Dag dames, effe een vraagje over iets dat je wel of niet mag eten als je zwanger bent... Een collega van mij is hoogzwanger en die vertelde me dat als je zwanger bent je geen speculaas en appeltaart mag eten ivm de kaneel en nog iets (maar dat weet ik niet meer). Maar ik kan het verder nergens vinden. Wie heeft hier een antwoord op, want een sinterklaas zonder speculaas en pepernoten das bijna niet mogelijk he! Alvast bedankt liefs Sandra
het mag wel, maar ik geloof met mate, ik eet gewoon speculaat en pepernoten als ik daar zin in heb hoor. vroeger dachten de mensen daar ook niet bij na en werden kinderen ook gezond geboren
Klopt ja, een teveel aan kaneel is niet goed. Maar ach, zolang het met mate is kun je best een stukkie speculaas eten hoor, doe ik ook
Wat gebeurd er dan als je het wel eet? Iedereen loopt elkaar angstig te maken maar ik lees nergens waarom het dan niet mag............Ik heb ook heel veel kruidnoten gegeten. En het staat ook niet omschreven bij de lijst van rauwe producten en kazen etc...raar. Mijn Vk heeft er ook niks over gezegd.
Joh, je moet wel een kilo of 5 eten wil het kwaad kunnen hoor, dus je kunt gerust speculaas en pepernoten enzo eten! (Als je ze zelf wilt maken, zie recepten op mijn receptensite: www.receptenverzameling.nl)
Ze zeggen dat de ontwikkeling van de orgaantjes wat afneemt. Maar je moet dan echt gewoon hele bussen met kaneel weg eten op een dag voordat het echt schade kan geven. De VK heeft tegen mij gezegd dat je het gewoon allemaal kan eten omdat een mens niet zoveel kaneel op een dag weg kan krijgen en dat gedurende een zwangerschap. Maar ja ze moeten toch iets blijven verzinnen om op het lijstje van niet eten te kunnen zetten. Vroeger dachten ze echt niet aan wat wel en niet mocht nou en een gezin bestond toen toch ook uit min. 6 kids.