De spullen zijn ondertussen weggebracht. Ik zat in de slaapkamer mijn jongste te voeden en het deed met toch echt wel wat toen ik het splinternieuwe cars bedje op de stoep zag staan en nog wat speelgoed. Dan doet het er voor mij totaal niet toe of wij als taxibedrijf gebruikt worden, of dat moeder het zelf had moeten regelen of dat de spullen er persé heen moesten... Op de locatie was iemand van jeugdzorg aanwezig en die heeft de spullen in ontvangst genomen. Ik ben blij dat ik toch heb kunnen helpen. Ik ga er niet over nadenken of ik nou straks misschien ook voor andere dingen 'gebruikt' ga worden, want daar neem ik nog altijd zelf de beslissing over. De buurvrouw wordt in ieder geval binnen afzienbare tijd uit haar appartementje gezet omdat ze al 4 mnd lang geen vaste lasten heeft betaald. Nutsvoorzieningen zijn ook al afgesloten. Ik hoop dat haar zoontje kan genieten van zijn eigen bedje en spulletjes! Het is schrijnend om te weten dat er zoveel kinderen geen veilig thuis hebben.... Wat prijs ik me dan gelukkig!
Zij heeft mij wel het eea verteld, maar ik vind het niet relevant om dat hier te melden. Ik ben ook voorzichtig omdat het verhaal natuurlijk alleen maar van haar kant hoor. Mijn intentie om te helpen laat ik niet beïnvloeden door mijn mening over haar of de situatie. Haar zoontje is het grootste slachtoffer in deze situatie. En die gun ik zijn eigen bedje en zijn eigen spulletjes. En niet iedereen heeft 'vrienden' of bekenden die beschikken over een bestelbus. Als er hier 1 voor de deur staat vindt ik het een kleine moeite om even heen en weer te rijden.
@Nicoletta en Luna, bedankt voor jullie complimenten , voor mij is het de gewoonste zaak van de wereld om te doen. Er is al ellende genoeg in de wereld, alle hulp die je kan bieden is mooi meegenomen.
wat goed dat je dat hebt gedaan! En netjes om geen kant te kiezen of het verhaal hier neer te zetten! Echt netjes!
DOE het niet ! je weet nie twat er achter die gordijnen schuild. of ik mijn zus verhaal hoor, zij had gewoonweg nooit kinderen mogen krijgen ( klink hard, maar is geestersziek, zie je nie taan haar) maar voor t kind is t beter zonder moeders opvoeding groot te worden..Hoe goed je bedoeling ook. brand er je vingers neit aan !
ik ben blij dat je gedaan hebt eliza! .. ik hou van mensen met hart .. pripri dat reactie van jou slaat echt nergens op! omdat je zus dit heeft betekend niet iedereen! wij weten idd niet wat gaande is achter de gordijnen ..dus je weet het niet of het waar is of niet! er zijn genoeg mensen die onschuldig zijn en toch kind worden afgepakt omdat de law of weet ik veel wie dan ook anders ziet of fout maakt ! ... zoals elize zei .. iemands spullen helpen brengen naar de baby is de gewoonste zaak van de wereld ! tenslotte dat spullen is voor de baby bedoeld en die is onschuldig!
Na jarenlange ervaring binnen diverse jeugdinstellingen en bureau Jeugdzorg als o.a. maatschappelijk werker, gezinsvoogd en trainer kan ik je vertellen dat dit klinkklare onzin is! Jeugdbeschermers hebben een HBO opleiding Maatschappelijk Werk of Sociaal Pedagogische Hulpverlening achter de kiezen.