hallo allemaal! onze kleine is nu 5 maanden oud/jong en ik geef (nog steeds) volledige bv op verzoek en zou daar nog wel even mee door willen gaan, het gaat super! nu is mijn haar beginnen uit te vallen toen hij 2 maanden was en is nog steeds heel erg!!echt extreem naar mijn idee en het wordt echt dun nu en ik sta steeds vaker huilend van ellende in de badkamer...natuurlijk ben ik super blij met die kleine boef maar voel me wel lelijker worden met zo weinig haar. sinds kort zie ik wel heel kleine donshaartjes verschijnen maar is nog zo kort en dun dat het wel hoopvol is maar geen zoden aan de dijk zet. ik ga vandaag voor een kort koppie! nu hoor ik van verschillende kappers dat het door de bv komt. ook door hormonen maar de bv zou de uitval verergeren...toch weet ik ook voorbeelden van vrouwen die kv geven en ook erge uitval hadden...hoe zit 't nou?? ik wil heel graag doorgaan met bv maar als ik straks half kal ben is er ook geen lol meer aan! word er behoorlijke ongelukkig van! overigens slik ik me suf an vitaminen (oa ijzer en vit b complex) maar geen verbetering behalve dat het weinige haar wel glanst en sterk is!ook ben ik nog niet ongesteld geweest maar is geloof ik wel vrij normaal... hoop dat iemand mij 'de waarheid' kan vertellen omtrent deze vraag!
Dé waarheid ken ik natuurlijk niet, maar bij mijn oudste was de haaruitval net zo erg als bij de jongste en die kreeg kv, dus ik denk dat het niet aan de bv ligt, maar gewoon aan de hormonen.
Ik heb zeker niet méér haaruitval dan voor ik zwanger was of BV gaf en ik heb nog nooit gehoord dat je haaruitval kan hebben door BV...
Hier ook heel erg (gehad) en het is nog niet over hoewel het de laatste maanden wel wat minder wordt. Ik heb nu ook een kort koppie. Ik vind het ook erg vervelend, heb nu ook heel dun haar, hoop dat het toch weer een beetje voller gaat worden.
Ik heb ook last van haaruitval, na vorige zwangerschap ook. Ik dacht dat t gewoon door hormonen kwam hoor. Nu is het natuurlijk zo dat je door bv te geven langzamer ontzwangerd. Toch? En daarom ook niet ongesteld wordt? Maar geen idee of dat haaruitval ook verergerd. Het houdt wel weer op, dat weet ik wel, ook als je bv blijft geven.
Hoi hoi, Ik heb niet eerder gehoord dat BV de oorzaak van haaruitval kan zijn. Ik geef nu zelf inmiddels 3,5 mnd volledig BV en mijn haar is nog net zo vol en dik als voor de zwangerschap/bevalling. Groetjes, Kiki
Is gewoon ontzwangeren, heeft echt niets met borstvoeding te maken. Ik ken een hele hoop KV mama's die haaruitval hebben. Ik heb het gelukkig niet.
Kan door de zwangerschap komen, niet door de bv. Heb een paar maanden na de bevalling wel dof haar gehad en wat meer in de borstel, maar is nu dikker en glanzender dan ooit. Komt dus wel goed!
kijk dat is nou een duidelijk antwoord haha! is dus zeker dat de bv geen invloed heeft en dat wilde ik naturlijk horen
jullie reacties stellen me toch enigszins gerust! ik wil bv blijven geven en ik moet dan maar dat weinige steeds meer uitdunnende haar accepteren en ervan uitgaan dat het allemaal over een paar maandjes weer goedkomt...ben t n beetje zat nu! maar ok, er zijn ergere dingen! dank voor reacties!!
Je kunt ook last hebben van ernstiger haaruitval dan normaal gesproken na een zwangerschap door een fluctus (hevig bloedverlies) bij de bevalling, of door vitamine B12 tekort. Ik heb het ook gehad, maar niet zo erg. Heb nu weer gewoon mijn volle bos blonde krullen terug!
hm heb een keizersnede gehad maar geen abnormaal haarverlies en slik al meer dan 4 maanden vit b complex... heb trouwens net m'n haar ultra kort laten knippen behoorlijk drastisch maar ben er o zo blij mee want het lijkt ineens 100x voller! nu heb ik weer haar! toch hoop ik dat het niet meer zo uitvalt...wie weet!
Het werkt juist andersom: tijdens je zwangerschap krijg je meer haar door alle groeihormonen etc in je lijf. Ook je huid doet het vaak goed. Niet gemerkt? Ik wel nl ! Helaas verdwijnt dat effect na je zwangerschap en valt je haar dus uit. Wat niet verklaart waarom het echt dunner zou worden dan voor je zwangerschap trouwens...
volgens mij hoort dta bij ontzwangeren....viendin geeft kv en heeft ook extreem haaruitval...ik ben by the way juist alleen maar mooier haar geklregen
mijn haar was tijdens de zwangerschap ook echt suuuper geworden! ik klaag niet over m'n haar normaal gesproken hoor, maar tijdens die maanden zat het perfect en m'n huid was ook stralend. nu vettig en doffer...bah, moet gewoon over gaan en geduld hebben dus vrees ik! maar dat korte koppie heeft me wel een oppepper gegeven! ben meteen een stuk vrolijker!hopen dat ik nu niet meer zoveel haar overal vind in huis, op de kleine, op mezelf en in bed...ik was echt wanhopig hoor zonder te overdrijven!
Bij mij begon het rond de vijfde maand na de bevalling met uitvallen en dat doet het nog Wel iets minder dan toen. het is ook eeerg dun geworden vind het heel vervelend.. Ik geef geen BV meer maar zie (nog) geen verschil!!
Ik heb t ook heel erg en heel lang gehad! Een lichtpuntje: Het komt ECHT weer goed! Heeft alleen even tijd nodig...
ik ga met veel hoop op dat lichtpuntje wachten...maar ben al wat vrolijker dan eerst door die knipbeurt!
Hier idd nu ook kort haar, ik verschoon het onderlaken wat vaker zodat ik niet steeds tegen die haren aan lig te kijken. Wordt je alleen maar depri van. Het neemt hier nu ook wel wat af, ik heb geen haarborstel meer vol en hoef niet de hele dag haren van me af te plukken.