Vuurwerk....

Discussie in 'De lounge' gestart door melody, 30 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melody

melody Bekend lid

29 mrt 2006
    672
    0
    0
    Verschrikkelijk vindt ik het... al dat geknal.... durf al niet meer over straat, laat staan met Melody naar buiten!
    En onze katten hou ik ook vanaf vandaag binnen....

Ik vindt er echt niks aan... snap niet waarom mensen hun geld hierin stoppen en dan ook nog nu al afsteken?

Het enige wat ik wel mooi vindt is om twaalf uur naar het siervuurwerk te kijken....

2. niva

niva Fanatiek lid

16 nov 2006
    2.300
    0
    0
    lvg begeleidster kinderen/jongeren
    Ja ik zit me er al weken over op te windden,
    vooral die stoere puberjochies die met die illegale knallers hele dagen door de wijk fietsen. Vreeselijk. Ik schrik er ook steeds van, en de katten zijn al helemaal overstuur als ze zo'n knal horen. Vraag me af hoe dat met de beebies en de oude mensen, of mensen die in ploegen werken en dus overdag slapen, is...

Ik vind vuurwerk leuk, prima, maar dan alléén op oudejaarsdag, en het liefst pas om 12 uur.

Moet je voorstellen hoe ansgtig de dieren hier al weken zijn, paarden, schaapjes, vogels, eenden, poezen, honden..blegh, rotjongens! :)

3. Hartje1

Hartje1 Bekend lid

7 okt 2006
    894
    0
    0
    Nu al dat knallen hoeft van mijn ook niet hoor.
    Maar om twaalf uur zelf wat vuurwerk (lees siervuurwerk) afsteken vind ik geweldig. We kopen altijd een klein pakketje en knallen dus nooit voor honderd(en) euro's of meer de lucht in, beetje zonde. Maar een beetje vuurwerk moet wel kunnen hoor. De boze geesten moeten wel verdreven worden! :)
    Om twaalf uur bij de jaarwisseling komt er bij mij dan ook een klein pyromaantje naar boven ;)
    Ik ben erg voorzichtig, ben zo'n kneusje dat aansteeklonten gebruikt en snel op een afstandje ga staan kijken wat ik net heb aangestoken.

Maar nu al knallen en afsteken vind ik ook maar niks. Ik durf nog wel over straat, het valt hier tot nu toe nog mee.
    Ik woon trouwens op de 5e/ 6e verdieping en vanuit het raam, vanachter mijn computer kijk ik af en toe naar wat ze voor peilen afsteken. Da's best een mooi gezicht, maar ik hoef er nu niet zo nodig tussen te zitten hoor.

Dat je de katten binnenhoud begrijp ik wel en dat je het maar niets vind om met de hond naar buiten te gaan ook. Maar wat ik soms niet snap, voel je vooral niet aangesproken! Is dat sommige hondenbezitters precies om twaalf uur naar buiten gaan met hun hond om uit te laten of zo! Zou ik zelf nooit doen namelijk.

Ik wens in ieder geval iedereen een fijne en goede jaarwisseling toe!

4. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn oudste kater vind het niet meer leuk buiten(die rode uit mijn banner), maar ik ben veel banger voor mijn jongste die het nog interessant vindt ook. Ik zou willen dat het tot morgenavond 12 uur pijpenstelen regent, dan hebben we er het minste last van. Overdag gaat het nog, maar wij hebben de afgelopen nachten ook al een aantal keer rechtop in bed gezeten. Ons huis grenst aan een steegje en dat vinden je jongelui super om in te knallen, liefst tussen 23 en 2 uur 's nachts.

5. jolie

jolie Fanatiek lid

26 okt 2006
    2.089
    0
    0
    beveiliger
    vlaardingen
    Die knallen op de grond vind ik ook helemaal niks, maar in de lucht vind ik het prachtig. Dit jaar heb ik voor het eerst geld uitgegeven aan vuurwerk, maar dat komt omdat we met neefjes en nichtjes oud en nieuw vieren.

6. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Ow dat geknal...vreselijk! :( Ik hou daar helemáál niet van! Siervuurwerk is mooi om te zien, maar die knallers dat heb ik nooit gesnapt wat daar aan is :( De jongste hier vindt het ook niet geweldig. Gisteren waren ze bij ons achter aan het afsteken en mooi dat ze dus niet kon slapen hè :( De poezen vinden het ook maar nix, dus die blijven maar lekker binnen tot het nieuwe jaar ;)

7. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Nee, wij zijn ook niet zo tuk op al dat geknal. We hebben zelf alleen maar sier-vuurwerk gehaald.
    Onze hond is nu 2, en heeft vorig jaar nergens last van gehad, maar dit jaar is íe al sinds een paar weken super-angstig, zo sneu.
    Als ze dan ergens in de buurt aan het knallen zijn, schiet de hond zo ver mogelijk weg de kamer in, onder de tafel.

8. Niet meer actief

Hier wordt ik er ook al helemaal gek van..dat geknal de hele dag..vind het ook eng hoor..bah..we steken zelf ook niks af hoor morgen..

