Kaakchirurg

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 27 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    ik had al eerder een topic geopend over een schadevergoeding van mijn tand. Ik ben 2 weken terug ofzo naar de tandarts gegaan die heeft even gekeken en heeft een film gemaakt van mijn gebit. Hij zei dat er een wortelrest verwijderd moest worden. En dat de kaakchirurg dat kon doen. Dus ben ik naar de kaakchirurg gegaan om een begroting aan te vragen die heeft mij verteld dat er weer een filmpje moest gemaakt worden en heeft dat gedaan. Nou vraag ik me af wordt dat wel door mijn verzekering vergoed? Hebben jullie enig idee? De wortel rest is nog niet verwijderd dus het enige wat de tandarts en de kaakchirug heeft gedaan is kijken en een film van mijn gebit.

    Ik ben verzekerd bij het zilverenkruis mijn verzekering bestaat uit:

    Beter af polis van 96.00 euro en een Beter af Plus Polis*** 13.70 dus in totaal 109.70
     
  2. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    En trouwens ik ben enorm bang voor de tandarts. Ik durf echttttttt niet mijn wortelrest te laten verwijderen en de andere 4 gaatjes :oops: te laten vullen. (al 10 aar niet naar de tandarts geweest. Was voor het laatst met mijn moeder geweest en er werd een kies getorkken wat niet echt makkelijk is gegaan dus nu durf ik echt niet meer)

    Ik heb op internet een narcose tandarts gevonden wie heeft daar ervaring mee?
     
  3. kwebbeltje

    kwebbeltje VIP lid

    13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
    Even zilveren kruis bellen en de vraag voorleggen.

    Kwebbel
     
  4. daphne78

    daphne78 VIP lid

    10 mei 2006
    7.311
    0
    0
    Nijmegen
    Kaakchirurg wordt wel vergoed, valt niet onder de tandartsverzekering (hoe gek het ook klinkt).

    Bijvoorbeeld als mijn tandarts mijn verstandskiezen had getrokken dan had ik moeten betalen, en nu heeft de kaakchirurg het gedaan (omdat de tandarts het niet aandurfde) en werd het helemaal vergoed.
     
  5. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Alle behandelingen die in het ZH gedaan worden vallen onder de basis verzekering ( van de kaakchirurg dan he)
    Wat er bij de TA gedaan wordt gaat via je aanvullende verz., is er een consult berekend en bite wings (foto's) dan moet je daar de eigen bijdrage van betalen... 25% op foto's, consult niet als je niet over je max. vergoeding heen bent....
    Groetjes van Bianca
     
  6. Mvj

    Mvj VIP lid

    22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    @ tirtillisko

    over het vergoeden weet ik niks ....

    maar de kaakchirurg doet veel onder narcose !

    persoonlijk ga ik liever naar de kaakchirurg dan naar de tandarts , ik ben als de dood voor de tandarts in de auto onderweg er naar toen ben ik al van de wereld vanwege de zenuwen ......

    ik heb 2 jaar geleden 4 verstandskiezen laten verwijderen bij de kaakchirurg hij wou lokaal verdoven ... ik niet ik heb hem even gewaarschuwd voor mijn angsten en toen was narcose geen probleem :D

    L.sybje
     
  7. bianc

    bianc Fanatiek lid

    30 nov 2005
    2.251
    0
    0
    Zuid-Holland
    Voor narcose staat best een lange wachttijd (regio rotterdam dan) en als die wortelrest gaat ontsteken ben je verder van huis.....
     
  8. KanjerB

    KanjerB VIP lid

    24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Weet je mischien een telefoon nummer of internet site wat je mij kan geven zodat ik even contact opneem?
     
  9. stiekel

    stiekel Bekend lid

    hoi hoi

    ik heb voor 2 jaar terug onder narcose mijn gehele gebit laten trekken.
    dit was echt nodig aangezien ik al 18 jaar niet bij de tandarts was geweest :oops: :oops: .
    dit omdat ik vreselijk bang voor die lui ben.
    dit alles heb ik samen met mijn ha geregeld en heb ook alles vergoed gekregen.
    en aangezien ik mijn angst niet op mijn zoontje wilde overbrengen ben ik naar mijn ha gegaan.

    groetjes sandra
     

Deel Deze Pagina