Bv 1 borst per keer

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Iris6weken, 10 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Iris6weken

Iris6weken Bekend lid

4 jul 2010
    609
    3
    18
    Hallo!

Toch nog onzeker ondanks ik m'n eerste zoontje 8 maanden zelf heb gevoed.
    Nu voed ik m'n tweede zoontje (van8weken) per keer met 1 borst.. In de eerste 2 weken wel allebei aangeboden en bv liep snel goed alleen merkte ik als ik er 2 gaf hij veel voeding terug gaf.
    Nu geef ik dus 'maar' 1 borst per voeding.. Hij zit nu in totaal op 6 à 7 voedingen en drinkt de eerste 6 minuten heel actief en dan nog ongeveer 10 minuutjes beetje sabbelen en dutteren..
    Ik lees veel dat je 2 borsten moet aanbieden en de tweede als toetje moet zien, nu doe ik dat dus niet. Is dat erg? En kan dat kwaad voor de productie? Hij slaapt nu ook erg veel, maar meld zich wel als hij honger heeft. Hij maakt savonds ook al een lange slaap van 9 tot 3..
    Voor zover ik weet groeit hij goed, volgende week weer een weeg moment, soms maakt het me erg onzeker! Of hij wel voldoende binnen krijgt.

2. Heidi Akkers

Heidi Akkers Fanatiek lid

30 jun 2008
    2.754
    0
    0
    lactatiekundige
    Gelderland
    Hoi,

Als hij groeit en goed ontwikkelt, vrolijk is wanneer je hem benaderd, dan gaan we er van uit dat hij voldoende krijgt. Je kindje is inmiddels ook 8 weken.
    Kijk ook naar plasluiers, maak je je zorgen, dan kun je 1 of 2 momenten kijken of je kindje wel beide borsten wil. Soms na pauze happen ze weer vol goede moed aan ;)

Verder: vertrouwen! Het gaat vast goed, en hij zal zelf aangeven wanneer hij meer nodig heeft door te gaan regelen.

Groetjes,
    Heidi

Deel Deze Pagina