Ritme baby 4 maanden

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Finn, 26 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Finn

Finn Actief lid

10 jan 2009
    202
    0
    0
    gelderland
    Hallo,

Mijn zoontje is 4 maanden en weegt ruim 8 kilo. Het is een zeer vrolijk kereltje. Ik geef 100% BV en zit op 5 voedingen overdag en nog steeds een nacht voeding....! Nu is mijn vraag is dit normaal, hoe kom ik van die nacht voeding af, is zijn ritme overdag oke...?! Het in slaap komen is voor hem geen probleem. Ook na de voeding van 23:00 uur slaapt hij meteen weer verder.

Zijn schema ziet er ong zo uit.
    Meestal een uur wakker, dan voeden, dan max half uurtje spelen en naar bed. Dan begint hij tenminste te gapen. Is het niet zo dat hij best langer op moet blijven?
    Na de ochtend voeding slaapt hij een uurtje tot 1,5 uur.
    Na de 2e voeding een lang slaapje van 1,5 uur tot 2,5 uur
    Na de 3e voeding een klein uurtje

22:30/23:00 uur wakker maken voor laatste voeding.
    Als we dit niet doen komt hij uitzich zelf pas rond 1:00-2:00. Opzich
    netjes, maar laat die tijd er maar in de nacht tussen zitten.

Na de voeding van23:00 wordt hij elke nacht wakker tussen 3:00 en 5:30 uur.......
    Nu is het al zo dat wij niet goed merken wanneer hij honger heeft.
    Maar als ik hem dan 's nachts wil aanleggen heb ik wel het idee dat hij wil drinken. Ook hierna slaapt hij weer meteen verder, alleen ik niet...
    Hebben hem ook wel eens laten huilen, maar na een uur vind ik het wel best en ga ik maar voeden.

Een heel verhaal, maar hopelijk kan iemand mij helpen.

Vast bedankt
    Kim

2. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    ik geef ook volledige borstvoeding en ik heb mijn meisje nog nooit wakker gemaakt voor een voeding, ik heb haar gewoon laten komen. Op den duur ging ze steeds langer slapen en nu slaapt ze meestal 10 uurtjes aan een stuk door. Ik weet natuurlijk niet of het daaraan ligt. Lijkt me dat hij geen nachtvoeding meer nodig heeft, als hij zich meld zou ik het hem wel geven maar in principe zou hij wel door kunnen slapen.... succes hoor! Ohja en mijn meisje is 3 maanden en is meestal 2 uurtjes wakker en gaat dan slapen. dus dan is het slapen, eten, spelen.

3. Alita

Alita Niet meer actief

Tja dat nachtvoeden kun je niet op commando afleren, helaas. Ik zou m ook niet wakker maken maar zelf laten komen, wakker worden s`nachts moet je dan toch.
    Je kunt bv afkolven en rijstebloem(nutrix) door zijn flesje doen voordat ie naar bed toe gaat, mischien gaat het dan iets beter...
    Ik heb mijn dochter ook nooit wakker gemaakt en op een gegeven moment sliep ze door....heerlijk
    Gemeen he..

4. mwjalloh

mwjalloh Actief lid

2 jul 2008
    402
    0
    0
    gemeen? ik vind het ook heerlijk, je hebt je slaap toch ook nodig?

5. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik geef ook nog een nachtvoeding vaak ook wel 2, is opzich ook best normaal bij borstvoedkindjes. Ik zou hem gewoon lekker laten doorslapen, als hij wakker word voeden en dan weer lekker laten slapen, komt op een gegeven moment heus wel goed ;)

6. Nemo

Nemo Niet meer actief

Nachtvoedingen tot 1 jaar zijn normaal. Oke niet altijd even leuk ;)
    Nutrix e.d. zou ik nog niet aan gaan beginnen. Het is bijvoeding en het beste is toch om 6 maanden exclusief borstvoeding te geven. Dat wil zeggen de eerste 6 maanden niets anders dan moedermelk.
    Ook geeft het geen garantie's als je een papfles geeft voor de nacht.

En je zegt dat je kindje na de voeding van 23.00 wakker word tussen 3.00 en 5.30 uur. Officieel betekent doorslapen dat je kindje 5 uur achter elkaar aanslaapt. Dus eigenlijk slaapt je kindje al door. Ook als hij die uren niet 's nachts slaapt is dat doorslapen.

En gewoon voeden 's nachts als je denkt dat je kindje honger heeft. Er komen ook hormonen bij de moeder vrij tijdens het voeden wat er voor zorgt dat je snel weer slaapt.

7. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

Thirza slaapt hier van half 6 's middags tot een uur of 2-half 3 's nachts. Als ik haar rond 22-23 wakker maak, (laatste tijd eens geprobeerd), komt ze net zo hard rond 3 weer... Ik maak haar dus niet meer wakker voor een avondvoeding, heb ik bedacht, want kan sowieso 's nachts aan de bak, met nog het nadeel dat als ze om 3 uur komt, ze rond 6/half 7 weer komt en dan niet meer slaapt. Ik ga vanavond eens uitproberen of ze -als ik haar niet wakker maak- rond 2 en 5 gaat komen en dan na 5 nog mooi even doorpit misschien...

8. Alita

Alita Niet meer actief

Tuurlijk bedoelde het tegenover kim, haha en dat was gemeen..

Deel Deze Pagina