BV- 4 mnd en niet doorslapen

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door huppeldepuppel, 23 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    amen!

2. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal, bedankt voor jullie reacties!

Zogelukkig; dat scheelt natuurlijk al, een uur bezig zijn of een kwartier. Ik hoop dat mijn zoontje ook nog sneller wordt!

LadyXochi: op een ander topic (vragen kindje 4.5 maand) las ik juist van jou dat je zoontje soms wel 12 uur achter elkaar slaapt. En heel eerlijk gezegd, vind ik dat je dan makkelijk praten hebt. Mijn zoontje slaapt nooit, nóóit, meer dan 3 uur aan een stuk. Al maakt hij maar 1 x in de week een langere ruk, dan zou het al beter vol te houden zijn denk ik.

Ik heb een vriendin die geen bv heeft gegeven en die soms al kon mopperen dat haar kindje, toen 3 mnd, nog een fles moest hebben om 23.00, hij "sliep dus niet door" volgens haar (buiten die fles sliep hij van 19 tot 7!). Dat verwacht ik helemaal niet, maar een laatste voeding om 24 uur en dan de eerste weer om 6 uur, dat moet toch kunnen in mijn ogen.

O ja, en die zorgen over een 'productiedip' als ik in de nacht kv ga geven, dat maakt toch eigenlijk niet uit dat mijn productie dan minder wordt? Want 's nachts voed ik dan toch niet meer. Of zou het gelijk gevolgen hebben voor je productie de hele dag door? (ook niet erg, want ik vind het geen probleem om overdag meer te geven of te regelen als ik thuis ben).

En jullie hebben gelijk, dat MOETEN is misschien niet goed, maar zo werkt de maatschappij nou eenmaal. Als ik nog thuis zou zijn en niet hoefde te werken dan was het misschien anders. Maar ik MOET nou eenmaal werken, dus moet ik ook voldoende slapen. Misschien ben ik heel egoïstisch maar ik vind dat mijn belangen evengoed meetellen en niet alleen die van mijn zoontje.

3. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Dat wordt hij vanzelf! Mijn zoontje is 7 maanden ouder, dus geen vergelijk, maar toen hij 4 maanden was, gingen we op vakantie en ik weet dat hij toen nog max 2x per nacht kwam.
    Ik kon toen langer dan 4 uur tussen twee voedingen laten en werd prompt ongesteld.

Over die productie; ik weet niet of dat zo werkt. Ik dacht dat als je stelselmatig 12 uur oid tussen twee voedingen laat, je productie wel omlaag gaat omdat je borsten het signaal opvangen als: hee, minder vraag, dus hier is minder aanmaak nodig! Ik weet niet of je dat bij kan regelen gedurende de dag. 6 uur ertussen moet kunnen.

4. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, nou 12 uur zit er voorlopig nog lang niet tussen hoor! Mijn doel is 1x 6 uur en de rest van de dag op zijn verzoek.

Als ik ongesteld zou worden zou ik trouwens niet erg vinden, dan weet ik tenminste dat het allemaal nog werkt ;)

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.252
    36.069
    113
    @huppeldepuppel: ja, met de oudste had ik dus een probleem. Hij kreeg overdag de 1 liter al, dus zat ik 's nachts met een huilend kindje, af en toe gaf ik hem dan wel een klein beetje extra of zorgde ik dat ik overdag wat minder schepjes gebruikte zodat hij die 's nachts kon krijgen, maar ideaal was het zeker niet. Op een gegeven moment kreeg hij een speentje, maar hij bleef wakker worden 's nachts, ook toen hij overdag echt genoeg ging eten. (rustig 4-5 boterhammen en fruit en een bord vol avondeten 's avonds)

