Vervelend.. Ik zou ook zeggen een week of 2 langer ophouden en dan kijken of het ritme niet toch verschuift. Als je op vakantie gaat naar een andere tijdzone, dan passen ze zich toch uiteindelijk ook aan? (Mijn dochter iig wel na een paar dagen) Maar goed, als dat echt niet werkt, dan is het helaas pindakaas. Mijn dochter sliep tot 2 jaar slecht en huilde veel; 's avonds, 's nachts en 's ochtends uiterlijk half 7 (huilend) weer op. De buren hoorden het wel, maar hebben nooit geklaagd. Ook niet toen ik haar slaaptraining gaf (ze zeiden alleen dat ze dat verstandig vonden ) En als ze dat wel gedaan hadden, dan was t echt helaas pindakaas. Was voor onszelf ook rot genoeg! En als de oudste met de telefoon speelt, kan die hooguit wat zachter (?), maar lijkt me ook niet dat je daar last van hebt door de muren heen.. Een kind van 4 kun je wel leren om tot een uur of 7 rustig te doen, lijkt me. Mijn dochter heb ik met 3 jaar geleerd dat ze niet voor half 8 van dr kamer mocht komen.
Allereerst het zijn KINDEREN! Dan moet ze niet in een rijtjeshuis gaan wonen. Bij ons is er geklaagd over het huilen van ons zoontje 's avonds en 's nachts en wij MOESTEN hem maar op zolder te slapen leggen en laten huilen. Wij horen de kinderen van de buren ook altijd stampen/gillen/ruzie, radio hard aan enz. ja dan had ik vrij moeten gaan wonen. Maar als je je zoontjes nou eens 's middags even laar slapen/rusten en dan 's avonds later naar bed, en dit een week proberen? Hier wil mijn dochter het liefst naar bed als het donker is en tot het licht is blijven slapen, ze weet dat ze uit bed mag als haar lamp brand en die gaat automatisch iets voor 7 uur aan. Ze liggen hier beiden ook tussen half 7 en 7 uur op bed.
Dat slaat natuurlijk nergens op, dat ze dan maar niet in een rijtjeshuis moeten gaan wonen. Alsof je daarvoor kiest als je een vrijstaand huis kunt betalen
Dat is jouw geluk . Zo vroeg naar bed en zo laat wakker. Hier gaat ze om 20:30 naar bed en ze is ook om 06:00 wakker. En ja ze maakt direct lawaai. Druk spelen, kletsen, janken . En ik zeg vaak zat zachtjes doen etc. Maar dat snapt ze maar voor 5 sec. Maar ook hier komt niemand klagen
Zeggen dat t vervelend is, maar dat het nu eenmaal gehorig is Zeker niet zeggen dat je vanalles gaat proberen om t te veranderen. Ook zelf niet krampachtig proberen ze als stille muisjes te laten spelen, worden jullie zelf niet vrolijker van. Tijd komt vanzelf dat t betert,....
Nou vandaag eens opgelet. De oudste wakker om kwart over zes en ging metee telefoon kijken half 7 de kleine wakker en gooide zijn fles weg en ging huilen voor 2 minuten omdat hij zijn fles krijgt. Zo gaat dat dus meestal dus. Later slapen werkt niet. De kleine slaapt overdag nog anderhalf uurtje maar om 6 uir os hij bekaf. De oudste als hij slaapt tussen de middag en dan bv om 8 uur gaat slapen da wordt hij midden in de nacht wakker omdat hij geen slaap meer heeft l.
slapen ze in 1 kamer? je jongste is nog heel erg jong. op die leeftijd sliep mijn zoon nog in de ledikant. en wanneer hij wakker was kreeg hij flesje bij mama en snel daarna terug naar zijn bed. wat je boven beschreef is geen reden om te klagen denk ik. waarschijnlijk bedoelde je buurvrouw dat niet zo. want je gaat toch naar je kindje als je hoort dat hij zijn flesje gooit en huilt? en dan duurt het gehuil niet zo lang?( je kunt het flesje in de nacht weg nemen, hij kan dan in de ochtend zijn knuffels gooien in de ochtend) mensen worden vaak geirriteerd dat een kindje huilt en lawaai maakt maar de ouders niet in actie komen. kinderloze mensen snappen het soms niet dat je met opvoeden bezig bent op zo een moment. bij ons waren er geen problemen qua klachten.maar ik was daar wel bang voor. ik heb de tijden gehad waarin ik zoontje terug naar zijn bed moest brengen om hem te leren dat hij in zijn bed blijft in de nacht. dat is pas vervelend. duurt een week of zo dat je tot laat in de nacht, of vroeg in de ochtend bezig bent met het terug brengen van een huilend kindje... maar wat je beschrijft is hoe het is om kinderen te hebben. je oudste maakt geen geluid denk ik. en je jongste is nog erg jong. misschien heb je een hoog sensitief buurvrouw?
