidzout. 2x per jaar royaal je tuin mee aanvegen en je hebt het hele jaar geen onkruid meer. Ik doe met een zak van 25 kg = €10, 2 hele zomers (dus 4x strooien in mijn voor en achtertuin).

Neuzeke en Syane vinden dit leuk.
  13. GossipGirlxoxo

Oh ja, heb je haar nooit aangesproken op dat gedrag van leuk in je gezicht maar tegen de buren een ander verhaal ophangen?

En volgende keer als ze met haar hoofd over de schutting hangt om te vragen wat jullie doen ook meteen afkappen. Iets van u mag alles eten maar niet alles weten met een knipoog of heel duidelijk dat gaat u niets aan buurvrouw. Of als ze op het balkon van de bovenbuurvrouw meteen komt kijken zeggen dat je geen show geeft dus ook geen publiek nodig hebt.

14. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Als jullie elke maand een dag hebben waarbij jullie naar de stort rijden, hebben jullie ook gewoon veel zooi in de tuin. Ik snap wel dat daar over geklaagd word. Sorry.

Buiten dat kunnen jij en/of je man ook even op internet kijken naar een naast gelegen gemeente voor de stort. Wij brengen onze stort ook ‘altijd’ (zo vaak hebben wij geen spullen die daar naartoe moeten) naar een naastgelegen gemeente omdat het daar gratis is.

Neuzeke, Huismuisie, Syane en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  15. GossipGirlxoxo

Ga slapen jij! Je hebt een belangrijke dag voor de boeg ❤

Ysabella vindt dit leuk.
  16. GossipGirlxoxo

Wij mogen dat niet. Moeten legetimeren bij de ingang en als je hier niet staat ingeschreven mag je niet storten.

Ysabella vindt dit leuk.
  17. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.040
    16.545
    113
    Lukt niet. :cry::roflmao:

trouwens en dat zeg jij haha.

Syane en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  18. GossipGirlxoxo

Ik heb zoveel pijn kan mijn draai niet vinden om in slaap te vallen. Blijf nu maar wakker voor mijn vroege ontbijt en tijd dat ik medicatie mag nemen en probeer dan nog even te slapen.

19. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Gewoon zeggen dat je het fijn vind dat ze komt kijken. Want je kan nog wel wat hulp gebruiken. En haar dan een handveger en blik of ander ding in de hand geven. :p

20. Syane

Syane VIP lid

21 aug 2013
    12.238
    11.816
    113
    Waar koop je dat? Ik Google maar kom het niet bij een reguliere handel tegen.

Deel Deze Pagina