hallo ik voed mijn dochter nu al bijna 1 jaar en we genieten er allebei nog steeds van! ik denk alleen dat ik de laatste tijd minder melk heb. normaal dronk ze in de avond om half 7 en viel dan om 7 uur in slaap. soms kwam ze dan om 3 uur snachts en soms sliep ze door tot 7 uur. de laatste paar dagen wordt ze om half 8 wakker (dan krijgt ze weer de borst en gaat weer naar bed) en om 9 uur( weer de borst en naar bed.. en dat gaat zo een tijdje door. nu hebben we haar gisteren voor het eerst uit bed gelaten en nog even ronmd laten spelen. haar de borst om half 11 gegeven en toen sliep ze wel tot de ochtend. mijn bortsen voelen erg slap aan. zou de melk op gaan, of heeft ze ineens minder slaap? wie heeft dit ook meegemaakt? en hoe opgelost? ik wil nog niet stoppen!
Tja ik durf er eigenlijk geen antwoord op te geven. Mischien kan je een keer kolven om te kijken hoeveel eruit komt. Ik hoop voor je dat het snel goedkomt.
Ik kan me niet voorstellen dat je melk zomaar op is zenne! Je voedt bijna een jaar en je productie kan onderhand wel goed gestabiliseerd zijn dus heb je niet snel meer last van stuwing of echt volle borsten. Dat ze nu wat moeilijker gaat slapen, kan zoveel oorzaken hebben... Hier is het ook 'wel eens' zo en het kunnen tanden zijn, ontwikkelingssprong, nachtmerrie, verlatingsangst,...... En kolven om te zien hoeveel je nog hebt heeft niet veel zin aangezien je meisje er véél meer uit krijgt dan een kolf.
Ik merkte zelf rond die tijd dat ik ook minder melk kreeg. Dat gaat ook vanzelf, ze hebben op een gegeven moment weer minder nodig. Hij ging toen ook wat rommelen met slaaptijden. Tijdens een menstruatie of bij aankomende menstruatie had ik ook minder melk.. en toen ik zwanger was ging het ook moeilijker.
met kolven krijg ik er zoiezo veel minder uit en ik heb eigenlijk al heeeel lang niet meer gekolfd, omdat mijn dochter toch een flessenweigeraar is had het nooit zin om te kolven. ik ben ook nog niet ongesteld geworden, maar wie weet is dit een voorteken... (ik heb er wel aan zitten denken) gewoon maar even afwachten denk ik en ondertussen lekker doorvoeden.
Oh, geen zorgen maken hoor! Bij een jaar had ik al slappe borsten en dat zegt helemaal niks! En er komen steeds andere periodes aan dat je kind anders zal gaan drinken; dan kort en vaak en dan ineens twee keer per dag en dan weer 4x of 5x met 1 of 2 nachtvoedingen. Zolang je je geen zorgen maakt en blijft voeden op verzoek, zal het goed blijven gaan hoor!
Hier gaat mijn productie altijd een paar dagen voordat ik ongesteld wordt wat achteruit. Zodra mijn menstruatie begint, is het weer allemaal oke. Ik vind het wel een beetje irritant en de eerste keertjes werd ik er wel onzeker door.Maar nu weet ik dat we even een paar daagjes moeten 'bikkelen' en dan is het weer goed.