Buurvrouw overleden, niks gehoord..

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Vandaag hebben wij van een andere buurvrouw, die verderop woont, gehoord dat de buurvrouw die naast ons woont vorige week is overleden. Mijn man en ik schrokken er onwijs van. Zij was onze enigste buurvrouw, zo'n ontzettend lieve vrouw! Toen we in de auto zaten en het nieuws wat verwerkt hadden, vonden we het toch wel een beetje vreemd dat we van iemand anders die verderop woont moeten horen dat ze overleden is. Deze vrouw heeft toch jaren naast ons gewoond. Minstens een brief of kaartje van de familie die het huis nu leeg haalt, in onze brievenbus hadden wij wel fijn gevonden.. Aan de andere kant hebben hun meer dan zat aan hun hoofd natuurlijk en zijn wij wel het laatste waar ze aan denken (logisch natuurlijk!). Maar toch, ben ik best geschokt dat mijn lieve buurvrouw er niet meer is en balen wij ervan dat we het nu pas horen.. :(

Wij hebben dit nooit eerder mee gemaakt maar gaat dit altijd zo? Dat de buren eigenlijk niet op de hoogte worden gebracht..? Onze buurvrouw woonde trouwens alleen dus ook geen buurman die het ons kon vertellen.. Ook wil ik voor mijn eigen gevoel toch iets doen.. Ze was gek op bloemen, in de zomer stond haar hele balkon vol. Zou het gek zijn als we bloemen bij haar deur zouden neerleggen? Zodat de familie het dan bijvoorbeeld weer bij haar kunnen leggen?

2. Meca

Meca Fanatiek lid

23 jul 2014
    1.642
    276
    83
    Luizen plukker
    Gecondoleerd! En wat naar voor jullie inderdaad om het zo een week later te horen. Ik denk inderdaad dat de familie er niet aan denkt om jullie in te lichten.
    Misschien een idee als je familie ziet lopen ze aan te spreken en de bos bloemen te geven?

3. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.158
    8.135
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Maar als ze je lieve buurvrouw was. Waarom heb je dan niet gemerkt dat je haar al een week niet gesproken If gezien had?

En bLoemen kunnen altijd :)

4. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Was er geen rouwadvertentie in de krant?

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik zit altijd aan de andere kant van mijn huis dus ik kan het niet zien als de familie langs loopt.. En ik ga dat ook niet de hele tijd in de gaten houden dus vandaar dat ik dacht om misschien een bloemetje neer te leggen?

Devilchase, mijn buurvrouw was erg op zichzelf. Ze kwam ook heel weinig buiten aangezien ze kanker in haar gezicht had... Als ze op het balkon was dan maakte we een praatje of tijdens pakketjes ophalen. Verder was ze ook nooit buiten. Het is niets vreemds om haar een week niet te zien.. Daarnaast woont ze de deur naast mij op de galerij. Ik ben de eerste, zij is de tweede dus ik heb verder dan mijn deur niks te zoeken.. Vandaar dat ik ook niet heb gezien dat haar huis leeg gehaald word

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik lees geen krant :)

Ik merk al dat het blijkbaar een beetje raar is van ons om te denken dat we het wel eerder zouden horen...

7. Eliza78

Eliza78 Niet meer actief

Bloemen kan je altijd geven, dan heb je 't voor jezelf ook een beetje afgesloten.
    De familie wist blijkbaar niet van jullie af, dus dan is het wel een beetje logisch dat ze niks hebben laten weten. Misschien dachten zij juist wel, waarom horen/zien we niks van de buurvrouw. Die moet toch ook merken dat er iets aan de hand is?
    Ik zou proberen het los te laten en op jouw manier afscheid te nemen van de buurvrouw.

8. Juffie26

Juffie26 VIP lid

24 okt 2011
    10.011
    1.860
    113
    Misschien kan iemand de krabt nog voor je vinden van toen waar de advertentie in staat. Dan kun je naar het adres wat erbij vermeld staat een bloemetje sturen naar de mensen.
    Of adres aan de vrouw vragen die jou vertelde dat je buurvrouw overleden is.

