Hoe stoppen met borstvoeding?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Beertje09, 25 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Hallo allen,

Sinds een aantal weken, wil de kleine niet meer aan de borst, hij begint dan te protesteren en te trekken, krabben, duwen etc, helaas is het niet meer mogelijk om hem borstvoeding te geven.

Enkel de nachtvoeding wil wel lukken want dan is hij nog slaperig en drinkt hij wel, maar dit is niet altijd het geval.

Ik heb nog een tijdje afgekolfte melk gegeven, maar het probleem is dat ik niet altijd kan kolven, er komt vaak wat tussen en soms heeft de kleine mijn aandacht nodig en lukt het niet waardoor ook de productie achteruit gaat denk ik.

Hoe kan ik stoppen met bv in 1 keer? Ik merk nu dat mijn rechterborst echt letterlijk knapt zo pijnlijk de linker die voelt zacht aan en wat kleiner, daar zit denk ik niet zoveel meer in.

2. Nemo

Nemo Niet meer actief

Je geeft zelf al aan dat je veel last hebt van je rechter borst. In 1x stoppen is dan ook niet aan te bevelen. Op bv.com kun je een heel uitgebreid artikel vinden over verstandig afbouwen.
    Wil je niet proberen om je kindje weer aan de borst te krijgen ?

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

@Beertje: had je er nog een lactatiekundige bij gehad?
    In 1 keer stoppen is niet aan te bevelen als je nog volledig bv geeft... zit je straks weer met een stuwing van hier tot Tokyo... :(

4. Juffie1984

Juffie1984 VIP lid

16 nov 2007
    10.986
    116
    63
    per voeding afbouwen hoor. Als je geen stuwing meer voelt de volgende afbouwen. Bij mij ging het trouwens redelijk snel.

5. zwelgje2000

zwelgje2000 Actief lid

9 jun 2009
    224
    0
    0
    Leerkracht
    Brabant
    Ik deed iedere week steeds 1 voeding eraf.
    Als laatste de ochtend en avondvoeding. Toch moest ik regelmatig even de 'druk' eraf kolven, wel hele kleine beetjes, anders blijf je bezig!
    Wel gek hoor, nu heb je weer 'lege' borsten...
    Succes! En, geniet nog even lekker als je kindje bij je ligt....;)

Deel Deze Pagina