BV 1e keer mislukt 2e keer toch weer proberen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Shaylen, 17 nov 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik heb de eerste 5 weken BV gegeven aan mijn dochtertje, tot ze in het ziekenhuis terecht kwam en ze haar moesten voeden met een spuitje, mijn BV liep zo snel terug door de stress dat het kolven gewoon niet meer ging.

heeft er iemand ervaring met BV dat bij het eerste kindje niet gelukt is en bij een 2e heel goed is gegaan?

ik ben er eigenlijk nu mee bezig omdat het zou kunnen dat ik zwanger ben en dit het eerste is waar ik me alweer zorgen over maak (en dan weer ik nog niet eens of ik zwanger ben he?) kun je nagaan wat een zorgenkop ik ben!!

ik kan over een week testen dus je zou zeggen ga je er daarna maar eens druk over maken, maar zo werkt dat niet bij mij :D

ik hoor graag ervaringen!

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Absoluut doen! Bij mijn zoontje is het niet gelukt, door onwetendheid van mijzelf en slechte begeleiding in het ziekenhuis. Nu geef ik mijn dochertje wel borstvoeding, ze is nu 9 weken en het loopt lekker. Ik geniet er heel erg van en wil het nog lang volhouden. Sowieso proberen, stoppen kan altijd nog!

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt voor je antwoord! goed om te lezen dat het een 2e keer wel is gelukt!! dat geeft me wel hoop, ik weet ook dat ik het kan omdat het eerder gelukt is alleen te kort :(

ik voel me nu ook best schuldig als ze weer eens ziek is, dan denk ik toch stiekum wat als ik nog BV had gegeven? was ze dan niet zo vaak ziek?

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    Ja, dat herken ik wel, dat had ik bij mijn zoontje ook. Maar mijn dochtertje is nu al ziek geweest en krijgt dus bv, dus dat soort gedachten zijn echt nergens voor nodig.

Toch voel ik me ook wel eens schuldig naar mijn zoontje toe, hij heeft toch niet het beste gekregen.

5. tiruja

tiruja VIP lid

28 jul 2007
    6.837
    0
    0
    Ik heb drie kinderen mogen voeden waarbij nummer 2 het drama werd. Terwijl het kindje daarna echt super liep! (zie banner)
    Dus go for it!
    Nieuw kindje, nieuwe kans.

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Bij mijn stiefkids was dit: bij stiefdochter mislukte de BV helemaal, (al vanaf de geboorte dus) en bij de volgende, stiefzoon dus, ging het van begin af aan zonder enige problemen :)
    Lekker weer voor gaan dus en vooral niet nu al druk over maken, want je kunt er nu toch nog niks zinnigs over zeggen :)

7. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

bedankt dames! ik ga er weer voor mocht ik weer zo´n wonder meemaken! :)

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.482
    36.443
    113
    En btw, 6 weken is niet mislukt he? misschien niet zo lang als je graag had gewild, maar je kindje heeft toch 6 weken in elk geval binnengekregen!

9. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ja dat is waar! :) zo had ik het nog niet bekeken!

10. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    mijn oudste heeft iets meer dan een week BV gekregen.

Thijs krijgt nu nog steeds, hoewel hij nu wel al een tijdje KV erbij krijgt, maar dat is deels mijn eigen keuze.

Het ging echt veel beter, denk toch ook door minder stress na de bevalling omdat ik wist wat me te wachten stond en ik heb me er iets beter op voorbereid (bij de eerste niet, bij 2e boek over BV gelezen)

11. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hier ging de eerste dan wel ook goed, maar toch had ik wat probleempjes waar ik in de kraamtijd tegenaan liep. Zodoende dat ik een cursus van LLL heb gevolgd. Ik vind dat echt een aanrader. Drie avonden voor maar 17,50 euro en een dijk aan informatie. Overigens bestond 75% van de deelnemers uit vrouwen die van een tweede kindje zwanger waren nadat bij de eerste de bv was mislukt.

12. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

oh dat is ook een goed idee!! mocht ik zwanger zijn dan ga ik dat denk ik doen, bedankt :)

13. appeltje

appeltje Niet meer actief

Hopelijk is dat snel! :)

14. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    het is id gewoon mogelijk hoor jammer genoeg is het hier weer mislukt maar echt gewoon proberen. overstappen kan altijd nog. weet wle dat het met een druemes erbij nog meer stres geeft dus zorg dat je partner de eerste tijd ook thuis is of iemand anders zodat die op de oudste kan letten. want niks zo frustrerend als een dreumes die je aandacht wil als jij ruzie ant maken bent met je kleintje aan de borst

Deel Deze Pagina