Onze dame is inmiddels 14 maanden en wil zelf eten. Bij de boterham en fruit etc geen probleem. Dit eet ze gewoon in stukjes/bijt ze af. Maar bij het warme eten weigert ze stukjes. Ze haalt ze weer uit haar mond en gaat er mee smeren en gooien. Ze wil het alleen eten als het geprakt is als een soort stampotje en zelf.. We bieden haar regelmatig stukjes aan, maar ze blijft weigeren. Het rare is dus dat ze van andere dingen wel stukjes eet. Iemand een idee hoe dit aan te pakken of haar te laten wennen?
Hier ook zo'n fase gehad. Het ideale moment om haar te leren eten met een lepel Dat kan perfect met geprakt eten.
Fase fase Hier nu 19 maanden en eten ging slecht en nu 3 dagen prakken we het door elkaar en hij eet zelf met lepel en bord gaat leeg!
Hier precies hetzelfde "probleem" gewoon blijven aanbieden denk ik. En hier helpt het als ze het zelf mag doen en ik af en toe ook een hapje geef, wordt wel een rommeltje maar ja beter als niks.
Maar wat is er mis met een prakje? Dat at ik als kind altijd ben volgens mij pas alles los gaan eten toen ik op mezelf ging Werk nu in de ouderenzorg en merk dat sommigen nog gewend zijn een prakje te maken en sommigen eten alles los... Dat ze geen stukjes wil is wel lastig natuurlijk, je kan het moeilijk nog gaan pureren voor haar...