Gisteren is een hele goede vriendin van mij bevallen. Ze is ingeleid en het is heel zwaar geweest voor allebei. Na de bevalling is het kind direct gereanimeerd en heeft de hele nacht aan de hartbewaking gelegen. Inmiddels gaat het goed, maar nou krijgt mijn vriendin koorts. Ik heb zelf ook een kind, dus ik weet hoe druk je bent. Ik heb een hele goede start gehad, dus kon ook veel meer aan. Nu mijn punt. Ik krijg helemaal geen contact met haar. Ze is superdruk met de kleine (heeeeel begrijpelijk), langskomen kan nog niet (ook heel begrijpelijk) maar bellen/ appen kan ook niet. En ondertussen maak ik me zoveel zorgen. Gisteren gooide ze een bom in de app zo van '..... is geboren het was heel zwaar en ze wordt nu gereanimeerd' vervolgens hoor ik uuuuuuuren niks van haar en ik zit de hele avond te janken en te bidden op een goede afloop. Gisteravond laat krijg ik dan eindelijk een berichtje dat het goed afgelopen is maar wel een nacht aan de hartbewaking moet. Begrijp me niet verkeerd, alle begrip voor haar situatie, maar ik wil er zo graag voor haar zijn, iets voor haar doen. En dat kan nu niet. Ik weet ook nog steeds niet wat er nu allemaal gebeurt is (hoeft ook niet perse, maar ik zit ook met onrust in mijn hoofd nu) en wil zo graag haar stem even horen.... en dat kan dus niet en waarschijnlijk de komende dagen ook niet want ik moet t/m zaterdag werken. Zou evt. wel wat kunnen verzetten als het moet hoor.. maar toch.. voelt allemaal niet lekker..
Hey wijffie Ja lastig waarschijnlijk bedoel ze het niet zo, en wilt ze zoveel mogelijk bij d'r kindje zijn. Uit m'n eigen ervaring werd k zoveel gebelt en gepapt dat ik niet iedereen steeds terug kon antwoorden. Ik probeerde antwoord te geven maar lukte niet altijd. Wat ik zelf erg fijn vond en leuk was dat mensen kaartje stuurde. Misschien kan je kaartje naar haar sture dat je aan d'r denkt en dat ze je kan bellen wat er ook is. Suc6 Xxx
Kun je geen contact zoeken met iemand die nog wat dichterbij haar staat? Zoals haar (schoon-) moeder of vader, broer of zus? Dan kun je iig horen hoe het gaat en evt. vragen of je iets kunt doen. Als ze er aan toe is, zal ze wel weer contact met je opnemen. Ze is nu druk en heeft veel aan haar hoofd.. Jouw berichtjes en telefoontjes zal ze toch wel zien op een gegeven moment?
Laat haar even met rust. Hier ook zo'n start gehad. Alles is te veel en je hebt echt geen zin in die appjes etc. Hoe lief bedoeld ook. De focus ligt echt even ergens anders. Het is heeeel heftig om zo (weer) mama te worden. Dat contact komt wel weer.
Ik wilde ook adviseren contact op te nemen met haar partner. Toen Lotte geboren was, was alles me te veel en heb ik iedereen verzocht mijn man te appen voor updates, ik was er zo klaar mee elke 5 minuten weer iemand die wilde weten hoe het ging.
Heel vervelend dat je zo'n heftig appje krijgt en vervolgens niets hoort. Maar goed als je je voor ogen houdt hoe erg jij al in de rats zat, dan kun je nagaan wat er bij haar allemaal door haar hoofd is gegaan! het is haar kindje en daarnaast moet ze waarschijnlijk lichamelijk nog een hoop verwerken. Dus ik snap dat je iets voor haar wilt doen, maar ik denk niet dat het fair is om te verwachten dat ze je nu continue op de hoogte gaat houden. Zou natuurlijk fijn zijn, maar ze heeft wel wat anders aan haar hoofd dan iedereen op de hoogte stellen. Geef haar wat tijd, zoals je zelf al zegt heeft ze flink wat voor haar kiezen gekregen maar het is pas een dag geleden!!
Ik begrijp jouw vriendin heeeeeeeeel goed! Mijn oudste zoontje ook een slechte start en daardoor was ik de eerste paar weken van de wereld. Met m'n zoontje ging al snel alles goed hoor. Ik een spoedsectio. Na 4dg mochten we naar huis. Ik heb kraamvisite ontvangen maar er 0,0 van genoten. Ik had ook destijds een vriendin die voor mij gevoel bleef claimen om langs te komen etc. Was uiteraard goed bedoeld, maar ik kon het ff niet hebben. Geef je vriendin de tijd. En ja, kan paar weken duren. Een slechte start van je eigen kindje is vreselijk heftig. Dat moet je verwerken en een plekje geven. De hormonen helpen ook niet mee. Dat ik weer helemaal mezelf was duurde maandje of 7 dus kun je nagaan. En nog als ik foto's zie van de geboorte van m'n zoontje schieten de tranen in m'n ogen (en hij is nu bijna 2).
Ik lees dat ze gisteren is bevallen??? OMG gisteren??? Laat haar maar even, ze neemt vanzelf contact met je op .
Weet ik, komt ook wel. Misschien is het ook jaloezie. Ik had haar binnen een paar uur aan mijn bed staan omdat ik moeilijk Nee kon zeggen. En dagen daarna Haag Ik haar er ook elke keer zitten Ik kon geen nee zeggen en zij doet dat nu wel. Ik app haar verder ook niet hoor. Krijgt Alle ruimte van mij! Wil gewon even haar stem horen
Lastige situatie meis, had het al gelezen op FB. Ik snap vanuit haar dat ze even nergens op zit te wachten. Maar snap ook zo ontzettend goed dat jij graag op de hoogte gehouden wilt worden en iets wilt doen. Misschien inderdaad contact opnemen met haar vriend? Wat ik trouwens heel fijn vond toen ik in het ziekenhuis was na de bevalling van M was dat iemand thuis even had stofgezogen en de was had weggewerkt (wij moesten ook hals overkop weg, weet niet of dat nu ook het geval is) en mensen die eten kwamen langsbrengen. Komt vanzelf wel weer goed, het is nu natuurlijk ook nog zo pril..
Je geeft zelf aan een goede start te hebben gehad. Haar geval is wel even wat anders, dit kan echt een grote impact op haar en haar partner hebben. Jou even bellen staat gewoon nu niet op de prioriteitenlijst en dat kan misschien ook wel even een paar dagen duren. Dat moet je haar niet kwalijk nemen, ze doet dat niet met reden dat ze je niet wil zien of spreken maar ze heeft gewoon andere dingen aan haar hoofd die even belangrijker zijn!
Ik snap je wel hoor Mappel! Je wilt dit als goede vriendinnen samen beleven (ook als het slecht gaat) en je hebt het gevoel dat je steun en interesse niet wordt gewaardeerd. Heel dubbele situatie! Wat Boommm ook zegt, misschien kun je haar op een andere manier steunen? Iets in het huishouden? Huisdier/plantjes verzorgen? Zorgen voor een gevulde koelkast?
De eerste drie dagen had ik ook geen ruimte in mijn hoofd om terug te appen of om überhaupt iets te typen op Facebook ofzo. Jammer dan. Op gegeven moment maar wel doorgepakt, omdat ik allemaal ongeruste berichtjes kreeg van mensen die wouden weten of alles goed ging. Zeker omdat ik al een week over tijd was.