Ons zoontje dronk eigenlijk alleen in de kraamweek en een paar weekjes daarna uit 2 borsten. Sindsdien alleen maar uit 1 borst. Ik had er nooit zo een probleem mee, want ik dacht dat hij wel genoeg had aan 1 borst en hij groeide goed. Hij drinkt namelijk, laat dan los waarna hij meestal voldaan in slaap valt en dan ongeveer 3u later weer een voeding wilt. Als hij geen genoeg heeft, dan merk ik het aan het trekken aan de borst en als ik de 2de borst geef, dan drinkt hij deze ook meestal. Waarna hij weer voldaan loslaat. Maar toch wil ik graag 2 borsten aanbieden. Ik hoop dat als ik hem 2 borsten aanbiedt voor het slapen gaan, dat hij dan wat meer uurtjes zonder voeding kan. Want in de nacht wordt hij de laatste tijd rond 23:00u, 3u en 6u nog wakker. Terwijl hij hiervoor veel beter sliep. Doorslapen heeft hij nog nooit gedaan en daar heb ik geen moeite mee. Maar ik denk dat hij nu alles inhaalt wat hij overdag niet gedronken heeft. Want overdag drinkt hij heel snel aan 1 borst en wilt daarna alweer spelen en nieuwe dingetjes ontdekken. Of gaat het gewoon goed op deze manier? Ik voel me soms nog steeds onzeker over borstvoeding geven of ik het allemaal wel goed doe. Als ik naar de kleine kijk, dan denk ik van wel. Want hij is super vrolijk en beweeglijk. Maar als ik dingen hier op het forum lees van netjes allebei de borsten en wisselvoeden etc. Dan ben ik bang dat ik het helemaal niet goed doe.
Ik denk wel dat je het goed doet hoor! Dat lees je namelijk af aan je kind: als hij tevreden is en goed plast, poept en groeit dan doe je het dus goed. Ik geef altijd twee borsten, echt altijd. Klopt het dat je er nu ook niet veel langer dan 3 uur tussen kan laten omdat er dan al 6 uur tussen zit voor 1 borst? Als je er 4 uur tussen gaat laten, dan zit er al 8 uur tussen voor 1 borst. Ik kon dat iig nog niet bij 5 maanden, dan had ik toch wel behoorlijke last van stuwing. Je zou het gewoon kunnen proberen, toch?
mss doordta ie inederdaad snel is afgeleid...voeden in een rustige saaie omgeving...desnoods hydro voor zn zicht..zodat ie goed drinkt...en dan even wakker houden...tijdens de eerste borst...even boeren ofzo/verschonene en dan 2e aanbieden..meestal pakken ze nog wel een paar slokjes... kan ook zijn idd dat je ene borst zo vol zit dat daar echt genoeg in zit... ik zou even voeden...wakker houden..even laten zakken en dan daarna andere aanbieden
Ik zou gewoon de 2e borst aanbieden, wil hij niet, dan niet. Je kunt hem niet dwingen en zolang hij het goed plast en groeit is het prima. De ervaring is hier dat het eten overdag maar weinig uitmaakt op het slapen 's nachts. Ze wordt nu ze overdag heel veel eet nog net zo vaak wakker als in periodes wanneer ze nog niets at.
Ik vraag me af of 2 borsten aanbieden de oplossing is. Want het lijkt me dat hij niet meer gaat drinken en dan dus bij 2 borsten voormelk krijgt ipv bij 1 borst ook de vettere achtermelk? Hier ook 1 borst per keer overigens, hij heeft er echt meer dan genoeg aan.
hier zelfde verhaal als Lizab. 1 borst, daarna in slaap. soms idd veel last van stuwing van andere borst. Slaapt/ sliep jullie kindje overdag ook zoveel in de eerste weken, waardoor je overdag gezien eigenlijk weinig voed? Vanmorgen 3x achter elkaar in 3 u tijd, steeds kleine beetjes vanwege krampjes. half2 links en half4 rechts. xje onzekere Pina
Hij laat er ongeveer 3 a 4 uur tussen. Hij sliep eerst in de avonden 5 a 6uur achter elkaar en toen had ik wel last van stuwing, maar niet zoveel dat het pijnlijk was. Dus op zich geen problemen mee gehad.
Als hij de 2de borst pakt dan lukt het trouwens alleen als ik er ongeveer een half uur tussen laat. Dus wakker maak, luier verschoon en even bezig houdt en dan pas de 2de borst aanbieden. Voor de rest als ik hem aanbiedt, dan draait hij steeds zijn hoofdje weg. Pina. Hier eet hij overdag inderdaad minder en haalt dan 's nachts weer in de laatste tijd. Hij is zo snel afgeleidt, dat ik hem nu alleen in de slaapkamer voedt. Maar dan nog kan hij afgeleidt worden door mijn ketting, mijn neus, ogen, haren en van alles en nog wat. Hij groeit verder wel goed. Alleen hoopte ik dat hij misschien iets langer zou doorslapen 's nachts. Maar met 2 borsten hoeft dat dus nog niet persee zo te zijn. Ik snak onderhand naar een nachtje doorslapen zonder er 2 a 3x uit te hoeven, maarja geduld en het komt dan nog wel.
Ik moet er ook nog minstens 1x per nacht uit en met pech 3x. Maar hier drinkt ze ook al een heel poosje 1 borst. 's Avonds om 19u wel vaak 2 maar dan wordt ze nog weer rond half 11 wakker. Hier drinkt ze overdag ook maar kort en dan is m'n borst denk ik nog niet eens leeg. 'k Zou gewoon je kindje volgen en zo nodig een 2e aanbieden maar als het niet werkt, dan werkt het niet.
Heel begrijpelijk hoor. Anders kolf je een keertje en vraag je manlief het flesje te geven zodat je een keertje door kunt slapen? (en dan hopen dat je borsten dat voor een keertje aan kunnen)
Helaas weigert hij al weken de fles, dus die optie is er niet meer. Haha had graag even willen bijtanken, maarja ooit gaan ze wel doorslapen.