bv blijven geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lunaatje, 30 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,even een vraagje
    men zoontje is 5 daagjes oud en ik geef bv.
    nu vind ik niet dat hij het lang volhoudt.
    rond 16.30u heb ik hem gevoed.
    dan zuigt hij een kwartier ongeveer aan ene kant,dan valt hij int slaap.
    ik ververs zijn luier dan zodat hij terug wat wakker wordt,en leg hem dan aan de andere kant aan.
    maar daar zuigt hij dan zo goed als niet meer aan,en slaapt verder.
    probeer hem te stimuleren met voetje wrijven enz,ma blijft slapen.

leg hem dan in zijn bedje,en na een uurtje weent hij terug.
    en zo blijft dit duren.

moet ik hem dan telkens aanleggen om het uur?
    of kan ik na de bv flesje pap bijgeven?
    dit heb ik al 2 keer gedaan,en dat helpt wel(dan slaapt hij zo een 5 uurtjes ongeveer).

in het ziekenhuis moest ik dit doen ,daar hij probleepjes had met ademhaling.
    eten was vermoeiend.
    moest dan eerst bv geven,dan het afgekolvde en dan eventueel nog papje.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Nou bij een kindje dat zo jong is moet je natuurlijk absoluut geen pap geven! Dat is een veel te zware belasting voor het darmstelsel van een kindje dat zo jong is, daar kan hij ziek van worden!

Wat je nu doet, één borst geven, dan verschonen en de volgende borst aanbieden is goed. Als hij te slaperig is masseer dan tijdens het drinken zijn voetjes een beetje.

Let ook heel goed op dat hij goed aanhapt. Kijk even op de site van Jack Newman een Canadeze kinderarts voor een filmpje waar je op moet letten. via googel: jack newman compression

Je kunt ook even bellen met iemand van de VBBB of LLL voor wat meer info.

Maar als je bv geeft moet je de eerste 4 weken lliever geen flesjes geven i.v.m. zuigverwarring en al helemaal geen pap. Pap geef je bij voorkeur pas met 6 maanden. Babeurre is ook niet goed voor die hele kleintjes!

3. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hebben ze je in het ziekenhuis aangeraden om pap te geven? Wat een slecht advies ( anders kan ik het niet zeggen) heb je gekregen. Schandalig.
    Als je kv en bv tegelijkertijd geeft dan komt je productie niet goed op gang. En 5 uur tussen 2 voedingen bij een pasgeborene kan al helemaal niet de bedoeling zijn.
    Als je kindje naar een uur weer voor de borst komt, is dat een teken voor je borsten dat er meer aangemaakt moet worden. Als je dan een flesje geeft, dan ondernemen je borsten niets.

Op www.borstvoeding.com staat alles wat je weten wil over bv. Maar als ik jouw verhaal zo lees zou ik een lactatiekundige inschakelen, tenzij je uiteraard geen bv wil geven.

Heel veel succes ermee.

4. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    met pap bedoeldde ik gewoon flesje,geen dikke pap hoor(sorry)
    en ja heb in het ziekenhuis ook flesje moeten geven daar hij in het begin via maagsonde kreeg,eten was vermoeiend voor hem,
    maar ga morgen toch om hulp bellen

5. jingels

jingels VIP lid

8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Hopelijk kunnen ze je goed helpen, laat je even weten hoe het gaat?

6. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Ik zou niet stoppen met BV. leg hem zo vaak aan als dat hij zelf aangeeft honger te hebben. in het begin kan dat indd om de 1 a 2 uur zijn. Dano dronk in het begin misschien 10 minuutjes en toen viel hij in slaap. Dat wordt vanzelf langer na een paar weken.

Je bedoeld dat je kindje de fles krijgt? Ik neem aan dan wel met borstvoeding erin? of is dat kunstmelk.

En je kindje 5 uur achtereen laten slapen terwijl hij 5 dagen jong is? sorry maar dat mag echt niet langer als 4 uur zijn in de eerste 2 weken. Vooral ook om je productie op gang te houden

Borstvoeding is nooit makkelijk in het begin, ik vond het vooral een gevecht met mezelf om het vol te houden. Maar op een gegeven moment gaat het makkelijker en komt hij minder vaak, dan ga je het gemakkelijker volhouden.

succes!

7. kiki80

kiki80 Fanatiek lid

6 sep 2006
    3.967
    0
    0
    Centraal
    Ik heb de eerste twee weken overdag om het uur of om de twee uur gevoed en 's nachts nooit meer dan drie uur tussen de voedingen laten zitten. Zo kon mijn mannetje bijkomen en kwam mijn voeding goed op gang. Even doorbijten.

8. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    hallo,ik wil het ook niet opgeven.
    ik wil het beste voor hem.
    maar het wordt echt een gevecht met mezelf om het vol te houden.
    je staat er echt alleen voor,want tventje kan niks doen...

gisterenavond heb ik hem bena 2 uur aan een stuk aangelegd,was constant slapen,betje drinken.
    na 2 uur wa ik het zo moe(kan niet zitten,want kan niet naar de grote toilet en heb heel veel last van naweeen)
    dus heb ik hem in de box gelegd.
    hij lag er nog geen 5 min in en begon al terug te wenen.

kan hem toch geen 24/24u aanleggen
    dit hou ik toch ook niet vol.

soms wilt hij aangelegd worde,en dan drinkt hij amper
    hij slaapt dan gewoon met de borst in zijn mondje

hoop dat de hulp morgen gaat helpen,en dat ze me een beetje kan oppeppen

9. Angel Eyes

Is het misschien zij zuigbehoefte die niet bevredigd wordt. probeer eens je pink of een tutje aan hem te geven.
    Dano wilde het liefst 24uur per dag aan mijn pink hangen. toen hebben we hem een speentje gegeven (jaja met de BV ;) )En dat ging hartstikke goed!

10. lunaatje

lunaatje Actief lid

4 dec 2006
    297
    0
    0
    dienster
    deurne(antwerpen)
    ja,ik geef soms mijn vinger,en dan zuigt hij er zot op,ik denk dan altijd dat hij honger heeft.

11. Kathy

Kathy VIP lid

22 mei 2005
    5.535
    0
    0
    Draagdoekconsulent
    Lichtervelde, België
    Leander krijgt ook een speentje. Als het zuigbehoefte is, zuigt hij er gewoon op en horen we hem niet meer. Als hij honger heeft, is hij met een speentje echt niet te troosten.

12. Angel Eyes

Inderdaad wat kathy zegt zo deden wij het ook. die kleintjes zijn niet te foppen hoor haha. ALs hij echt honger heeft neemt hij geen genoegen met een speentje of vinger.

Geef hem lekker een speentje of je vinger. Dat is een soort van troost voor die kleintjes. ze zijn net pas uit je warme buik gekomen en voelen zich vaak alleen. de zuigbehoefte wordt vanzelf minder.

Wat wel een nadeel van een speentje is is dat je de hongersignalen (vuistje sabbelen, onrustig ademen, happen naar links of rechts) minder snel zal zien.
    Maar zoals kathy zegt, hij zet het wel op een huilen als hij echt honger heeft.

13. Nemo

Nemo Niet meer actief

Meid heel herkenbaar wat jij allemaal schrijft. Het begin is gewoon hard werken en soms echt niet leuk (maar dat wordt het wel hoor !)
    Gewoon hulp inschakelen als je het niet meer ziet zitten, of je hart hier even luchten.
    Heb je al een lk of iemand van de VBN gebeld ? Of ga je dat niet doen ?

Deel Deze Pagina