Sjonge, sjonge.....Ik heb een buurvrouw en het lijkt wel of ze op klompen loopt! Trap op, trap af, trap op, trap af.....Ik heb geteld 11 (!) keer in 1 uur en dat is dan om 05.30 in de ochtend! En nee,ik ben niet zo'n zeikerd die niks kan hebben, maar dit is toch wel een 'beetje' irritant...(de trap zit aan onze kant) Hoe kan ik dit vriendelijk tegen haar zeggen? Kan ik dit eigenlijk wel zeggen? Ik weet ook dat ze best wel eens mijn dochtertje horen huilen, kletsen, gillen enzo. Wat zouden jullie doen? Sorry voor deze klaagzang...
dat is een hele lastige, ik zou rustig aan haar vragen of ze in ieder geval 5.30 uur zonder schoenen haar trap op en af wil lopen omdat het je wakker houdt, hihi, succes!
Ik zou er niks van zeggen. Wij wonen in een best wel gehorig huis, daar kwamen we pas achter toen we nieuwe buren kregen (daarvoor woonde er een vrouw van 89, die de hele dag in d'r stoel zat ). Wij horen ook echt alles: traplopen, het naar de wc gaan, deuren open en dicht doen etc. Maar ik denk maar zo: als wij het traplopen van hun kunnen horen, kunnen ze ook vanalles van ons horen. En als jij dan gaat klagen bij haar, komt zij de volgende keer vast ook bij jou klagen.
ik vind het ook moeilijk, ik zou het denk ik wel aankaarten en ook gelijk aangeven, dat als zijzelf 'last' heeft van bepaald geluid, waar jullie je niet van bewust zijn, dat ze het dan ook gelijk zegt. Eventueel tussen neus en lippen door even klagen over hoe gehorig 'de huizen' wel niet zijn. Dat je precies hoort wanneer ze smorgens gaat werken, iets in die trant. En dan vragen of zij dat niet als vervelend ervaren die gehorigheid? Sommige mensen zijn zich er namelijk echt niet bewust van...
Ik zou er niets van zeggen zeker zolang het dus normale leefgeluiden zijn. Ik zou me persoonlijk doodschamen als ik zou vragen of zij haar schoenen wilt uitdoen in haar EIGEN huis...maar dat is mijn mening
Wij horen ook vaak geluiden van de buren... Ik stoor me er wel aan...maar aan de andere kant horen zij dus ook vanalles van ons.. De buurvrouw speelt ook piano wat wij goed horen...maar aan de andere kant draai ik de volumeknop van de stereo wel eens open...
Ik ken het probleem, maar omdat ik eigenlijk vind dat draak86 gelijk heeft zeg ik er zelf niets van. Maar het is zoooo frustrerend en agressie opwekkend. Zeker omdat het meestal tussen 23.30 en 01.00 is dat ze gaat lopen stampen, ook al geen tijd net zoals 05.30. Ik denk maar zo, als mijn kindje er niet van wakker word moet ik het maar laten voor wat het is en maak er maar wat (olifanten) grapjes over met mijn man...dat helpt wel een beetje tegen de frustratie
Omdat het rond die tijd is, zou ik er wel wat van zeggen. Ik zou haar niet vragen haar schoenen uit te doen, maar wel aangeven dat je hier veel last van hebt en dat je er wakker van wordt. Het is namelijk wel de bedoeling dat jij geen last van je buren hebt tussen 23 en 7....
Lastig he? Gelukkig wordt mn kindje er niet wakker van, is er denk ik aan gewend. Tuurlijk mag ze op haar schoenen lopen in haar eigen huis! Maar ach, het blijft tenenkrommend... We blijven er ook maar grapje over maken met z'n 2: ' Hee daar is buuf herry weer!'
Argh, ik heb ook zo´n fijne bovenbuurman die iedere dag om 4 uur opstaat omdat hij om 04.30 naar zijn werk vertrekt. Lijkt ook alsof ie met legerkisten door het huis aan het marcheren is..
Irritant he! Wij hebben last van de hond van de buren. Die blaft elke keer als er iemand/auto/hond/kat voorbij gaat. We hebben er al wat van gezegd maar toen kregen wij te horen dat we een blerdert hadden (zo schrijf je dat toch?). Ik geef toe ze was een huilbaby de eerste paar maanden. Maar een baby kun je dat niet afleren een hond wel! Dus wat te doen? Gelukkig hebben ze net nieuwe buren gekregen en die hebben ook al geklaagd. Dus het is al een stuk minder geworden.
Ik zou als ik jou was eens een gesprekje aangaan met de buurvrouw over hoe gehorig de huizen wel niet zijn en vragen of zij wel eens last hebben van je kindje en dan een beetje tussen neus en lippen door aangeven dat het heel goed te horen als je met schoenen aan de trap oploopt helemaal 's avonds laat en 's ochtends vroeg omdat er verder dan weinig andere geluiden zijn.Wedden dat ze zich dit helemaal niet realisseert. Ik heb jarenlang gewerkt bij een woningbouwvereniging en moest bij klachten over en tussen buren bemiddelen. Wat mijn ervaring is dat het heel belangrijk is dat je het wel bespreekbaar maakt maar dat je niet aanvallend overkomt. Niks is vervelender als je echte problemen met je buren krijgt als je niet tactisch handelt. Veel succes