Ik heb net mijn dochtertje opgemeten en ze is 102 cm. Ik ga straks broeken voor haar kopen, maar wat zouden jullie doen? Maat 104 kopen of 110? Ben benieuwd naar de reacties !
Mijn zoontje is 1.05, maar hem zijn broeken in mt 110 echt veel te lang. Ik zou dus maat 104 nemen, daar kan ze nog wel even mee vooruit.
Welke maat broeken heeft ze nu? Als 104 nog prima valt, dan zou ik daar voor gaan. Als die aan de korte kant worden, dan zou ik voor 110 gaan. Mijn ervaring is wel dat niet alle broeken even lang vallen, verschilt per merk en model. En het ligt dus ook aan de bouw van je kind. Lange benen of juist korte, welke maat je moet hebben.
Ze heeft nu maat 104 en die zitten nu goed ( broekspijp raakt net de grond ) Ik ben zo bang dat ze er zo snel uitgroeit aangezien ze nu 102 cm is! Ze heeft vrij lange benen.... Lastig altijd die maten, er zit ook gelijk zoveel verschil tussen!
hangt echt van de benen van je kind af: heeft ze lange benen of niet? En van de broeken, want ook daar zit verschil in. Dochter heeft sinds ze 1.07 is maat 110 aan, met 1.02 zat ze in 98/104. De ene keer 104 en de andere keer 98.
Wat ik wel eens heb gedaan is een broek meenemen die goed zit, kun je in de winkel vergelijken. Mijn dochter is erg smal en een goede broek is lastig te vinden. Mijn dochter is nu 97 cm, dus zij zit op de overgang van 1 maat kleiner dan jouw dochter. Maar nieuwe broeken koop ik de grootste maat.
Ligt idd aan de benen. Jongste heeft qua shirts 98/104 maar past nog prima 92 broeken. Passen dus Als ze niet meegaat naar de winkel gewoon 2 verschillende maten per broek kopen en thuis passen.
Dank voor jullie reacties, ik denk dat ik inderdaad gewoon een broek mee ga nemen naar de winkel om daar te vergelijken, bedankt voor de tip! Meestal neem ik haar mee, maar ik ga zo lekker met een vriendin shoppen zonder kids, dat winkelt een stuk makkelijker
Ik koop kleding die past dus in pincipe 104 maar het hangt af van de verhoudingen en hrt merk. Te grote kleding vind ik vaak slordig staan.
Het hangt echt af van de bouw van je kind. Ik trek ze nooit te lange kleding aan, vind ik niet mooi. Mijn dochter is 109cm maar past de broeken maat 104 nog best goed. Qua broeken gaat ze nu pas naar 110. Zoon is 105cm, maar die zou echt zwemmen in maat 110. Terwijl de dochter van mijn vriendin 108cm is en al maanden maat 116 draagt.
Bedankt voor jullie reacties. Het is inderdaad zo dat het 'kind-afhankelijk' is. Nu heeft mijn dochter wel lange benen maar ik ben inderdaad bang dat maat 110 te groot zal zijn. Ik vind ietsje op de groei kopen niet erg, maar als het echt veels te groot is en ik moet het 3x omslaan vind ik dat ook niet mooi. Ik neem gewoon een broek mee die ze nu goed past en kijk of ik een broek kan vinden die misschien nét ietsje groter is. Ze heeft met haar verjaardag in september shirtjes van de Hema gehad maat 98/104 maar die past ze al bijna niet meer, echt zonde! Volgens mij valt de Hema ook gewoon best klein!
Hema wisselt vooral erg! Dochter is 1.09 en draagt dus vooral 110/116, maar van de Hema ook wel 122/128 van shirts. En van leggings ook nog wel 98/104 (zijn wel aan de korte kant, maar met laarzen aan gaat het prima.
Hier koop ik dan slimfit broeken en dan de grotere maat. Mijn dochter is nu 113, haar nieuwe broeken koop ik dus in maat 116 (en dan de pijp eventueel een beetje omslaan) De broeken die hier het beste passen zijn van name-it, dan hoef ik haar ook niet mee te nemen want ik weet gewoon dat het altijd goed zit bij haar.
Mijn meisje is 1m03 en draagt maat 104/110 en dat zit goed. niet groot niet klein,gewoon goed. met broeken koop ik geen 104 want ze heeft erg lange benen en valt precies tussen 104 en 110 in,vandaar vaak voor de combimaat. ze zit met sommige dingen al in maat 110,het ligt ook echt aan de merk die je koopt. Nu is ze ook erg lang voor haar leeftijd, vind het soms echt jammer want haar maat in kleding is vaak voor kindjes van 4/5 jaar en ziet er echt ouderlijker uit. dat terwijl ze net 24 maanden oud is. moeilijk leuke peuterkleding shoppen. en ik moet altijd kijken of er elastiek inzit die ik kan aantrekken want voor haar lengte heeft ze echt grote maat nodig maar kwa taille zou ze zelfs nog in maat 92 passen want als ik het niet insnoert zakt het zo van haar bibs af
Maar dat maakt toch geen bal uit bij de meeste merken: hema, v&d, h&m, Esprit, name it heeft toch gewoon een collectie vanaf 86/92 of 92 t/m mt 128. Bij een hema shirt zit er echt geen verschil tussen maat 86/92 en mt 122/128. Ben wel blij dat zoonlief eindelijk in de kindermaten zit en de babymaten uit i aangezien hij al 3 is.
hier bij name-it is de baby-peuterhoek tot maat 104. vanaf 104 begint de kleuterhoek. dus valt net buiten die catagorie. bij Hema enzo kom ik niet,vind die kleding niets. H&m kom ik af en toe. en bij de wibra kom ik wel vaak, juist doordat ze zo snel groeit vind ik het zonde om dure kleding te kopen. ja ze krijgt van Monna Lisa en van Bluemarine en Microbe vaak wat tussendoor omdat het in de uitverkoop is ze krijgt ook vaak kleertjes van haar tantes,die zien dan wat leuks hangen en nemen het mee,scheelt mij weer naar het shoppen te gaan. Ook bij de Jola koop ik vaak leuke dingen van de merk Persival die gaan wel vanaf maat 92/98 geloof ik. maar dat vind ik er wel vaak ouderlijker uitzien aangezien ze nog best een baby-face heeft
104. 110 is wel echt heel lang en bovendien in de breedte ook groter. Met maat 104 kan ze echt nog wel 6 cm vooruit.
Ik vind t erg schelen per merk, dus sowieso passen! Het ligt ook aan het postuur. Mijn dochter is niet heel mager, bol buikje; het moet sowieso ook lekker zitten. Zij is nu 116cm, maar draagt al een tijdje 116/122, 122 en soms zelfs al 122/128. Bij 102cm droeg ze volgens mij zeker 104/110 of 110. Waar ik op let bij nieuwe kleding is qua lengte dat iets te lang zeker mag. In de breedte moet t gewoon goed zitten, niet te strak, maar ook zeker niet te wijd, dat vind ik geen gezicht.