Groot gezin en toch BV geven

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Nathalie1973, 17 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nathalie1973

Nathalie1973 VIP lid

28 feb 2007
    5.732
    0
    0
    Flevoland
    Zijn er hier nog meer moeders die 3 of meer kinderen hebben en toch BV geven?

Ik ben zo'n mama,4 kinderen en de jongste krijgt BV.

Vandaag had ik een knak moment :(
    Een heb vandaag echt getwijfeld van wat moet ik nou :(
    Maar Justin doet het zo ontzettend goed op de BV en ik heb volop voeding,maar vind het wel pittig.

Ben vandaag 4 keer naar school gelopen,boodschappen gedaan,4 wassen gedraaid.

Nu moet ik zeggen dat het vandaag mijn 1e dag zonder man en kraamhulp is.

Ik wil zo ontzettend grg doorzetten,maar niet ten kosten van mezelf en de andere kinderen.

Had vandaag echt het gevoel dat ik op mijn tandvlees liep.

Wie herkent dit?

2. Cookie

Cookie Bekend lid

25 jun 2007
    705
    0
    0
    Ik heb zelf maar 1 kindje, maar ken wel iemand die vijf kinderen heeft onder de 8 jaar en ze allemaal 18 maanden bv heeft gegeven. En ze komt toch zo relaxed over! Petje af hoor, zij gaat er voor en geniet er ook echt van.
    Ik wens je veel succes!

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik heb zelf geen ervaring, maar wil je even een hart onder de riem steken. Ik vind het namelijk al zwaar met 1 kindje, dus je doet het echt super! :thumup:

Mijn nichtje heeft wel 3 kinderen (4 jaar, 2 jaar en bijna 1 jaar) en zij heeft de jongste ook altijd borstvoeding gegeven (ze stopt ermee als ze 1 jaar is). De andere kinderen weten dat ze dan even zelf rustig moeten spelen en eigenlijk is het altijd wel goed gegaan. Boodschappen haalde ze vaak even snel op weg van school naar huis en voorheen, toen de oudste nog niet naar school ging, met alle kinderen en de fietskar. Maar haar man deed/doet ook veel (werkt in ploegendienst dus ook vaak overdag thuis).

Misschien kan je man wat van je overnemen? Een wasje 's avonds (doen/opvouwen) en misschien kan hij eten koken? Dat gebeurt hier namelijk wel zo, terwijl ik Eva de laatste voeding op bed geef, kookt mijn vriend.

Ik denk dat je nu toch even moet doorzetten, over een paar weken gaat het waarschijnlijk een stuk makkelijker. Het is voor iedereen toch ook weer even wennen, een nieuwe baby erbij.

Liefs,
    Snoopy

4. hardloper

hardloper Niet meer actief

rune is mijn derde en krijgt nog steeds bv. maar het vaste ritme wat ik had bij de eerste twee heb ik nu niet. hij slaapt wanneer dat kan en hij eet wanneer dat kan. ik moet hem wel aanpassen op de school en zwemlessen enzo van de andere. moet zeggen dat het even zoeken was, en soms nog steeds zoeken is, maar dat hij erg gewend is aan een steeds veranderend ritme. ik moest vooral zelf erg loslaten dat hij soms niet 2 slaapjes had, en dat ik schoof met de voedingen.... en het huishouden de ik zo tussendoor wanneer het kan. hij doet het er verder prima op.
    probeer zelf vooral te ontspannen. het loopt wel, en anders zie je wel weer verder. het is sowieso wennen aan een nieuwe situatie voor iedereen. :D

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik heb maar 2 kinderen, maar wat mij redt is het feit dat de kinderen op een school met een continuerooster zitten, zodat je niet om de haverklap naar school moet om te halen en te brengen.
    Kun je de grote kinderen die eerste periode niet op school laten overblijven? Dat ontlast je enorm!

6. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een drukte zo'n gezin! Petje af hoor.
    Maarre, als je bv vervangt door de fles dan heb je het toch niet rustiger? Of vergis ik me nou?

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Proficiat met Justin!
    Nou ik vind ook dat je het hartstikke knap doet!
    Heb mijn handen al vol aan eentje...
    Maar het blijft een hartstikke mooie maar ook zeker drukke tijd met zo'n kleintje, bv of niet hoor. En als je dan nog 3 kindjes hebt rondlopen, kan ik me voorstellen dat dat even extra aanpoten is. Je hebt al je energie hard nodig om alles te bolwerken, en dan moet je ook nog extra energie geven voor je kleintje te voeden. Ik snap dat gevoel wel. Had dat vorige week toen ik ziek was.. dan heb je eigenlijk je energie hard zelf nodig.
    Je bent nog maar net bevallen!

Misschien is het een idee wat hulptroepen in te schakelen, om jezelf nog even wat te ontzien? Je moet ook goed de tijd nemen om te herstellen en te rusten hoor.
    Kunnen de broertjes / zusjes met de buurkindertjes of klasgenootjes mee naar school wandelen? Overblijven of tussen de middag bij een vriendje eten? Misschien tijdelijk iemand inschakelen die je strijkje doet. Boodschappen laten bezorgen door Albert..

En, ook al is het je vierde kindje! Probeer er wel van te genieten samen. Zo'n borstvoedingsmoment is wel een heerlijk intiem moment met je kleine beebje.. en juist bij een vierde ook even een fijn moment voor jullie samen.

Succes!

8. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja, appeltje daar zit wel wat in natuurlijk!

Maar Nathalie, hoe gaat het ondertussen met jullie? Ik vind het echt super van je dat je je kleintje borstvoeding geeft, terwijl je er al 3 hebt rondlopen. Misschien kun je idd voor wat "taken" andere mensen vragen? Of de ander kinderen net even wat vaker bij vriendjes/vriendinnetjes gaan laten spelen? Succes hoor meid!

9. Bumbaloe

Bumbaloe Actief lid

1 jun 2007
    372
    0
    0
    Ik heb onze 3e (ook een Rune, ik las dat er hier nog een was, maar onze Rune is een meid :) ) die nu bijna 10 weken oud is aan de borst.
    Onze oudste gaat naar school en heeft een continuerooster op school dat scheelt enorm. En verder accepteer ik gewoon dat mijn huis er nu even niet helemaal spik en span uitziet en draai ik ook geen 4 machines was op een dag. Iedere dag 1 hooguit 2 machines vind ik wel weer genoeg :) Daarnaast zorg ik ervoor dat ik niet iedere dag boodschappen hoef te doen, scheelt ook een hoop tijd.
    Het is ook gewoon even ritme vinden dat duurt een paar weken.

Deel Deze Pagina