Hoi Ilse of Linda, Mijn dochter is nu 6 weken, ik ben begonnen om 1 voeding af te kolven en deze in een flesje te geven. Zo kan ze hieraan wennen en kan ik deze voeding kolven. Ik ben begonnen met de avondvoeding (rond 19/20u). Mocht ik een keer niet thuis zijn om te kolven, wanneer kan ik deze voeding dan het beste kolven. Voorafgaand aan de volgende voeding? Hoe lang zou ik moeten kolven, totdat er niets meer uit de borsten komt? Ik doe nu beide borsten 10/15 min. (Bij borstvoeding krijgt ze ook beide borsten) En hoeveel ml. zou ze ongeveer moeten binnenkrijgen. (ze weegt nu 3965 gr). Ze heeft gisteren 120 ml gedronken. Alvast bedankt voor je antwoord! Gr Bianca
Als je het goed wilt doen zul je toch rond die tijd moeten kolven, maar er zit wel speling in. Zo zou je bijvoorbeeld om half 7 kunnen kolven en daarna gaan sporten (ik noem maar wat) en dan pas rond 22.30 uur weer aanleggen. Helemaal niet kolven betekent dat je een voeding overslaat. dat kan wel een keer, maar als dat structureel is, ben je eigenlijk een voeding aan het afbouwen. Je kunt kolven zolang de melk stroomt, je hoeft je niet echt aan de klok te houden. Een keer wisselen van borst kan weer voor een nieuwe toeschietreflex zorgen. Massage tijdens of tussendoor dragen ertoe bij dat de melk goed stroomt. Als je borst soepel is, is het klaar. Als je je melkproductie wat krap vindt kun je stimulerend kolven: dus terwijl de melkstroom afneemt en de borst al soepel is toch nog even doorgaan. De hoeveelheid moedermelk in de fles lijkt me goed. Eigenlijk mag ze zoveel ze wil, doet ze aan de borst ook. Dus als je het gevoel hebt dat ze wat meer lust dan mag dat. succes Linda