Bv afbouwen heel veel stuwing!

Discussie in 'Stel je vraag aan de lactatiekundige' gestart door Dani84, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hallo

Ik wil de Bv gaan afbouwen. Heel langzaam aan. De ochtend en avond voeding wil ik wel zelf blijven geven.

Ons schema is als volgt:

6:30 Bv
    9:30 fruit
    10:30 Bv
    14:00 fles (kv)
    17:00 groente (soms toetje)
    18:00 bv
    21:00 Bv

Ik probeer dus niet te kolven tussen 10:30 en 18:00 maar dit wil haast niet krijg harde plekken in m`n borst en ze doen dan zo zeer. Dus ik kolf een heel klein beetje. meestal rond een uur of 15:30 16:00

Savonds heb ik dan nog laast van stuwing en vanmorgen was ik gewoon helemaal nat en zulke grote / volle borsten..

Hebben jullie tips voor mij of wat doe ik niet goed kan ik anders doen?

Alvast heel erg bedankt!
    Groetjes Danielle

2. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hallo,

Eerst nog wat vragen van mij kant :)

Ik neem aan dat je de voeding van 14:00 eerst met de borst gaf? Heb je er nog meer voedingen tussenuit gehaald?
    Wanneer ben je begonnen met afbouwen?

Al met al heb ik nog een paar antwoorden nodig om het verhaal wat duidelijker te krijgen.

Groeten Rieneke

3. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Ja afgelopen zondag ben ik begonnen met de voeding van 14:00 ik gaf eerst volledige Bv

Meer voedingen heb ik er nog niet tussen uit gehaald. Jarno heeft wel zelf ongeveer 2 weken terug de late avond voeding zelf weggehaald (die van ong 22:30)

Ik heb vandaag 40 cc uit beide borsten gekolfd zodat de druk er een beetje af was.

Bedankt! Groetjes Danielle

4. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Kijk het nog een paar dagen aan. Je moet goed letten op harde plekken en/of pijnlijke borsten.
    Kolf i.d.d. op het moment dat je denkt dat het nodig is.

Succes ermee en laat maar horen op het moment dat je nog iets wilt weten.
    Groeten Rieneke

5. Dani84

Dani84 Niet meer actief

hallo,

Oke dank je wel dan ga ik het nog even proberen. Die pijnlijke plekken moet ik dan wegmasseren toch tijdens het kolven/voeden?
    Als deze voeding goed gaat kan ik dan beginnen met een volgende voeding en zo ja welke is dan het beste?

Groetjes Danielle

6. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

de stuwing en de pijnlijke plekken zijn sinds gister weg, heb gister ook niet hoeven kolven.:)

Welke voeding kan ik nu het beste eraf halen? 11:00 heb ik nog best veel voeding en 18:00 voor of na het eten? of een klein flesje na t eten en dan de voedig erna (late) rond een uur of 21:00??
    Alleen de late voeding word dan weer 22:00 als ik 18:00 fles doe en ik vind dit zo laat.
    Weet jij nog een andere oplossing?

Alvast bedankt!

Groeten, Danielle

7. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Wat zou je zelf het liefste doen?

8. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Jarno is niet helemaal fit op moment er is ook een tandje doorgebroken.

Gister na het eten uurtje anderhalf uur daarna wou hij niet aan de borst. Heb een flesje gemaakt en hij heeft hier 50 cc van gedronken.

Ik denk dus dat ik na het eten een klein flesje ga aanbieden.. kan dit?

Komt hij dan nog wel aan de hoeveelheid cc wat hij binnenmoet krijgen?

Groetjes Danielle

9. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    wat is je reden om hem niet aan te leggen?
    Dan kan hij namelijk pakken wat hij nodig heeft.

Groeten Rieneke

10. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Volgens CB moest ik dit afbouwen en Jarno wil sinds agfelopen week niet meer bij me drinken. Sochtends wel maar de rest van de dag schreeuwen en duwt zich van de borst af.
    Fles drinkt hij dan wel leeg.
    Volgens CB is dit een teken dat hij niet meer wil dus ben aant stoppen.

Voed de ochtend nog zelf en de andere 3 voedingen krijgt hij fles.

Bedankt!

Groetjes Danielle

11. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Als dit is wat je wilt dan is het helemaal prima.
    Als je verder wilt gaan met het geven van borstvoeding of als je nog andere vragen hebt laat gerust horen.

Groeten Rieneke

12. Dani84

Dani84 Niet meer actief

Hoi

Jarno doet het nu heel goed op 3 flesvoeding. Hij eet al een halve boterham 200 / 250gr groente, fruit en yoghurt.

Nu heb ik savonds soms nog wat stuwing.. Overdag gaat het prima en sommige nachten ook alleen nu vandaag ineens in de rechterborst weer veel stuwing. Ze zijn wel soepel, maar als m`n wat strakke bh af doe dan loopt er wel iets uit..

Wat kan ik hier aan doen?

Groetjes,
    Danielle

13. Rieneke

Rieneke Actief lid

26 mrt 2009
    352
    0
    0
    Hoi,

Fijn dat het lekker met hem gaat.
    Als je last hebt van pijnlijke stuwing of bobbels/schijven in je borst moet je wat melk uit je borst halen.
    Het volledig afbouwen van je borstvoeding kan nog wel even duren.

Groeten Rieneke

Deel Deze Pagina