hoi dames ik wil ook na de bevalling graag weer borstvoeding geven nu was het zo dat toen ik was bevallen van mijn zoontje ik naar mijn idee nooit genoeg borstvoeding had nu vroeg ik me af of er bepaalde dingen zijn die goed zijn om te eten of drinken waardoor je borstvoeding goed op gang komt? of mischien andere ideeen? dus als iemand tips heeft zijn ze meer dan welkom alvast bedankt sapje
Als je op vraag voedt, 2 borsten aanbiedt en niet voedingen probeert uit te stellen door speentjes of pinkje zuigen, dan kan je eigenlijk nooit te weinig melk hebben. Ze zeggen dat er wel stimuli zijn, maar dat zijn vaak bakerpraatjes. Ik zou lekker een infocursus van LLL of VBN volgen en daar krijg je een berg aan informatie en kun je ook je vorige borstvoedingervaring delen (en analyseren om voor de volgende keer van te leren). Komt vast goed! Succes!
In ieder geval voldoende drinken, dat houdt de productie beter op peil. Mij is aangeraden om na elke voeding een glas drinken te drinken, maakt op zich niet uit wat al is het voor jezelf ook beter om niet al te zoet te drinken.
Ik merk hier dat mijn productie er onder lijdt als ik te weinig drink, te weinig eet of te moe ben. Gewoon zorgen dus dat je voldoende drinkt, goed gevarieerd en gezond eet en voldoende aan je rust toekomt.
vermoeidheid is (bij mij iig) echt een melk-killer! pffff als ik een slechte nacht heb gehad en ik ben na het eten supermoe, nou gegarandeerd dat ik dan veel minder melk heb. na de bevalling kwam mijn bv later op gang, ik denk mede doordat ik de eerste 2 nachten helemaal NIET had geslapen. en toen merkte ik ineens na een uurtje tussen de middag slapen dat ik ineens volle borsten had!
bedankt voor de tips en adviezen ik zal ze zeker gebruiken en ik zie wel waar het schip strand denk idd dat veel aanleggen ook wel belangrijk is en ik denk dat ik ook niet zo snel meer ga kolven mischien dat daarom de melkproductie toen ook terug liep bedankt groetjes sapje
Ik sluit me helemaal aan bij Appeltje. Als je ft hebt gekolfd is het idd moeilijker om je productie op peil te houden. Nog een leuk artikel voor je op pagina 5 http://www.lalecheleague.nl/images/PDFbestanden/bova-2007-4.pdf
Aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, aanleggen, en zelf af toe wat extra water drinken.