Kleine borsten wel of niet bv?

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Yvon91nijntje, 12 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yvon91nijntje

Yvon91nijntje Nieuw lid

28 jul 2012
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi, ik ben nu bijna 34 wkn zwanger van een eerste kindje. Ik had altijd zoiets als je zwanger bent lees je zoveel over cup maten groter borsten wat vrouwen krijgen. Naja hier dus niet het geval. Ik heb kleine B en heel klein en vraag me nu af ik dan wel borstvoeding kan geven.. Het is meer een tepel wat uitsteekt dan een borst...

Ik heb ook de gehele zwangerschap geen verandering gehad aan borsten alleen tepels iets groter geworden is dit normaal?..

Ik hoor het graag

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi

soms merk je weinig verandering in je borsten tijdens de zwangerschap. Dit wil niet zeggen dat je geen bv kunt geven.
    Ook het feit dat je borsten niet zo groot zijn wil niet zeggen dat je er niet mee kunt voeden. Je hebt wel wat minder opslagcapaciteit, dat zou kunnen betekenen dat je baby wat vaker per dag zou willen drinken.
    Bereid je voor op borstvoeding, als je gemotiveerd bent.
    Wie goed beslagen ten ijs komt heeft een grotere kans van slagen.
    Ga naar een informatie avond over borstvoeding bij jou in de buurt, of lees een boek, of kijk op de site Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding
    Weet waar je op moet letten straks, de baby komt na de bevalling op je blote borst te liggen, ligt daar zeker een uur, en gaat in dat eerste uur onder begeleiding van je verloskundige/kraamzorg of arts voor het eerst aan de borst.
    In de eerste week geef je altijd 2 borsten per voeding.
    Het is normaal dat je baby wel 8-12 keer per dag wil drinken dan! Alle baby's vallen wat af in gewicht, dat is niet erg, de kraamzorg houdt in de gaten dat het niet teveel wordt.
    Komt je voeding niet zo snel op gang, huur dan tijdig een kolf.
    Kijk vast je verzekeringspolis na of je recht hebt op vergoeding van lactatiekundige hulp. Zoek alvast het telefoon nummer van iemand bij jou inde buurt. Mocht je tegen dingen aanlopen waar je niet uitkomt met kraamzorg of verloskundige, dan weet je alvast wie je kunt bellen dan.

Succes!

Mirjam

Deel Deze Pagina