Buxusmot, herstel of eruittrekken?

Discussie in 'De lounge' gestart door Lumiere, 14 mei 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NavyCrimson91

NavyCrimson91 Niet meer actief

Geen flauw idee eigenlijk. Volgens mij overwinteren ze bij ons, dat idee krijg ik namelijk altijd. Zodra de lente begint zitten ze weer overal.
    Maar ik woon praktisch in het bos, dus tegen mot en luizen kunnen we niet zo veel doen ;)

2. Vulpen

Vulpen Fanatiek lid

30 jul 2014
    3.170
    3.818
    113
    Wij hebben heel veel buxus en dus ook heel veel rupsen. Hebben een biologisch bestrijdingsmiddel gebruikt, kleine aaltjes zijn dat, maar dat zal denk ik vaker moeten wil dat effectief zijn. Precies aan de kant van de buren is 'ie helemaal kapot dus daar zullen we sowieso iets anders op moeten verzinnen.

3. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Eruit halen. Bij ons in de straat hebben we er ook heel erg last van. Hele tuinen dor en bruin. Iedereen haalt ze eruit. Ik heb godzijdank taxus hagen dus heb er zelf geen last van maat kans op herstel is minimaal denk ik

4. Emihan

Emihan Actief lid

18 aug 2015
    474
    68
    28
    Mijn buren hebben dat ook. Hun hele heg is aangevreten door die beesten. Vorig jaar hadden wij er last van. Maar ik heb mijn buxussen ingespoten met gif. Nu helemaal nergens last van. Mijn buxussen staan er mooi groen bij terwijl de rest in de wijk lelijke aangevreten buxussen hebben. Ik zou hem er niet uithalen, buxussen zijn heel sterk en komen gewoon weer terug. Alleen dat duurt wel even. Spul van het plaatje heb ik er ingespoten en spuit ik elke maand de buxussen mee in.

5. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier gaan volgens mij veel mensen over op de vervanger van de buxus: Euonymus... bespuiten heeft een vriendin wel gedaan maar het kostte haar ook best veel geld allemaal vorig jaar... en 2 weken terug ontdekte ze in de achtertuin wéér rupsjes.. drama.

Deel Deze Pagina