buurvrouw plaatst camera in de tuin

Discussie in 'De lounge' gestart door Patty82, 20 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wenneke20

wenneke20 Fanatiek lid

29 okt 2006
    4.339
    141
    63
    Heb toevallig zaterdag contact gehad met politie je mag alleen je eigen erf filmen,

Hier gaan we ook een camera hangen ivm buurvrouw die zaterdag gloor over me was gekiept heeft.

2. Aszz

Aszz Niet meer actief

PRAAT eens met je buurvrouw.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.953
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou even met haar in gesprek gaan en vragen of je mag zien wat er precies gefilmd wordt. Officieel mag ze alleen haar eigen terrein filmen. Dus als jullie tuin in beeld komt, heb je het volste recht om haar te vragen de camera anders te richten.

Verder mogen dit soort camerabeelden vaak niet gebruikt worden. Daar zijn allerlei regels aan verbonden. Pin me er niet op vast, maar zo uit mijn hoofd moet er in ieder geval een waarschuwingsbord hangen dat er gefilmd wordt. Alleen met toestemming van een (politie-)rechter mag er 'stiekem' gefilmd worden.
    Neemt niet weg dat de politie de beelden waarschijnlijk wel zal bekijken om te zien of het bekenden zijn en in welke richting ze het moeten zoeken. Maar het mag dan niet als bewijs gebruikt worden, dus hebben ze dan nog andere aanwijzingen nodig.

Als er sprake is van een golf van inbraken, zijn het tegenwoordig trouwens vaak ploegen inbrekers uit Oost-Europa. Die krijg je bijna niet te pakken; die rijden met een bus met een aantal inbrekers naar NL, roven in één dag of nacht een stel huizen leeg en maken dat ze weg komen met de buit. En volgende week duiken ze weer heel ergens anders op.

4. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Bekende die auto's bekrast een buurvrouw die de was overgiet met bleek....volgens mij kun je het beste in een hutje op de hei gaan wonen.

5. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    De foto is vanuit mijn woonkamer gemaakt. De betreffende buurvrouw woont tegenover mij. Misschien ziet ze niet eens zoveel van de tuin.

Het gaat hier niet om een neppe camera. Ze heeft namelijk een gat geboord van buiten naar binnen vanwege de stroom. Dit doe je niet wanneer het om een dummie gaat. Deze hang je gewoon zo op.

@ adi; je hebt gelijk en ik heb de foto verwijderd. Stond er niet zo heel erg bij stil. En misschien is dat bij mijn buurvrouw ook wel het geval.
    Denk dat ik het beste even met de buurvrouw kan gaan praten.

6. Patty82

Patty82 Bekend lid

8 sep 2008
    591
    3
    18
    Den Haag
    @tupp, ze hebben hier laatst nog vier mannen betrapt op heterdaad. Weer een groepje inbrekers minder, maar echt veilig voel je je niet. Dit waren gewoon mensen uit de buurt.

@ wenneke nou hopelijk werkt je camera dan preventief en zal het niet gebeuren.

7. libelle85

libelle85 Actief lid

23 jul 2012
    140
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wij hebben ook camera's... In de achtertuin staat er een alleen op onze tuin gericht! Aan de voorkant hebben we ook een stuk weg erbij gepakt en hierdoor zie je ook wat andere voordeuren maar de buren zijn daar alleen maar blij om ivm de inbraken die gepleegd worden.
    Maar als je het niet fijn vind en de camera ook in jou tuin staat gericht zou ik naar de buurvrouw gaan en vragen of je het beeld een keer mag bekijken! Soms lijkt het of de camera ergens op gericht staat en dat valt op beeld dan wel mee!

8. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Die snap ik niet? :( Jij vindt dit normaal??

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Zo lees ik hetn ook,

Of bedoeld ze dat er zoveel gebeurd dat je beter in een hutje op de hei kan wonen omdat het daar niet gebeurd.

Als het eerste het geval is zoals ik het ook las dan snap ik de reactie echt niet, net als jij.

10. Shopaholicnl

Shopaholicnl Fanatiek lid

3 mrt 2013
    2.775
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ok ben ik gelukkig niet de enige :)

11. naatasja

naatasja Fanatiek lid

17 jan 2012
    1.003
    71
    48
    Enschede
    Mijn vriendin had dit probleem ook, je mag een camera ophangen maar je bent verplicht er een bord bij te hangen dat je toezicht houd op je eigendom. Zodat mensen hun privacy niet geschonden word.

12. Jlover1988

Jlover1988 Actief lid

11 jul 2009
    378
    0
    0
    Ik heb 4 camera´s hier. 1 gericht op voordeur, 1 gericht op mn auto aan de straat, 1 gericht op schuur/poort en 1 gericht op mn achterdeur. En ze hebben er SCHIJT aan! Al 3 x geprobeerd in te breken..het lukt ze gelukkig niet door de andere beveiliging die wij hebben aangeschaft maargoed, voor zo´n cameraatje deinsen ze niet terug!

1 van mijn camera´s staat overigens op de straat gericht, waar dus iedereen loopt. Tijdje geleden was er ingebroken bij mij achter en kwam politie bij mij beelden opvragen. Dus t mag niet maar zodra ze er gebruik van kunnen maken doen ze het wel..

Deel Deze Pagina