6. MissSporty76

MissSporty76 Bekend lid

10 dec 2008
    533
    0
    0
    Thuis
    Wil even laten weten hoe dat bij ons gaat.
    Ik geef sinds deze week geen bv meer, maar heb het hiervoor wel gegeven. Onze dochter slaapt bijna vanaf het begin een hele 'nacht' door. Weet wel dat de kraam vertelde dat we na de voeding van 22.00 de wekker moesten zetten om 3.00 uur. Dat hebben we twee keer gedaan en toen niet meer. Ons meisje komt wel als ze honger heeft en slaapt gewoon de nachten door. Het is heus niet zo dat elk kind dat 'nodig' heeft, een nachtvoeding!
    Wat productie betreft: Als je de voeding die je man gaat geven kolft, dan maakt het qua productie niet uit. Het kan hooguit in het begin even lastig zijn. Je wordt dan met 'ontplofte tieten' wakker(dus met een nat nachthemd), maar ook daar wennen je borsten aan.
    Wat misschien ook een tip is: Wij maakten onze dochter nog wel eens wakker om 23.30-0.00 uur als ze de laatste voeding nog niet had gehad. Dit bleek niet handig te zijn. Ze was dan zo moe dat ze eigenlijk niet goed dronk en werd dan 4,5 uur later wakker omdat ze weer honger had. Let er dus op dat als je kindje komt drinken dat het goed wakker is, zodat het goed drinkt en ook genoeg van de vettere achtermelk binnen krijgt.
    Mijn vriendinnetje heeft een kindje dat 1 dag jonger is en die krijgt ook bv en slaapt ook de hele nacht door. Het is dus ONZIN dat er weinig kindjes zijn die 's nachts doorslapen met 4 maanden.
    Groet, MissSporty

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

ook ik denk dat je teveel verwacht als je nu al wilt dat je kleintje de nacht door gaat trekken. Bovendien kan het erg schadelijk zijn voor je productie (en dat betekent dan dat het overdag OOK minder wordt).
    Ik zou zeggen: met de kippen op stok regelmatig, zo overleef ik hier ook: Thirza slaapt namelijk nog steeds niet door en ik mocht willen dat ik er maar 1 keer uit hoefde het afgelopen jaar :)
    En verder: als je op een gegeven moment toch te moe bent om te functioneren, dan meld je je dus ziek op je werk. Ik ben echt niet van het om-elke-scheet-je-ziekmelden, maar je kind dwing je gewoon niet om te gaan slapen, (alhoewel je uiteraard kunt proberen wat er gebeurt als je enkel verschoont en troost en dan teruglegt) en het moet ergens vandaan komen, dus als jij te moe bent om er 's nachts steeds uit te moeten en ook nog te werken, lijkt mij dat je werk het eerste wijkt en niet je kind :)

Verder: je zou de lasten ook nu kunnen delen door je man de kleine te laten halen en verschonen en zelf te voeden...
    Sterkte ermee! :)

8. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat is één keer voorgekomen. Verder slaapt hij de helft van de nachten wel door (van 10 tot 6 of zo). En ja, ik heb makkelijk praten, maar ik weet alleen dat ik ALS hij 's nachts komt, vaak bij mezelf denk: "Dat valt toch best mee?" Dat deed ik ook in de eerste maanden, toen hij nog wel meerdere malen per nacht kwam.

Verder wees ik op het artikel als steuntje. Omdat je kindje niet doorslaapt en het CB zegt dat dat zou moeten kunnen. Wat het CB zegt is niet heilig! Ik vind dat ze het met zulke uitspraken alleen maar moeilijker maken. En daar word je alleen onzekerder van.
    Klem je daar nou niet aan vast. Het HOEFT namelijk niet. Het is niet abnormaal als je kindje dat niet doet. Ja, het zou voor jou wel fijner/beter zijn, maar verder is er geen noodzaak.
    Ik weet dat ik makkelijk praten heb, maar heb je dat artikel gelezen? Heb je er wat aan? En aan die andere tips van me? Want ook al zit ik niet in het zelfde schuitje, dat wil niet zeggen dat ik me niet (een beetje) in kan leven en misschien wel een goede tip heb...

9. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    KAN, maar hoeft niet. Ilias slaapt de helft van de nachten dus door en ik word ook wel eens met overvolle borsten wakker (lang leve de borstkompressen!), maar overdag komt er nog zeker een liter uit. Of hij nou wel of niet heeft doorgeslapen.

Huppel, hoeveel dagen werk je eigenlijk, als ik vragen mag?

10. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    volgens mij maakt het niks uit hoor voor je productie als je hem `s nachts een flesje geeft. wanneer hij uit zichzelf `s nachts niet meer zou komen regelt zich dat ook vanzelf voor overdag.

wat je misschien ook kan doen als je erover nadenkt om een flesje te geven om deze rond 23.00 te geven. Dan kun je gelijk uitproberen of het hem helpt om door te slapen. als hij zich s`nachts meldt voor een voeding dan geef je hem dan de borst.

succes meid!

11. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Rozemarijke: Je ziek melden omdat je baby niet doorslaapt? Sorry maar dat vind ik écht belachelijk. Daar zouden mijn collega's geen begrip voor hebben en ik omgekeerd ook niet!

LadyXochi; ik werk 32 uur (4 dagen). In de praktijk ben ik dan om 7 uur van huis en om 18 uur weer terug. Dan moet ik dus snel snel eten koken, eten, mijn zoontje in bad doen, voeden en naar bed doen, en als ik zelf meer dan 5 uur per nacht wil slapen moet ik dan dus ook naar bed (dan is het zeg maar 20.30/21.00 uur ongeveer).

Dat kan toch niet? Ik heb toch ook nog mijn sportavond, verjaardagen, en wanneer hebben jullie dan quality time met je man/vriend? Nooit?

Ik heb dat artikel gelezen en ik ken alle tips om het makkelijker te maken (en doe dat ook bijna allemaal, behalve dus zelf na de eerste avondvoeding naar bed gaan), maar dat is gewoon niet voldoende.
    Natuurlijk is het CB niet heilig, maar om me heen zie ik ook niet anders: ons zoontje is het 6e kindje in de vriendenkring (allemaal beneden de 4) en die sliepen allemaal binnen 3 maanden 'door' (dus een nacht van minimaal 6 uur). Maar goed, ik ben de enige die bv geeft.

Echt, ik zou willen dat ik minder kon gaan werken, maar de huur moet nou eenmaal ook betaald worden.

12. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @Joyce; dat had ik ook bedacht, maar stel nou dat hij door dat flesje wél langer gaat slapen, dan zit er dan opeens wel HEEEEl erg lang tussen voor mijn borsten, wel 8 of 9 uur ofzo.

13. zogelukkig

zogelukkig Niet meer actief

Ja precies en dat je niet redden, krijg je pijnlijke stuwing en een nat bed, word je daar weer wakker van!
    9 uur hou ik nu net uit, dan word ik wakker, bij 10 loop ik te lekken.

Ik heb best wel respect voor meiden als jij die volledig bv willen geven en ook nog 32 uur werken.

14. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    huppel; ik weet niet of het uit maakt als er ineens zoveel langer tussen de voeding zit, maar ik ben zelf wat makkelijker gaan denken. mijn meisje komt bijna niet uit zichzelf voor een voeding en slaapt al sinds 7 weken door. en hier is de voeding ook niet achteruit gegaan. misschien kun je hem als hij wel besluit door te slapen door het flesje misschien `s ochtends tijdelijk wat eerder wakker maken. als hij normaal zich om 7 uur weer meldt dan 2 weken om 5 uur wakker maken en dat dan rustig aan afbouwen naar 7 uur. ik weet het niet ik roep maar wat, werkt het niet en gaat je voeding terug lopen kun je dan altijd nog iets anders bedenken. ik zou het gewoon uitproberen en kijken wat er gebeurt, misschien werkt het wel super!

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    ja maar dat is dan maar een paar dagen voordat je borsten daar weer aangewend zijn en je minder slaapt, naar mijn idee staat dat niet tegenover weken zoniet maanden achter elkaar slecht slapen

16. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier ook zoiets. Ik ga iets voor half acht weg. Om half acht breng ik Ilias naar het KDV. Om zes uur, of iets later, ben ik thuis. Dan heeft mijn man de kleine al opgehaald. Dan verdelen we de taken, afhankelijk of Ilias dan moet eten (bv) of niet. Koken, kolf en flesjes van het KDV afwassen, tafel dekken, etc. Dan eten. Ilias gaat niet elke dag in bad. Dat is ook niet goed voor zijn huidje. Hij gaat in bad op dinsdag (mijn mamadag), donderdag (mijn man's papadag) en in het weekend. Dat scheelt al veel! Na het eten even kroelen en in de box spelen. Mijn man en ik kletsen tijdens het eten, of als ik bv geef, en 's avonds als Ilias in de box ligt, kijken wij even tv of zo. Dan de laatste voeding en daarna ga ik ook naar bed.
    We zijn ondertussen ook nog verhuisd dus nu even geen sport en wat minder QT met mijn man, want er moet nog uitgepakt, opgeruimd en gepoetst worden. En het oude huis moet ook nog helemaal leeg. Maar sporten... ja, dat zal op de dinsdag en donderdagavond gaan gebeuren, want dan kunnen we eerder eten, omdat dan het eten al klaargemaakt kan zijn door degene die vrij is. En verjaardagen... Daar hebben we oma voor. Of er gaat maar één van ons.
    Misschien is het wel voldoende om dan ook naar bed te gaan? Probeer het eens een weekje. Misschien krijg je er toch wat meer energie van... Kan geen kwaad, toch?
    Laat je niet gek maken! Ik ken mensen die kindjes hebben van een jaar die nog niet doorslapen. Zoek maar eens op het forum ;)
    I know. Ik werk ook 4x32. Mijn man werkt 4x36.

