Meiden ik heb jullie hulp nodig. J. wil 's morgens nog maar 1 borst drinken, de andere weigert hij en begint alleen maar wat met het tepelhoedje waar ik mee voedt te spelen. Gister was dit ook al zo en heb ik het zo gelaten, maar vanmorgen heb ik die borst afgekolfd en heb de melk in de fles gegeven. Hij dronk toen nog zo'n 80 cc erbij. Daarnaast heeft hij mij nu een paar keer gebeten, meestal zo rond het eind vd voeding bij het loslaten. Ik heb de laatste keren duidelijk een nee gezegd en dat ik dit niet wil. Hij begon toen een beetje te huilen en heb hem daarna weer aangelegd. Hoe moet ik dit nu aanpakken? Sinds ik met vaste voeding ben begonnen is de bv al wel wat teruggelopen, maar volgens mij is de hoeveelheid nog steeds genoeg voor hem. Heb nooit het idee dat hij honger heeft tussendoor. Hij krijgt nog 4x p/d bv en om 23:00 kolf ik altijd nog zodat ik wat mee kan geven als hij naar opa en oma gaat. Melk uit de vriezer lust hji niet dus doe ik het zo. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen? Ik wil eigenlijk nog lang niet stoppen met de bv maar zo onrustig en met het bijten van nu vind ik ook niks. Liefs, Wup
Ik denk dat je te maken hebt met regeldagen. Vaak aanbieden voor een dag of 2 a 3, misschien even die 2 dagen gas terug met de bijvoeding. Misschien ook eens kijken of het zonder tepelhoedje lukt. Als je vast voedsel geeft, dan geef je toch wel altijd eerst een borst en dan pas de hapjes?
Ja hij krijgt 's morgens eerst beide borsten. Dan een uurjte later fruithap. Tussen de middag eerst 1 borst dan een halve boterham en dan de andere. (vooral 1 kant lijkt wat minder te produceren dus die biedt ik nu altijd eerst aan). 's avonds krijgt hij eerst warm eten en dan borst als toetje en dan naar bed.
Dan lijken het me regeldagen. Veel aanbieden, veel huid-op-huidcontact. En verder, aanleggen in een prikkelvrije omgeving, tijdelijk, zoals een slaapkamer met de gordijnen dicht en geen tv of radio aan. Gaat weer over hoor!
En hoe kan ik dan zorgen dat hij me niet meer bijt? Ik heb nu heel duidelijk nee gezegd en bij de andere voedingen vandaag heb ik hem wel goed in de gaten gehouden en zodra ik merkte dat hij niet serieus meer dronk heb ik hem er af gehaald.