hoi, wij wonen in een bovenwoning, naast ons wonen mensen ook in een bovenwoning. ze hebben net hun eerstre kindje gekregen vandaag hoor ik van de onderbuurvrouw. wij hebben ze toen we hier kwamen wonen 1x samen met alle andere buren uitgenodigd voor een borrel.daarna riepen ze vaak dat we eens bij hen moetsen komen maar is er nooit van gtekomen. als we elkaar, op straat, tegenkomen, wat niet vaak voorkomt, zeggen we elkaar gedag maar verder dan dat gaat het niet.. wij vinden ze niet zo sympathiek en houden contact verder ook beetje af.. maar nu is ze dus vandaag bevallen... wat nu? kaartje in bus doen of moeten we echt langs? of afwachten of we kaartje krijgen? wat is gebruikelijk??
ik zou alleen een kaartje doen.. mocht je een geboortekaartje ontvangen dan zou je altijd nog kunnen bellen voor een afspraak
Wij kregen van onze buren een kaartje met daarop dat als we het leuk zouden vinden dat ze langs kwamen dat we het even moesten laten weten. Dan is het niet leuk als je niks laat horen natuurlijk, maar ik vond het wel prettig. Wij doen overigens altijd kaartjes door de bus.
lastig hoor als je eigenlijk verder geen contact wil. Hier doet iedereen een kaartje bij de buren in de bus. Ook is het gebruik dat de buren het huis van buiten versieren (een bord of slingers)en dan gaan we later met het hele blok kraamschudden. Is per plaats verschillend, hier in twente schijnt het heel normaal te zijn. Zo leer je je buren wel op een andere manier kennen, ik kende het ook niet hoor (geen echte twentse he) maar ik vind het een leuke traditie.
Gewoon een kaartje sturen. Hebben wij ook bij onze buren gedaan. Zij hadden in januari een zoon gekregen. We kregen een geboortekaartje in de bus, maar we hebben verder nooit contact dus ik vond het ook onzin eigenlijk om dan op kraamvisite te gaan. Ik wilde ook niet helemaal niets doen, dus dan is een kaartje een mooie middenweg was mijn redenatie.
Huh? Echt waar? Ik ben een twentenaar in hart en nieren, maar van deze traditie heb ik nog nooit gehoord Misschien per plaats verschillend? (hier versieren familieleden - denk aan ouders, broers/zussen - het huis als kleine geboren is)
Ik zou in jullie geval een kaartje in de bus doen. Zeker als je ze toch niet zo sympathiek vindt en verder niet veel contact wil. Wij hadden alleen onze naaste buren een geboortekaartje gegeven, maar kregen vanuit de hele straat nog kaartjes . Daar hebben we toen ook een geboortekaartje in de bus gedaan. 1 van de buren zijn heel even binnen geweest en we hebben van verschillende buren wel cadeautjes gekregen, die ze even snel kwamen brengen of in de brievenbus deden.
Kaartje in de bus doen is wel zo netjes en dan kan je altijd nog kijken of je een geboortekaartje krijgt en nog op visite wilt gaan...
Ik zou idd een kaartje doen, en mocht je uitgenodigt worden voor kraamvisite dan kun je altijd nog beslissen toch
Zowiezo kaartje inderdaad, Onze achterburen hebben net een kleine gekregen, we hebben ook een kaartje gekregen maar we gaan niet heen... hebben ze af en toe een paar keer gesproken over de schutting, verder niet... om dan nu ineens bij ze op de koffie te gaan... hmmm, denk dat het volgend jaar zomer wel komt! als ik wat vaker thuis zit en zij ook, en het zomer word met 2 kleintjes... zou het nu beetje ongemakklijk vinden denk ik.
Hier stoppen we een kaartje in de bus. En als er straks mensen bij ons langs willen komen als onze kleine er is, prima! Maar voelt voor mezelf raar als ik weinig met ze spreek om op kraamvisite te gaan.