dag meiden, mijn zoontje is 5 weken en ik heb geregeld last van pijnlijke tepels. preventief voed ik geregeld meteen tepelhoedje om mijn tepels een beetje te ontzien. ik heb het idee dat het neit aan het aanleggen ligt maar meer aan mijn gevoelige tepels. herkenbaar voor mensen? met tepelhoedje heb ik overigens geen pijn, maar soms bloedt het dus wel een beetje. wanneer worden tepels minder gevoelig? nog even geduld hebben?
Ik kan je niet helpen, maar als ik jou was zou ik eens een lactatiekundige inschakelen. Misschien toch iets met aanleggen wat niet goed gaat? Zij kan je in ieder geval wel verder helpen.
Het is normaal dat je tepels in het begin wat gevoelig zijn maar dat het pijn doet, je kloven hebt of dat het zelfs bloedt is niet normaal! Ik zou zeker contact opnemen met een LK!
Ja een LK inschakelen die een keer mee kan kijken lijkt me een goed plan. En wat moedermelk op je tepels 'smeren' en aan de lucht laten drogen helpt het herstel goed.
Ik had de eerste maanden hele gevoelige tepels; pijnlijk, schrijnend, ruw, maar nooit kloven, dat ligt toch echt aan verkeerd aanleggen! Je kan er bijv. lanolinezalf opsmeren.
Als ik echt last van gevoelige tepels had, dan kolfde ik het een keer af en gaf het met een flesje. Dan konden mn tepels een beetje tot rust komen en verwennen met extra zalf. Een lactatiedeskundige bellen is natuurlijk altijd goed Icare heeft ook een nummer die 24uur per dag bereikbaar is.Je krijgt dan een verpleegkundige aan de lijn.
Ik heb hele gevoelige tepels en ik voed nu 3 maanden met tepelhoedjes. Voldoet mij erg goed. Ik wil niet meer zonder. Misschien moet je eerst gaan kolven om ze te ontzien en daarna gewoon met hoedje geven.