Sterkte Ik zou overigens het advies van @Damay77 opvolgen Mijn buurvrouw kwam van de week vragen of ik het erg vond als zij vanuit mijn voortuin hun heg bij werkte aan onze kant. De vorige bewoner bleek dat asociaal te vinden maar vervolgens wel te klagen over de heg. Ik maak daar totaal geen probleem van. Maar in jou geval zou ik knettergek worden en allang hebben gezorgd dat ze her niet meer durfde om op mijn erf te komen.
Korrels zijn meestal mest normaal gesproken? of slakkenkorrels, maar die liggen echt overal... gecondoleerd met de kat...
Van die langwerpige groene ronde staafjes ong 1/2 cm lang. Zullen slakken korrels zijn idd. Maar amper slakken hier. Och morgen eens zien of ze thuis zijn. Dan is het grasmaaidag Dank je
Dank je Ik heb er echt geen probleem mee, maar zo veel en zo lang en zonder overleg gif spuiten vind ik niet netjes. Oh ergens werd gevraagd of ze psychisch alles op een rij had. Vraag ik me ook wel eens af. Aangezien de buurman meldt dat ze niet lekker in haar vel zit enzo. Och ik heb ook mijn dingetjes maar zulke dwang bijvoorbeeld en die mate van perfectionisme gelukkig niet... Netjes dat je buurvrouw kwam vragen! Hopelijk wordt het niet zo als hier
Tja ik zou toch aankaarten bij de buurman dat zijn vrouw voor overlast zorgt bij jullie. Ze zit niet lekker in haar vel en dat kan gebeuren maar als ze dan dagelijks op jouw grond zit om onkruid te wieden onder haar heg dat gaat gewoon te ver. Zitmaaier voor een klein strookje gras? Mevrouw heeft hulp nodig en haar man heeft totaal geen besef hoever ze daarin gaat.
Ik lees ontzettend veel over dat mensen roepen ze zit op jullie grond/ voortuin etc maar het is volgens kadaster toch haar kant nog? Ze mag daar dus ook zijn... natuurlijk is het irritant maar toch, als buur kan je daar niet van zeggen.
We hebben 2000m2 dus de zitmaaier is geen overbodige luxe Tuurlijk mag ze op haar 20cm zijn maar ik hoef niet de hele dag naar een afgezakte broek te kijken als ze op haar knieën op mijn oprit (dus niet die 20cm) onkruid zit te wieden in haar 20cm strookje toch?
Maar... maar... waarom ga je er dan een hele dag naar zitten kijken? Heb je geen netflix ofzo? Of lees een leuk boek. Of beter nog, ga ein-de-lijk je gras eens maaien. Het is irritant als de buurvrouw dagelijks op je oprit rondscharreld. Daar mag je zeker iets van zeggen. Waarschijnlijk prima om dit via te mannen te spelen als er tussen jullie al veel irritatie zit. Ik hoop dat die twee het samen opgelost krijgen. Maar in alle eerlijkheid; als jij een hele dag gaat zitten kijken naar wat de buurvrouw doet, vind ik dat ook gewoon leed dat je jezelf aandoet. Er is blijkbaar iets met haar aan de hand. Dat geeft haar niet het recht om op jullie terrein te komen. Maar een beetje compassie, begrip en geduld maakt het leven voor iedereen een stuk fijner. Je kunt er dus ook voor kiezen om over sommige dingen je schouders op te halen en het te negeren. Wees duidelijk over dingen die echt overlast veroorzaken. Maar bespaar jezelf een hoop negativiteit door de dingen waar je geen last meer van hebt als je de andere kant op kijkt, gewoon te negeren. Als ik het goed begrijp ben je zwanger. Jullie zijn aan het verbouwen. Genoeg andere dingen aan je hoofd. Besteed je ernergie daaraan en niet aan de weliswaar irritante maar ook onschuldige dingen die je gekke buur doet.
Nee ik zit er niet de godganse dag naar te staren, heb wel wat beters te doen Maar als er iets aan m'n raam voorbij komt kijk ik even op, logisch toch? En als dat elke paar minuten gebeurt gaat t wel irriteren.