hallo mijn zoontje is nu 6,5 maanden maar te vroeg geboren dus gecorrigeerd is ie bijna 5 maanden. hij zat de laatste tijd op 5 voedingen 1 `s nachts en 4 overdag. ik ben toen ook fruit gaan geven. maar sinds vorige week woensdag wordt ie opeens weer 3 keer wakker in de nacht en gaat niet slapen voor ie melk krijgt. ik gellof echt niet dat ie honger heeft of wel?? kunnen het regeldagen zijn en hoe lang duren die? ik hoopte dat ik ook weer eens ongesteld zou worden maar nu krijgt ie weer meer voedingen dus verhoogd het hormoon bij mij weer zeker? ik heb 5 kinderen en geef lang borstvoeding ( de langste was 2 jaar en 7 weken) maar dit heb ik nog niet eerder gehad. kan ik iets doen om terug te komen op 5 voedingen en langere nachten? alvast bedankt groeten moique
Hoi, Terugkerende nachtvoedingen zijn zeer frustrerend, maar meestal heeft het te maken met een sprongetje in de ontwikkeling. Ze worden zich meer bewust van hun omgeving en verwerken dit 's nachts. Als ze dan wakker worden is troost aan mamma's borst het allerfijnste. Misschien is dit een heel gevoelig mannetje? Die hebben er wat meer last van. Meestal gaat het vanzelf weer over en pakt hij zijn oude ritme weer op. Natuurlijk kun je proberen hem met een fopspeen te troosten of met een aai over de bol, maar meestal zie je dat het dan een strijd gaat worden en dat moet je m.i. niet willen. Vanuit het vertrouwen dat je er steeds bent zal hij weer meer rust vinden en beter gaan doorslapen. Sterkte Linda