Bv afbouwen, hoeveel kv drinken uit fles ??

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Lientje1985, 1 mei 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Dag dames,

Mijn dochtertje is 5 maanden en ik ben vandaag begonnen met het afbouwen van de bv ( ik kan niet kolven ).
    Nu heeft ze zojuist haar eerste flesje kv gehad, gelukkig dronk ze er wel direct uit.
    Ik weet natuurlijk niet wat ze normaal binnen krijgt, maar ze heeft nu 45 ml op en ze wou echt niet meer.
    Lijkt me dat dit niet genoeg is , of is dit voldoende voor een bv baby ?
    En wanneer moet ik haar nu weer de borst aanbieden, over 3 uur of eerder, aangezien ze niet zoveel op heeft ?

Alvast bedankt !

2. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
  3. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Dank je, had ik al bestudeerd ;)
    Ging mij meer omdat ze nu "weinig" gedronken had en ik nu misschien eerder moest aanbieden, maar het heeft zichzelf opgelost.
    Ze heeft gewoon de 3 uur erna gehaald, dus druk gemaakt om niks : )

4. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik ben ook aan het afbouwen en doe nu om en om en qua flesvoeding gewoon wat hij op kan. Dat is de ene keer wel 130 en de andere maar 50 mL.

5. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Ah ok thanks ;)
    Welke fles gebruik jij , want hier is t 1x gelukt, daarna heeft ze hem elke dag geweigerd ...
    Heb de Avent Natural & de Breastflow geprobeerd .

6. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    @Lientje1985 Toen ik afgekolfde melk ging geven heb ik de eerste 6 maanden de speen van medela gebruikt. Een best wel dure speen, maar ze dronk ineens prima. Er stroomt alleen melk als ze er hard voor werken/ vacuum zuigen, dat beviel onze dame prima.
    Nu heb ik de kers speen van difrax op een gewoon flesje, niks ontluchten e.d. gewoon af en toe de fles eruit en drinken maar. Succes met de zoektocht naar de juiste fles, kan best ff zoeken zijn....

Qua hoeveelheden bood ik gewoon aan op verzoek net zoals met de borstvoeding. Wanneer ik poedermelk geef merk ik dat is restant niet erg vind. BV overhouden in de fles dat blijft een 'doodzonde' hihihihi....dus dan maak ik vaak een kleinere portie zodat hij zeker opgaat.

7. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Bedankt voor je reactie :) is dat de calma die je gebruikt ?
    Heb zojuist de Dr.brown brede hals besteld, komt morgen binnen, heb ik ook veel goeds over gehoord, fingers crossed !
    Haha ja zonde is dat he als je afgekolfde melk overhoud en dan moet weggooien ;)

8. Bootcamp babe

Bootcamp babe Niet meer actief

Ik heb die, dr browns brede hals fles. Was de enige die goed was bij de oudste. Jongste drinkt er niet geweldig uit maar goed genoeg.

9. wiella

wiella Actief lid

27 apr 2015
    199
    3
    18
    Yep de calma.
    Brown wordt ook goed ontvangen door veel kids, hopelijk heb je snel een fijne variant gevonden! Ga voor je duimen!

10. Lientje1985

Lientje1985 Bekend lid

18 apr 2016
    789
    5
    18
    Vrouw
    NULL
    Limburg
    Dank je wel :)
    Helaas is de Brown ook niet voor mijn dochtertje weggelegd ...
    Ze lijkt het wel niet te snappen .. wat begrijpelijk is na 5 maanden alleen bv.
    We "oefenen" 2 x per dag, ik zie dat ze het wel probeert, ze zit er op te kauwen, probeert erop te zuigen, maar krijgt niet de goede techniek onder de knie ...
    We blijven voorlopig nog maar even proberen, denk dat er niks anders op zit

Deel Deze Pagina