Even iets anders... je zegt dat je kleinste de fles 's ochtends uit bed gooit. Ligt hij met een fles in bed? En wat zit daar dan in? Want het is heel erg slecht voor de tanden om bijv. ranja uit een flesje mee in bed te krijgen, want dan blijven er steeds zoetaanvallen op de tanden komen. Ik zeg het even, omdat ik een aantal gevallen ken waarbij dit echt tot rotte tandjes e.d. heeft geleid en de ouders dit niet wisten.
Als hij gaat slapen flesje melk en voor de nacht water. Hij heeft het heel warm altijd. Dua echt zweten dus leg altijd een flesje water in zijn bed en daar drinkt hij dan van.
Wat wil ze met een kind van 15 mnd. Mijn dochter is nu ruim twee en die begint langzaam te begrijpen dat ze zachtjes moet doen in de ochtend. Maar dat lukt ook niet altijd! Wat ik dan ook nog vaak denk: hebben haar kinderen nooit gehuild of lawaai gemaakt in de ochtend?? Mi hoort het er gewoon bij. Die van 4 kun je e.e.a. uitleggen.
Nou sorry hoor maar wat wil ze dat je eraan doet als ze wakker zijn zijn ze wakker je kan ze moeilijk in bed vastbinden ik vind dat een normale tijd dat kinderen wakker worden
Ik vind half 6 toch echt nog midden in de nacht hoor, zeker als ik die dag moet werken. Nu is een keer wakker worden van de buurkids níet zo erg maar als dit elke ochtend is zou ik er wel stevig van gaan balen en ik neem aan dat jij elke ochtend om half 6wakker worden ook niet erg prettig zal vinden. Hier een buurman die elke ochtend erg vroeg de deur uit gaat en zijn scooter start. De ene dag slaap ik dieper dan de andere dag. Maar meestal wordt ik er wel wakker van. Niet zo prettig want als ik redelijk uitgerust ben val ik niet meer in slaap terwijl ik nog zeker een uur had kunnen slapen.
Mijn jongste wordt tussen 5 en 6 wakker. Mijn oudste vaak ook. Ze gaa gewoon om 19u naar bed. De jongste slaapt dan ook nog de nacht slecht maar 5u is hij vaak gewoon klaarwkker. En dan kan ik vinden dat het nog midden in de nacht is maar ik kan hem biet dwingen langer te slapen en hem laten liggen resulteert in het hele hus wakker schreeuwen (21mnd is hij). Dus ik kan alleen hopen dat hij ookt beter en langer gaat slapen en dat de vburen er geen last van hebben.
Nou vandaag oudste wakker om half 7 en keek op de telefoon en de jongstebwakker om 7 uur en was gewoon rustig. Nou nu 2 dagen niks overdreven kijken naarnde rest van de week. Ik doe gewoon hoe het altijd gaat dus jah. Gisteravond dacht ik ook dat mijn zoon vet herrie maakte en keek op de babyfoon sliepen zemallebei waar het vandaan kwam weet ik ook niet.
Al zijn je kids nog zo stil, het lijkt me dat jullie huizen extreem gehorig zijn. Misschien kun je het aankaarten bij de woningcorporatie, als je huurt? Want dit is voor iedereen vervelend.
Wij hebben een buurjongetje die zeer regelmatig tot laat in de avond krijst en gilt. Gisteren hoorde ik hem half 12 nog. En dan slapen wij er niet eens naast. Maar het zou niet in mn hoofd opkomen om te klagen bij de buren. Ik denk dat zij er ook niet blij mee zijn. Als ons 2de kindje er is, moet die wel in het kamertje ernaast slapen. Mijn man gaat er een isolerend muurtje voor zetten, want in dat kamertje is het net alsof je er vlak naast staat.
Tja..het zijn nou eenmaal kleine kinderen. Misschien niet leuk, maar buurvrouw zal toch een beetje begrip moeten hebben. Als ze groter zijn dan kan je de kinderen zeggen dat ze rustig moeten spelen, maar een kind van 15 maanden nou eenmaal niet. Dan moet buurvrouw maar oordopjes in doen toch? Misschien is dat de juiste oplossing