Gisteren hebben een paar van die opgeschoten jochies een paar rotjes over onze schutting gegooid, waar op dat moment onze twee labradors aan het spelen waren..die schokken zich natuurlijk een ongeluk..gevolg is nu wel dat ze bijna niet meer naar buiten durven..ze lopen helemaal tegen ons aan en echt met hun staarten tussen hun benen..terwijl voor dit voorval niks aan de hand was als er vuurwerk werd afgestoken..en die jochies stonden op zo'n huisje van de gemeente die achter onze schutting staat dus ze zagen dat de honden in de tuin liepen.. :evil:

9. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Nee ik dus ook niet. Bah mijn vriend heeft ook weer geld verbrast aan dat domme vuurwerk. Ik kan me er zo kwaad om maken.

10. Yentl

Yentl Fanatiek lid

30 aug 2006
    2.445
    0
    0
    Culemborg
    Persoonlijk houdt ik er ook niet van.
    Maar ik heb hier in huis ook een pyromaan(mijn man)heeft siervuurwerk gekocht.Dat vindt ik dan nog wel mooi om naar te kijken maar verder...............

Wij hebben sinds woensdag een puppy,tot nog toe geeft hij er niks om maar nu is het nog te lokaliseren morgen om 12 uur niet meer! :(
    Hoop dat hij er niet bang van wordt!Onze oude hond was er zo vreselijk bang van die kroop achter de bank en als ze in je kon kruipen had ze dat ook nog gedaan!

Hier lopen ook van die eterbakkies rond ik woon tegen over een school en het is zo lekker leuk om die strijkers in het fietsenhok te gooien! :evil:
    Schrik me steeds kapot ach over 2 dagen is het hopelijk allemaal weer acher de rug

Liefs Claudia

11. Kabouter Klus

Kabouter Klus Fanatiek lid

6 nov 2006
    2.657
    0
    0
    Noord-Brabant
    Kweenie of je overgordijnen hebt; deze gewoon 's avonds dichtlaten. Verder gedurende de avond de pup niet overdreven gaan troosten als het vuurwerk hem bangmaakt; dit bevestigt zijn angsten alleen maar. Als je 'm dan continu bij je pakt etc., dan heb je volgend jaar helemaaaaal de poppen aan het dansen! gewoon lekker in z'n (open) bench als je die hebt, of zijn mandje met een speeltje, kluifje, whatever. En natuurlijk opletten dat íe om middernacht niet naar buiten glipt! Misschien is het handig als er rond dat tijdstip iemand bij 'm binnen blijft, maar weet niet of dat mogelijk is?
    Succes ermee!

Ow ja, en even wat klassieke muziek opzetten, dat scheelt ook wel eens....

12. lydia

lydia Fanatiek lid

30 aug 2006
    1.024
    0
    0
    Volgens mij is het echt een mannen ding vuurwerk...wij hebben wel wat maar dat heeft mn man gekregen van een kennis die een fietsenwinkel heeft en dat dus verkoopt.

Hier in het dorp waren ze vanmiddag ook wel bezig echt een hele harde knal en een klein kindje huilen echt zo zielig..ze gooien het gewoon door het winkelend publiek dat vind ik echt niet kunnen...hardstikke gevaarlijk.

13. Loeki2

Loeki2 VIP lid

3 jun 2006
    16.265
    1
    0
    Mijn man heeft zich dit jaar gelukkig kunnen bedwingen en we hebben dus helemaal niets in huis. HEERLIJK.

14. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik ben jaloers loeki, ;)

15. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Nou, ik heb mn vuurwerk net gehad, Ben behoorlijk pissed, zeg maar.

16. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Ik moet die extreme knallers ook niet, durfde zostraks amper door de straat hier tegenover naar de AH die jonken hadden van dat illegaal veel te harde vuurwerk, de kinderen wilden dit jaar vuurwerk en heb 2 van die kinderpaketten gehaald, spannend zat en duur zat hoor!

17. minni

minni Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.607
    0
    0
    verweggiestan
    Nou, om ff over mn kwaadheid heeb te komen:
    bindt mn schoonmoeder op n lawinepijl en steek m aan!

18. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    :)

Ik herken dat wel minni.

Ik ben vandaag ook echt letterlijk ontploft!

:c:

19. Anakin

Anakin VIP lid

17 mrt 2006
    6.694
    301
    83
    Ik ben ook niet echt dol op dat geknal, maar als je dan die gezichten ziet van die jochies die hun zuurverdiende zakgeld en spaarcenten hebben uitgegeven aan vuurwerk, dan kan ik er ook wel weer om lachen.
    Het hoort er nou eenmaal bij en vroeger zat ik samen met mijn broers ook uren in die vuurwerkkrantjes te kijken en bestellijsten in te vullen :D .
    Groetjes, Anakin.

20. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    ja die katten van ons zijn er ook als de dood voor, vooral 1 kat. normaal hebben we geen kattenbak, maar we hebben m nu maar van zolder gehaald. (helaas mag ik m niet verschonen ;) ). 2 jaar geleden zijn we met oud en nieuw een kat kwijt geraakt, waarschijnlijk door mishandeling, dus ze komen ook niet meer buiten.

Deel Deze Pagina