Te lang en te warm opgewarmde voeding

Discussion in 'Borstvoeding' started by Olakidee, May 12, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Ik ben bang dat ik stoms heb gedaan. Ik had een flesje ontdooide moedermelk in de flessenwarmer gedaan omdat ik dacht dat kindje snel wakker zou worden. Die bleef echter nog iets meer dan uurtje slapen en ik ben ook in slaap gevallen. Toen ze wel wakker werd flesje gehaald, was te warm dus afgekoeld onder de kraan en gegeven. Nu lees ik allemaal dingen over 1. Beschermende stoffen die verloren zijn gegaan en 2. Kans op voedselvergiftiging door te lang opgewarmde melk. Help, wat moet ik doen? Voel me zo'n slechte moeder!!

2. Eefie2

Eefie2 Bekend lid

Jul 17, 2012
    804
    0
    0
    Als mm te warm wordt gaan er inderdaad beschermende stoffen verloren, maar dat is toch helemaal niet zo erg? Dat is dan 1 voeding waar wat minder van die stoffen in zitten, geen probleem hoor! En wat bedoel je met te lang opgewarmde melk? Dat het een uur lang in de flessenwarmer heeft gestaan? Ik geloof dat een uur de grens is wbt warmhouden, ivm bacteriën. Maar als de melk echt niet goed meer was geweest geloof ik niet dat je dochter hem had opgedronken hoor. Bedorven melk wordt echt wel geweigerd!! Ik zou me dus niet te druk maken hoor!!!!

3. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Bedankt voor je reactie. Bedoel inderdaad dat het eennuur in de flessenwarmer heeft gestaan. Ze dronk bijna net zo gulzig als altijd dus het zal dan wel goed zijn hoop ik. Ga me maar niet teveel zorgen maken maar het volgende keer wel anders aanpakken.

4. Lilly156

Lilly156 Fanatiek lid

Dec 9, 2012
    1,698
    0
    0
    Mag ik vragen hoe jij je melk bewaard? Was dit verse melk uit de koelkast of uit de vriezer?

Dit vraag ik omdat... je ook bv kunt invriezen in zakjes (zijn bijvoorbeeld van difrax). Wat ik altijd doe is ter plekke uit de vriezer pakken en ontdooien onder de lauwe kraan. Dan zet ik de kraan steeds wat warmer tot het op lichaamstemperatuur is.
    Je hebt dan geen melk wat te lang heeft gestaan, maar het is wel super snel klaar.

5. Olakidee

Olakidee Bekend lid

Oct 17, 2012
    688
    6
    18
    Dit was melk uit de vriezer, langzaam ontdooit in de koelkast. Vervolgens opgewarmd in flessenwarmer naar in slaap gevallen dus te lang erin gestaan..

Share This Page