Buurvrouw overleden, niks gehoord..

Discussie in 'De lounge' gestart door SDonya, 10 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    ik vind het heel raar dat je niet een kaart bij de directe buren in de bus doet.
    Misschien zijn er wel meer mensen die nog van niks weten.
    Op die manier stel je dmv 1 kaart waarschijnlijk de rest van de buurt ook op de hoogte.

2. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Ik zou bij de buren van mijn vader wel een kaart in de bus doen. Bij de begrafenis van mijn moeder zijn ze ook bijna allemaal geweest.
    Is het minste wat je kan doen.

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Er staat helaas niks op mensenlinq. Wellicht heeft ze een andere naam en kennen wij alleen de afkorting ervan? Op haar achternaam kan ik helaas ook niks vinden..

4. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    + 1

5. SDonya

SDonya Niet meer actief

Even voor de duidelijkheid.. Ik verwijt niemand iets he... Als je mijn openingspost goed leest dan schrijf ik ook dat het niet meer dan logisch is dat ze er niet aandenken om mij op de hoogte te stellen. Ze hebben wel belangerijkere dingen aan hun hoofd op dit moment. Ik had het alleen wel fijn gevonden om het eerder te weten aangezien wij wel jarenlang naast haar hebben gewoond en ook gewoon contact met haar hadden de keren dat ze wel eventjes buiten kwam.. Zoals iemand anders het al mooi omschreef hier, wij vinden het ook fijn als we dit voor onszelf op de een of andere manier kunnen afsluiten door iets van bloemen te geven ofzo.. Ik vroeg me af of het normaal was dat de direct naaste buren niks te horen kregen...

6. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Ik zou vandaag even kijken of er mensen zijn (paar keer langslopen ofzo) en dan vragen. Het is zaterdag, dus grote kans dat er verder wordt leeggehaald? Of vandaag moet nou net de uitvaart zijn.
    Lukt dat niet dan zou ik een kaartje in de bus doen.

Ik vind het wel normaal dat de naaste buren een kaart krijgen. Maar wie weet is het haar wens om in stilte begraven/gecremeerd te worden en krijg je na afloop een kaart. Is bij ons ook wel eens gebeurd.

7. Luja

Luja Niet meer actief

Je had geen contact met haar familie toch? Dan zou ik geen kaart of bloemen geven. Ik bedoel je kent die mensen toch niet?
    Naar mijn idee geef je bloemen of stuur je een kaart om die mensen die steunen in de verwerking van hun verlies. Ik heb nu het idee dat je het voor buurvrouw zelf doet. En buurvrouw zelf heeft er helaas niks meer aan..... ;) verwerk het voor jullie zelf, zo'n lieve buurvrouw kwijt zijn is ontzettend rot en jullie zullen haar echt missen, maar ik zou er verder niks mee doen.
    Sorry komt misschien heel cru over, maar ik zou het best apart vinden als ik van de buren van een dierbare opeens bericht zou krijgen na een overlijden, vooral als ik die mensen absoluut niet ken.

8. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    Wij hadden ook geen kaartje gekregen toen onze buurman was overleden. Mijn schoonmoeder (assistente huisarts) wist het via haar werk, en mijn zus had buiten mensen zien huilen. De zus van mijn buurman woont een verdieping boven ons. Ze heeft ons een geboorte kaartje gestuurd, waarop ze refereert aan het overlijden. Hij was 2dagen voor de geboorte van onze dochter overleden.

9. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nou, ik woon in een dorp en als hier een buurman/buurvrouw overlijd is het toch wel algemeen gebruik om een rouwkaart in de brievenbus te doen. In elk geval bij de directe buren. Dus zo raar vind ik jouw gedachtegang niet.

Meestal word er dan in de straat ook geld opgehaald voor een bloemstuk voor bij de uitvaart. Geheel op vrijwillige basis natuurlijk... ;)

10. soeee

soeee Niet meer actief

Ik vind het zelf normaal om wat te laten horen. Toen mijn vader op 54 jarige leeftijd plotseling overleed, ben ik dat persoonlijk gaan vertellen aan zijn buren die aan weerszijden direct naast hem woonden. De buren iefs verderop kende ik verder niet echt, dus daar heb ik enkel een kaartje in de bus gedaan..

11. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.258
    6.155
    113
    Oh ik zou dat juist wel waarderen, ook om te zien dat mijn dierbare mensen om zich heen had die haar liefhadden op de een of andere manier.

12. megacarls

megacarls Niet meer actief

Mja, ik vind het wel normaal om een rouwkaart bij de buren van de overledene in de bus te doen. Dat hebben wij bij mijn opa's en oma's ook gedaan. Dat mijn ouders ze dan nauwelijks kennen...
    Ondanks ik wel begrijp dat ze er niet aan hebben gedacht vind ik het wel opmerkelijk.