9. rocketscience

rocketscience Fanatiek lid

16 feb 2015
    4.274
    3.239
    113
    Vrouw
    Wat vervelend hoe dit gelopen is! Maar je kunt het de nabestaanden absoluut niet kwalijk nemen dat jullie niets gehoord hebben. Zij hebben echt genoeg aan hun hoofd en wisten waarschijnlijk niet eens dat jullie contact hadden. Hen valt niets te verwijten.

Probeer even de advertentie te achterhalen zodat je daar bloemen en een kaart naartoe kunt sturen.

10. SDonya

SDonya Niet meer actief

Ik ga even googlen op haar naam! Wellicht vind ik iets.. Dankjewel voor de tips!

11. Roos123

Roos123 Niet meer actief

Via mensenlinq.nl kun je geplaatste rouwadvertenties zoeken.

Sterkte!

12. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Hmmm vind het wel een beetje raar hoor. Ik zou bij mijn ouders buren bijvoorbeeld echt wel even een kaart in de bus drukken, al hebben ze geen contact het zijn toch je buren.

13. Moppiemuis

Moppiemuis Fanatiek lid

6 okt 2014
    1.996
    232
    63
    Ergens in het midden
    +1 dit

14. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Hier ging de familie bij het overlijden van de buurman het rijtje af om iedereen in te lichten. Vond ik wel netjes..

15. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Dat is netjes maar niet iedereen denkt daar aan of heeft daar behoefte aan.

16. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Bij onze oude overburen hebben we ook niks gehoord. Nou hadden we daar verder weinig contact mee, maar andere buren ook niet.
    Ze hebben gekozen om hun lichaam aan de wetenschap te geven. En de familie koos om dan geen dienst of iets verder te doen. Enige was een advertentie in de krant, die wij niet lezen.

Bij de man lag ik zelf een paar keer in het ziekenhuis, dus heb ik de drukte in de straat gemist. En over de winter zie je elkaar toch minder op straat Bij de vrouw waren we op vakantie. normaal zag ik haar ook niet elke week, zelf ook druk genoeg. Uiteindelijk even aan een andere buur gevraagd of ze iets wisten. Bleek ze overleden te zijn. Ik had nog het vermoeden van verzorgingstehuis..

17. Appeltjes

Appeltjes Fanatiek lid

2 jan 2013
    1.276
    10
    38
    Mijn ouders wonen in een flat.
    Mijn moeder was echt al terminaal en dat wist ook iedereen in de flat wel. Op het moment van overlijden waren we al druk zat met alle familie inlichten en zijn we ook zeker niet de buren afgegaan hoor.
    De directe buren althans niet. Iedereen wist dat mijn moeder al ernstig ziek was. We hebben 2 buren koppels van een paar deuren verder waar ze heel close mee waren ingelicht. Maar dus ook niet de directe buren.
    Geen onwil overigens hoor. Mijn zus en ik moesten alles regelen en heel eerlijk hebben wij daar niet eens bij stil gestaan om iedereen meteen in te lichten. We hebben eerst de familie en meest close kennissen ( waaronder dus een paar buren ) ingelicht. Je bent al zo druk met heel veel dingen.
    Ik vermoed dat het geen kwade opzet is geweest.

18. Lisa1987

Lisa1987 Fanatiek lid

11 sep 2013
    1.845
    183
    63
    Vrouw
    Ik zou eerlijk gezegd ook geen kaartje in de bus duwen bij de buren van mijn ouders. Verder dan een hoi komt het toch nooit en ze merken vanzelf dat ze er niet meer wonen.
    Toen de man naast mijn buurman overleed hadden we dit pas door toen de buren in de straat geld aan het inzamelen waren voor een boeket voor de kist.

19. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Ik heb er nog nooit van gehoord dat buren worden ingelicht, zou ik écht niet aan denken hoor op dat moment, bij mijn vader merkte ze het omdat ze opeens andere mensen de hond zagen uitlaten, en de ambulance natuurlijk die mijn vader mee namen :(

Bij mijn moeder zal ik er denk ook niet aan denken,

20. Juul75

Juul75 VIP lid

8 apr 2010
    12.091
    7.843
    113
    Dit, hier kun je het correspondentieadres vinden. Ik zou geen bloemen op de stoep leggen, dat vind ik zo raar. Dan desnoods een kaartje in de brievenbus.

Deel Deze Pagina