weinig uit fles drinken?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door lizab, 3 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Daar ben ik weer met een topic. (word al bijna moe van mezelf) maargoed..

Floris wilde niet goed uit de fles drinken. Dit is ondertussen 'opgelost' met breastflow. Hij pakt de fles nu goed, begint enthousiast te drinken, maar stopt nadat hij ong. 50 tot 80 cc op heeft. Dit is tot nu toe iedere keer het geval. (en we oefenen minstens 1x per dag met de fles)

Ik vind dit zo weinig, of ligt dit aan mij? Hij weegt ondertussen alweer 6300 gram, en krijgt voeding op verzoek. In principe iedere 3 uur, 's nachts wat langer ertussen (4,5 meestal) en soms wat vaker. zeg maar 8 voedingen per dag (1 borst per keer) Als ik kolf kolf ik meestal zo'n 100cc uit een borst, maar gister met een beetje stuwing wel 180 cc)

Dat hij een keertje wat minder drinkt en het aan de borst weer inhaald vind ik geen probleem, maar komend weekend gaan we een nachtje weg, en krijgt hij dus afgekolfde melk een aantal voedingen achter elkaar.

En nog een vraagje: wij gaan vrijdag op zaterdag weg. Kan ik de voedingen die ik vanaf vandaag kolf dat gewoon in de koelkast bewaren? Of moet ik die nog invriezen?

2. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Hier hetzelfde. Ik kolf tussen de 100 en 150 cc uit één borst. Maar als manlief Mup een flesje geeft, drintk ze maar 80 à 90 cc. Ik heb niet het idee dat ze na de fles nog heel erg veel honger heeft, maar soms komt ze dan na 2 uur alweer voor de borst ipv na 3 uur.

Geen idee of 80 cc genoeg is. Je weet ook niet hoeveel ze uit een borst halen, want daar staan geen maatstreepjes op, hè ;).

Gister hebben we het geprobeerd met een speen met een wat grotere opening (Avent nr 2 ipv nr 1) en toen dronk ze wel alle 150 cc's op. Misschien een grotere speen proberen dus?

Verder maakt het niet uit als ze een keer wat minder binnen krijgen, dat halen ze de volgende keer wel in.

3. Brix

Brix Fanatiek lid

25 jan 2009
    1.969
    0
    36
    Moedermelk is 4 dagen houdbaar in de koelkast, dus alles wat je vanaf nu kolft, hoeft niet ingevroren te worden.

4. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Lizab, fijn dat hij de fles goed pakt en 80 cc is toch helemaal niet weinig, mijn dochtertje dronk op die leeftijd niet meer en nu met 6 maanden drinkt ze ook maar 100 tot 125 cc per keer, geen zorgen om maken, is meer dan genoeg, hij komt vanzelf als hij meer wil.

Als je voed op verzoek moet je niet proberen 150 cc op te dringen, mijn dochtertje gooit er na de voeding dan gewoon weer een deel uit. Ze drinken echt wel wat ze nodig hebben, geen zorgen.

5. hannah26

hannah26 Lid

11 mei 2009
    27
    0
    0
    leerkracht
    friesland
    Hoi,

Ik denk ook niet dat je je veel zorgen moet maken. Misschien idd andere speen gebruiken.
    Het kan ook zijn dat je vette melk hebt. Dat had-heb ik ook. Omdat ik mij zorgen maakte over wat mijn dochtertje met borstvoeding binnenkreeg heb ik haar steeds voor en na het voeden gewogen, zo wist ik als ze 135 gr aangekomen was na het voeden, dat ze dus 135ml gedronken had. Dat was zo rond 3,5 maand. 130 was haar gemiddelde terwijl ze volgens flesmaatstaven(gewicht) toen 180 moest drinken. Ze groeide echter als kool en zat nogal ruim in haar babyvet (lees dik).
    Mijn dochtertje wilde trouwens 8 maanden lang ook bijna helemaal geen fles. Uit die van Breastflow ook maar heel weinig, trok ook snel vacium (druk, pijn aan de oren).
    ik heb flessen uit duitsland besteld. van NUK, heel goed!

6. kiddie

kiddie Niet meer actief

Mijn dochter drinkt nog steeds max 80cc, maar vaker minder

Deel Deze Pagina