Oei, ik heb dit zó niet gemist. Ik ben weer ongesteld geworden. Vorige week vond ik mezelf al wat bozig en snel geïrriteerd en toen ik afgelopen zondag ongesteld werd toen viel het kwartje. Alleen ik merk dat die vreselijke hormonen ook een gevolg hebben op het geven van borstvoeding. Ik heb dan veel ruimte voor mezelf nodig (laat me met rust :x). Ik voel me gespannen en somber, ik ben gevoelig voor geluid en voor aanraking in negatieve zin. Het geven van borstvoeding vind ik dan ook niet prettig. Bah, ik kan wel even huilen . Want ruimte voor mezelf kan ik niet vinden met drie kinderen. Ik moet weer even de modus zoeken om hiermee om te gaan. Bij mijn tweede dochter werd ik na vier maanden ongesteld en heb ik heel lang die gevoelens gehad. Ik worstelde me door de periode van borstvoeding geven heen. Uiteindelijk wel 16 maanden gegeven. Zijn er meer vrouwen die hebben gemerkt dat het invloed heeft op zin of weerzin van borstvoeding geven? Ik weet namelijk niet of ik iedere maand hier weer doorheen wil worstelen. Het is misschien een wazig verhaal geworden maar, ik lees graag tips, ervaringen en bemoedigingen .
Ik ben ook net weer ongesteld geworden (dochter is 1 jaar) en merk ook dat ik bv geven minder leuk vind. Ook dat ik somberder en minder zin heb om wat te gaan ondernemen. Alles kost veel moeite. Ik dacht al.. ik geef nog lekker bv zodat ik lekker niet ongesteld wordt.. helaas kwam het nu toch. Heb je het in de periodes na je ongesteldheid ook? Of alleen als je ongesteld bent?
Snap heel goed wat je bedoeld. Hier nog niet op gang gekomen, maar duurt volgens mij niet lang meer. Ik kruip die dagen ook liefst alleen in een donker hoekje met een flinke voorraad chocola. Bij de oudste liep de productie ook snel terug, dus was er toen ook snel klaar mee. 4 mnd volledig gevoed en daarna afgebouwd, en met 6 mnd gestopt.
Alleen als ik ongesteld ben dan heb ik er last van. Ik ben (helaas) erg gevoelig voor hormonen. Rond de eisprong heb ik namelijk het gevoel dat ik de hele wereld aan kan. Voor mijn zwangerschap ben ik bezig geweest om hier een middenweg in te zoeken. Want de ene helft van mijn cyclus euforisch/overactief en de andere helft somber en lusteloos was erg vermoeiend. Mindfull leven, bewust bezig zijn met mijn energieniveau heeft geholpen. Alleen ben ik nu weer teleurgesteld en verdrietig na 16 maanden zonder menstruatie. Daar gaan we weer... Zo jammer dat het ook invloed heeft op mijn gevoel richting het geven van borstvoeding. Fietwordtmama, heftig dat het zoveel invloed heeft gehad. Hoe gaat het nu? Ik hoop voor je dat je menstruatie op zich laat wachten!
Ik herken het wel een beetje. Nu alweer voor de tweede keer ongesteld dus begon al weer na 4,5 maand! Merk dat paar dagen voor mijn menstruatie en tijdens mij productie beduidend minder is. Moet dan echt een keer extra kolven om genoeg te hebben voor als ik weg ben. Ik hoop dat het daarna wel weer gewoon genoeg is zoals vorige maand. Kost wel veel energie zo nog een keer extra kolven. En tijdens mijn menstruatie 2 x nachtvoeding maar goed als het maar 1week in de maand is moet ik mezelf eroverheen kunnen zetten
Mmm.. deels... ik merk dat ik meer last heb van pms gedurende de menstruatie en dus kribbiger ben, meer ruimte nodig heb maar de voeding geven vind ik niet lastiger of moeilijker. Ook heeft mijn productie geen last (het tegenovergestelde lijkt wel). Geen nachtvoedingen en zat voeding (ook bij kolven).. ik heb altijd 100-200 meer dan zoon drinkt. Wel baal ik er van.. ik heb eigenlijk al een week lang last van mijn buik (zwanger gevoel.. en dat is erg vervelend), het is gewoon vervelend (en veeeeel zin in chocolade!)
Ja, het is inderdaad vervelend. Gisteravond ook al veel chocola gegeten. Dat is dan het voordeel aan ongesteld zijn. Het valt me in een keer weer rauw op mijn dak. Ik was gewoon vergeten hoe vreselijk labiel ik me kan voelen. Nu kan ik me er weer op voorbereiden. En dan hoop ik dat het de volgende keer beter met me gaat.