Hoi allemaal. Sinds de geboorte van onze kleine meid geef ik borstvoeding. We hebben afgelopen week een kolf aangeschaft, en gisteren heb ik voor het eerst geprobeerd om een hele voeding af te kolven, zodat mijn man een flesje kon geven. We hebben de melk in een Avent flesje gedaan en onze "gulzige" kleine meid wist deze binnen de 10 minuten helemaal leeg te drinken! En dat terwijl mijn man de fles af en toe nog bewust uit haar mondje haald, zodat ze even een paar tellen adempauze had. We hadden 80 cc melk in het flesje gedaan, er liep tijdens het drinken geen melk uit haar mondje en na het drinken heeft ze een klein beetje gespuugd. Maar dat was niet abnormaal veel... komt bij de borstvoeding ook af en toe wel eens voor. Toch vraag ik me af of dit wel goed is? Heeft ze het flesje niet te snel leeg? Eerlijk gezegd weet ik niet of er een gemiddelde tijd is waarover zo'n kleintje over een flesje doet, maar ik kan me herinneren dat ik bij de andere baby's die ik wel eens een flesje heb mogen geven nog nooit binnen 10 minuten klaar was! Wie o wie kan me vertellen of dit goed is of niet?
Is prima hoor. Ik neem aan dat je de nr. 1 speen gebruikt? Bij borstvoeding zijn ze gewend heel hard te zuigen en hebben ze een fles vaak heel snel leeg (Eva zoog zelfs zo hard dat ze er bij Avent niets uitkreeg). Eventueel kan je nog een speentje erna geven als ze nog zuigbehoefte heeft. Eva dronk aan de borst trouwens ook altijd heel snel, misschien herken je dat ook?
Hoi! Bedankt voor de snelle reactie. Met het voeden ben ik een half uurtje bezig. Daarna wil ze nog wel sabbelen, maar dan geef ik haar een speen. In het begin was dat nog even ontdekken, want dan bleef ze soms een uur "hangen" maar inmiddels heb ik haar in de smiezen! Fijn om te weten dat het dus niet verkeerd is. En ja... we gebruiken het speentje met het kleinste gaatje. Met het blote oog amper te zien haha.
Spenen zijn ZOOOO makkelijk voor BV kindjes! Mijn zoontje had dat ook en die dronk 150 ml in 7 minuten leeg (was wel wat ouder hoor). Ik dacht ook.. dat gaat nooit goed maar er is eigenlijk niet zoveel aan de hand. Er is een kleine kans op krampjes (goed laten boeren) een wat grotere kans dat de zuigbehoefte niet voorzien is (speentje geven) en ze worden er niet zo moe van (tja, dan maar even spelen samen, word je ook moe van). Speen 1 gebruiken en af en toe pauzeren of boeren tussendoor.
Ik heb Eva een keer bij het cb gevoed (volgens mij was ze toen 2 of 3 maanden), en voor en na gewogen. Had ze in 3 minuten (had het getimed ) 120ml op! En met een fles (maar dus geen Avent hier ) was ze ook snel klaar.
Ik kan me herinneren dat ze ongeveer tussen de 10 a 20 minuten over een fles mogen doen. Ik heb destijds voor de eerste maanden een difrax fles met speen gebruikt, omdat mijn kleine de fles van Avent (ze staan erom bekend dat het drinkgaatje van de speen ietsjes groter is dan van andere flessen) binnen 5 minuten leeg had. Met de difrax ging het goed en ben later (toen hij wat ouder was) weer overgegaan op de Avent. Is verder gewoon een goede fles hoor.
Ja... ik had ook gehoord dat het Avent flesje een "groter" gaatje heeft dan andere flesjes (wat je groot noemt hihi). Maar als ze dan te veel te snel binnen krijgen, dan hoor je vaak dat ze dan alles heel snel weer uitspugen of ze zich verslikken, maar daar had Linde geen last van en daarom ook de twijfel of het wel of niet goed ging. Daarom hadden we voor de zekerheid een difrax flesje in huis gehaald. Maar zijn we gisteren aan het vogelen geweest met dat ding! Niet te geloven. Weten wij veel dat je aan de bodem moet draaien om er de juiste hoeveelheid uit te krijgen! Daar kwamen we vanochtend achter, nadat we op internet hadden gekeken, want uit de handleiding die erbij zat konden we geen wijs worden Maar dat flesje gaan we dus ook zeker nog een keer uitproberen.
Ik heb ook Difrax flesjes, maar heb eigenlijk nooit aan de bodem gedraaid. Als het te snel of te traag ging draaide ik gewoon aan de bovenkant. Als het met de Difrax S-speen nog te snel gaat, er zijn ook Dental spenen voor snelle drinkers.Maar 10 min is op zich goed hoor als ze er geen last van heeft!
Levi drinkt al zijn flessen binnen 10 min. leeg. al vanaf zijn geboorte. Op het moment drinkt hij 230 cc binnen 10 min. op.
hmm, mijn ventje drinkt zijn flesje van 180 ml soms wel binnen 5 minuten leeg..... Zelfs een dikke papfles werkt hij naar binnen alsof zijn leven er vanaf hangt.... Aan de borst is hij ook altijd heeel snel klaar. Ik heb een mega tsr die echt blijft stromen met 6 stralen tegelijk tot de melk "op" is... Hij verslikte zich in het begin heel vaak, maargelukkig is dat minder geworden. Wel spuugt hij nog veel, maar aan die melkstroom kan ik nou eenmaal niks veranderen.... Dus naar mijn idee doet jou kindje het toch goed hoor! zolang ze niet te veel voeding terug geeft en je niet merkt dat ze krampjes heeft lijkt het me wel oke...