Beste Annemarie, Mijn kleine man is op dit moment net 3 maanden oud en krijgt volledige borstvoeding. Hij is een lief en vrolijk ventje en huilt niet al teveel. Tot de laatste controle op het consultatiebureau op 24 juni groeide hij ook goed. Nu ga ik morgen weer om te wegen, dus ben benieuwt! Wel hebben we weken van spruw achter de rug.... Mijn vraag: hij drinkt de afgelopen dagen erg slecht! Dat wil zeggen, hij gaat van 5 voedingen naar 4 voedingen. Op dagen dat ik 4 uur tussen de voedingen laat, en hem vervolgens aanleg, drinkt hij vaak maar 1 borst leeg en is erg snel afgeleid, aan het sjansen, vast en los, etc... Terwijl hij het op 4 voedingen (om de 5 a 5,5 uur) een stuk beter doet! Dat wil zeggen, dan drinkt hij 2 borsten leeg en drinkt hij ook veel meer geconcentreerd! Maar ik lees eigenlijk overal op internet dat een kindje tot 5 maanden minimaal 5 voedingen per etmaal zou moeten krijgen, is dat echt heel erg nodig? En hoe zit het dan met de warme/hete dagen in de zomer? Is het erg als Stijn dan ook gewoon op 4 voedingen blijft? Hij blijft tussendoor namelijk gewoon tevreden en als ik hem eerder aanleg, gaat hij allemaal maar klooien.... Hopelijk kunt u het een klein beetje volgen en hebt u voor mij een geruststellend antwoord Alvast bedankt! Groetjes Susan
De antwoorden zijn ook echt helemaal afhankelijk van wat de groei heeft gedaan. Op zich past het afgeleid zijn ook echt bij zijn leeftijd, dus kan ook van voorbijgaande aard zijn. Wacht het gewicht even af