Mijn baby drinkt te weinig?

Discussion in 'Borstvoeding' started by lauret, Feb 11, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. lauret

lauret Lid

Feb 10, 2009
    6
    0
    0
    Ik geef mijn baby van 4 weken borstvoeding omdat hij erg vaak komt overdag's om de 3 uur en s'nachts om de 2 soms 3 uur,nu ben ik gaan afbouwen met borstvoeding en ik ben nu al meer als een week bezig met afbouwen en ik geef hem nu s'middags 1 fles en s'ochtends 1 fles,hij drinkt hier maar 60cc van en laat de rest staan hij ziet er erg voldaan uit maar hij mag dus 120cc omdat hij al 4 kilo is..
    Ik ben bang dat als hij dalijk helemaal geen borstvoeding meer krijg hij echt veels te weinig binnenkrijgt want het is nogal een verschil 6x 120cc wat hij mag hebben of 6x60cc,heeft iemand hier ook ervaring mee of informatie?IK maak me echt zorgen..

Edit moderator: Verplaatst naar Borstvoeding.

2. Dania

Dania Actief lid

May 21, 2008
    199
    0
    0
    Zuid Holland
    Mijn zoontje kreeg de eerste weken ook borstvoeding. Dit was alleen niet voldoende. Toen zijn we overgestapt op flesvoeding. Hij dronk heel weinig. Echt met moeite haalde hij de 60 cc. Ik maakte me ook zorgen omdat hij natuurlijk niet af moest vallen. Hij dronk nutrilon en we gebruikten een flesje van dido. We zijn overgestapt op friso en een flesje van Avent. Echt direct na de verandering dronk hij veel beter. Alsof hij de melk lekkerder vindt.

Ik zou wel contact opnemen met het cb, want 60 cc is echt te weinig. Je kan verandering van melk bespreken. Hadden wij ook gedaan. Was een prima idee vonden ze.

3. Hanneke

Hanneke VIP lid

Jun 18, 2007
    14,894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Waarschijnlijk is het maagje van je baby gewoon nog lang niet toe aan zo een grote fles melk (120cc). Waarschijnlijk drinkt ie aan de borst ook geen 120cc per voeding, maar meer rond de 70cc-80cc oid. Verder voelt kunstvoeding wat zwaarder aan dan borstvoeding en kan dus zijn dat ie daardoor zich neller vol voelt. Ik zou dus gewoon aanbieden wanneer hij erom vraagt en gewoon lekker laten drinken wat hij wil. Daarnaast weet je niet wat hij drinkt als ie aan de borst drinkt, dus het aantal cc dat ie binnenkrijgt kun je niet precies zeggen. Misschien haalt ie het bij jou aan de borst wel in.

Share This Page