13. SDonya

SDonya Niet meer actief

Waarom moet ik contact hebben met haar familie? Die familie woont toch niet naast mij:( Dan kan je wel met heel Nederland contact hebben want die woont naast die en naast die woont weer die... Beetje rare opmerking.. Ik zou het persoonlijk heel fijn vinden dat als ik overlijd dat er dan mensen de moeite nemen om bij mij een bloemetje te brengen.. Of ik daar nou wel of niet wat aan heb dan. Ik vind je berichtje inderdaad best hard. Ik ken de buurman van mijn vader ook niet maar als die mensen op mijn vader zijn begrafenis een bos bloemen willen neerleggen dan zou ik dat alles behalve vreemd vinden. Je kan nou eenmaal niet iedereen kennen die je ouders kennen en dat hoeft toch ook helemaal niet???

14. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Hier steken ze toch ook meestal een kaart / brief in de bus van heel 't straat. Of van het stuk rond het huis (bij een grote straat).

Als het huis nog niet is leeggemaakt en de kinderen er dus nog af en toe komen, zou ik een kaartje in de bus doen.
    Aan bloemen zou ik niet beginnen.

15. Luja

Luja Niet meer actief

Tja, ik blijf erbij dat het maar buren zijn. Buren kunnen heel leuk en lief en aardig zijn en je kunt ze erg missen als ze wegvallen maar het contact is toch altijd enigszins oppervlakkig. Op het moment dat buren uitgroeien tot vrienden en je vaak bij ze over de vloer komt dan zie je hun familie ook wel eens en krijg je ook echt wel een kaartje als ze overlijden. Maar voor de rest zou ik er ook niet bij stilstaan om 'de buren van' een kaartje door de bus te drukken. Want wat voor band heb je nou met ze?
    Meestal geen noemenswaardige.
    En ik zeg niet dat ik iedereen moet of wil kennen, je vat mijn bericht een beetje verkeerd op :) als mijn dierbare overlijdt dan zoek ik steun bij mijn vrienden en zou ik een kaartje van kennissen of buren van diegene gewoon apart vinden. Omdat ik die mensen persoonlijk niet ken en nooit contact heb gehad maar dan plots wel een kaart krijg. Bij een bos bloemen helemaal. Ik zou me dan echt afvragen waarom ze die bos na diegenes dood bij mij bezorgen in plaats van bij leven aan de persoon zelf. Maar dat ben ik. Ik schijn nou eenmaal wat anders te redeneren dan de meesten ;) maar je vroeg meningen en dan kun je ook een mening verwachten die niet strookt met de jouwe.

16. Stroopie

Stroopie Fanatiek lid

11 jun 2009
    3.158
    11
    38
    Een kaart krijgen is niet alleen uitnodiging voor begrafenis, maar ook een kennisgeving van.... Ik heb ook niet echt heel goed contact met de buren, We zeggen hallo en lekker weertje en verder niks. Ik ken ook de kinderen niet. Maar ik zou het wel fijn vinden als ik een kaart zou krijgen bij overlijden van 1 van de buurtjes.

17. Debaky

Debaky VIP lid

22 apr 2013
    10.348
    5.392
    113
    Wauw, vind het eerlijk gezegd een beetje een rare beredenering. Ik vind het juist veel respect tonen als je je medeleven toont aan de nabestaande van de buurvrouw. Ik snap werkelijk waar niet dat jij dat raar zou vinden. En TS geeft toch aan dat ze wel eens contact met de buurvrouw had? Is dat niet voldoende voor jou om dan jouw medeleven te tonen aan de nabestaanden? Had ze dan serieus iedere week een bloemetje moeten brengen bij de buurvrouw toen ze nog leefde om nu ook een bloemetje te sturen aan de nabestaanden?

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Mja, ik weet niet. Bij het overlijden van mijn vader hebben we de buren zelfs gebeld met het nieuws, maar mijn moeder heeft veel contact met ze, met allebei de kanten, dus dan is het ook logisch. Ze zijn ook op de begrafenis geweest. Als jouw buurvrouw het tegen haar familie nooit over 'de buren' heeft gehad snap ik wel dat het niet bij ze op komt een kaartje te sturen.

19. SDonya

SDonya Niet meer actief

Maar hoe je het nu brengt is al op een hele andere manier als in je vorige bericht. Bedankt voor je mening

20. Mamsvan

Mamsvan Fanatiek lid

9 mrt 2014
    1.110
    1
    0
    Zuid Holland
    Hier idem,

Deel Deze Pagina