Buurvrouw rijd over step, wie aansprakelijk?

Discussie in 'De lounge' gestart door JJ1980, 3 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ik denk dat je buurmeisje nit zo goed wist wat ze met de situatie aan moest . even mijn schoonzusje van 19 in gedachten nemen. Die zo ook niet durven vragen hoe dat verder gaat , maar er wel heel erg mee zitten en met haar moeder bespreken wat en hoe ze nu moet. Maar dat dus achteraf.

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Verzekeringstechnisch is het zo:
    Automobilist is aansprakelijk voor de veroorzaakte schade aangezien zij bezig was met een bijzondere verrichting (uitparkeren cq achteruit rijden) Dan ben je ten allen tijde aansprakelijk.

Qua kinderen: kinderen onder de twaalf jaar kunnen niet hoofdelijk aansprakelijk worden gesteld, maar dit loopt via de aansprakelijkheidsverzekering van de ouders. Wettelijk is dat zo geregeld.

Ik spreek hier dus over aansprakelijkheid en niet over schuld!

3. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Wow dat had ik niet eerder gelezen,ze is gewoon gegaan nadat jij vroeg of ze geen schade had?
    En heeft de buurjongen gezegd dat hij hem daar neer had gelegd

4. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Yep. En toen ik gister ging vragen om kenteken voor mijn verzekering, melde de vader van buurmeisje dat er overheen gereden was dat het eigen schuld was en dat hij niet verwachtte dat wij het op haar verzekering gingen achterhalen.

De moeder van mijn buurjongetje dat hem daar had neergelegd, heeft net gemeld dat zij de step betaald als ik hem niet vergoed krijg. Heel lief. Het komt dus wel goed.

Ik ben zo blij dat er geen kind bij het stepje zat te spelen en hoop van harte dat mijn buurmeisje voortaan goed kijkt als ze wegrijdt uit een parkeervak :)

5. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek van TS gesloten

Deel Deze Pagina