Kapsters? of wie er maar verstand van heeft? Ik had altijd een bos krullen en verfde mijn haar altijd donker. Sinds 2,5 jaar laat ik highlights zetten. Alleen verdwijnen mijn krullen Wat ik erg jammer vind. Wilde terug na mijn eigen kleur. Inmiddels is het veeeel lichter geworden. Heb van mijzelf peper zout blond haar. Nu is mijn vraag als ik het laat verven zullen mijn krullen ooit weer terug komen? Kan het ook in een blond tint. Dus middenblond donkerblond? iig een natuuelijke kleur. Zonder dat je het blondeerd? Ben er net achter dat dus door het blonderen de krullen eruit gaan omdat de schubben open gaan staan ofzo? Wil eigenlijk mijn krullen weer terug. Maar ook niet een hele donkere kapsel. Maar wel het liefst een natuurlijke blonde kleur. Wil sowieso mijn krullen terug. Liever krullen en donker haar dan blond en futloos hangend haar. Iemand tips? Of die hier antwoord op heeft?
Ik heb al jaren highlights en heb het ook een aantal keer blond geverfd, maar nog steeds krullen. Wel werd mijn haar van blonderen erg droog. Daarom ben ik overgestapt op highlights, dat gaat prima. Ik ben van nature ook peper en zout blond. Het zal ook per haartype verschillen, dus kan je helaas niet zeggen of het mogelijk is dat je krullen verdwijnen.
Wat je op Google leest is dat het kan wanneer je haren er een erge optater van krijgen. Maar ik ben geen kapster dus kan het niet beamen, ben gewoon meteen gaan googelen omdat ik er benieuwd naar was . blonderen is natuurlijk heftiger dan gewoon verven maar ik moet zeggen dat mijn slag nog wel gewoon in mijn haar zit terwijl ik het al jaren (lees zo een jaar of 15) verf en blondeer... slag is natuurlijk wel iets anders dan krullen. hopelijk krijg je snel antwoord van een kapster!
Ik verfde het ook al jaren, En sinds 2,5 jaar dat ik highlights laat zetten. Eerst altijd een bos krullen en nu hangt t er maar wat bij. Zal indd ook even langs een kapper en hopen dat hun er antwoord op hebben en een oplossing. De kapster die mijn haar altijd doet wist nooit waar t aan lag. Tot ik het van een collega hoorde. Haar zus is kapster vertelde ze. Het heeft indd ook met je haar type te maken indd. Helaas gaat blonderen en krullen bij mij niet samen. Nu maar hopen dat ze mijn haar donkerder blond kunnen verven zonder t te blonderen. En de hoop hebben dat ooit de krul terug komt. Want las dat je schubben open blijven staan ook al verf je t weer terug. het moet echt uitgroeien
Van verven en blonderen gaan inderdaad de schubben openstaan. Daarom is het belangrijk je haar na het kleuren te verzorgen met een goed masker, de schubben sluiten nooit helemaal maar dan in elk geval een groot deel. Als je haar poreus is (de schubben staan echt open, het haar is heel erg droog) is de veerkracht eruit. Dan krijg je een droog bosje haar en dan ligt daar de oorzaak van de krullen. Gebruik je een goede verzorging? Word het na het kleuren altijd afgesloten met een masker?
Mijn haar is juist zachter dan toen ik het altijd zelfde verfde in een donkere kleur. Na het blonderen doe ik indd masker maar vergeet t een tijdje daarna wel om een masker te nemen. Heb goede shampoo en cremespoeling. Maar goed het blonderen is wel een aanslag op t haar. Denk dat voor mij het niet weg gelegd is. Heb liever een bos krullen dan blond haar met uitgezakte krullen. Doe ik er olie in dan veren de krullen wel een beetje terug. Maar het zakt weer uit. Voorheen bleef mijn haar bol staan ipv dat het inzakt. Van de week toch maar ff info vragen
Volgens mij verandert je haar sowieso eens in de zoveel tijd van structuur toch? Ik had vroeger steil haar, daarna heel lang flinke krullen gehad en nu is het sinds een jaar weer steil.
Cremespoeling doet eigenlijk niks. De siliconen leggen een laagje om je haar waardoor het zacht aanvoelt, maar na het wassen verdwijnt dat laagje weer. Door die laag kan er geen zuurstof bij en verstik je het haar. Je kunt beter een goed masker gebruiken zonder siliconen waardoor je meer veerkracht houd. Kleuren is natuurlijk niet super goed voor je haar, maar goede verzorging maakt het wel stukken beter. De info heb je toch gekregen? Ik ben kapster
Hoe is de lengte van je haar ten opzichte van 2,5 jaar geleden? Is het (veel) langer? dan kan het te zwaar zijn voor je krullen en dan zakken ze uit.