Ik hoop dat je snel een goede oplossing vindt!

17. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik denk dat je bedoelt jij 4x8 en je man 4x9? Anders is het wel heeeel veel ;)

Mijn man werkt 45 uur, gewoon 5 dagen, en hij vertrekt eerder dan ik en komt ook later thuis, dus het halen en brengen naar het kdv komt ook op mij neer.

Ik kan best een week na de eerste avondvoeding naar bed gaan, maar dat is toch geen oplossing voor de lange termijn? Want dan heb ik dus helemáál niks meer voor mezelf. Alleen werken, koken, eten, mijn zoontje, en naar bed. Geen sport, geen hobbies, geen vrienden, geen seks, geen film op tv, he-le-maal niks. Zo wil toch niemand leven?

Als ik op het forum kijk, zie ik ook hele andere topics, bijv. nu over een kindje van 7 mnd die al lang doorslaapt van 19.30 tot 7 en nu opeens weer een fles vraagt 's nachts, en daar zijn de reacties heel anders! Maar dat komt denk ik omdat het daar om fv gaat.

18. huppeldepuppel

23 mrt 2010
    40
    0
    0
    NULL
    NULL
    @ Joyce, ja maar het is dan wel een heel grote overgang; van max. 3 uur niet voeden naar opeens 8 uur niet voeden. Dat kan beter in stapjes gaan denk ik.

19. september08

september08 Fanatiek lid

20 okt 2008
    3.356
    4
    38
    Hallo...

Mag ik me er ook mee bemoeien???
    Iedereen bedoeld het natuurlijk hartstikke goed enzo..
    Maar ik snap heel goed dat je graag een beetje een nachtrust wil hebben..
    Ik ben van mezelf best wel een slaapkop, heb altijd 8 uur slaap nodig gehad...
    Mijn zoontje slaapt ook al vanaf 7 weken door, eerst van 12 tot 6 en nu al een poos van half 8 tot 7... Ja ben een van de gelukkigen...
    Maar de eerste weken vond ik ook super zwaar, kon op een gegeven moment bijna niet wakker worden, zo moe was ik... Zag op tegen de tijd dat ik weer moest werken, dat zou ik echt niet trekken. Twee weken voordat ik weer moest beginnen sliep hij bijna elke nacht door. nog een poosje 22u wakker maken en na 3,5 maand niet eens meer.
    Ik kolf zelf om 22uur voor het laatst en om 6 of 7 uur weer.. Ligt eraan hoelaat ik moet beginnen. De eerste twee nachten wat lekkage, maar daarna niet meer. Wel meteen kolfen als ik opsta, maar geen achteruitgang in productie.
    Wat ik ermee wil zeggen, na dit lange verhaal...
    Neem je rust een geef een kv savonds zo laat mogelijk... Jij kan dan dooslapen en je man kan helpen... Even vervelend voor je man misschien, maar anders trek je het zelf niet meer en daarvan kan je bv ook weer teruglopen... Op gegeven moment kun je misschien wel bijkolven en kan hij een gekolft flesje drinken bij je man... Of wie weet slaapt hij wel beter door? Het proberen waard toch?!
    Heel veel succes en luister naar jezelf...

20. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Huppeldepuppel, misschien trek je het al wel beter als je 1 of 2 x per week vroeg naar bed gaat. Ik neem aan dat je niet elke avond wat hebt?

Deel Deze Pagina