Hoe doen jullie dat? Ik heb nog geen kolf en ga vandaag voor het eerst een hele dag weg. Gister heb ik ook voor het eerst bv gegeven terwijl schoonouders er waren. Had een doek eroverheen gedaan zodat ze "niks zagen". Doen jullie dat ook zo of gooien jullie ze er gewoon uit in het openbaar?
Hoe zo 'er uit gooien'? Ik heb mijn kinderen jarenlang gevoed, anytime, anyplace, anywhere. Nooit een doek over mijn kinderen gedaan, maar er was ook nooit iets onvertogens te zien. Gewoon rustig plekje vinden, gaan zitten, kind aanleggen, desnoods als dat rustiger voelt met je rug naar het publiek. Meeste mensen die je zien zullen deken dat je kind lekker ligt te slapen.
ja klopt, en als je jezelf niet lekker erbij voelt. Een hemdje aan trekken zodat je buik bedekt blijft. (ik weet niet wat voor voedingsbh je hebt, maar als er eentje is die van boven open gaat en je borst helemaal bloot maakt) kan ik me indenken dat je je wat bloot voelt. Als je een rustig plekje zoekt, idd met je rug naar eventueeel publiek. En dan je bv bh open maakt en je kindje aan legt, dat is het enige moment dat iemand iets kan zien. Maar mijn ervaring, een hongerig kind hapt snel aan dus dat duurt niet meer als 2 minuten! Als je kindje eenmaal drinkt kan je voor nog wat discreter je borst beetje bedekken met je shirt. Hemdje omlaag trekken, shirt omhoog, bvbh omlaag en dan heb je een mooi spleetje waar je borst door te zien is (voor je kindje genoeg!) Je hebt ook speciale bv hemdjes en bvbh die minder borst vrij laten. Succes!
geowon een hempje aan doen, longsleeve erover, (eventueel voor de eerste x een hydro bij de hand) Truitje omhoog, baby op tepel hoogte, hempje stukje omlaag, aanhappen...en klaar Je kan je altijd even omdraaien/wegdraaien tijdens het aanhappen... je kan ook een hydro over je blote borst leggen, niet over de baby..maar voor je zelf, als je dat echt per se wilt... eerste x vond ik ook spannend, nu boeit het me totaaal niet meer, je krijgt er heel snel je handigheid in, gewoon vaak doen
Oh een blouse kan ook haha,sta voor de kast te kijken wat ik dan in godsnaam toch aan kan dat makkelijk is voor de bv. Vind het erg spannend om in het openbaar bv te geven
Mijn man is behoorlijk preuts, ook wat mijn lichaam betreft. Maar hij heeft voeden buiten de deur nooit een probleem gevonden. De eerste keren wilde ik hem er bewut bij hebben, ook als oefening voor mezelf. Hij gaf duidelijk aan: je moet echt bewust gaan zitten staren, wil je net tijdens het aaneggen een glimp van de tepel opvangen. Nadat je kinndje eenmaal 'aangekoppeld' is, valt er echt niks meer te zien. Ik deed inderdaad altijd een hemdje eronder aan: shirt omhoog, hemd onder de borst schuiven en bh open. (Of cup opzij schuiven.) Ik zorgde natuurlijk wel dat zoon al redelijk in positie klaar lag. Zodra hij een flinke hap had genomen, kon ik de stof van mijn kleding eventueel nog iets verder dichschuiven. Doek over zijn hoofd was geen succes: dat vond hij niet prettig. Bovendien denk ik dat je dan alleen maar meer aandacht erop vestigt. Net als met die voedingsschorten. Op zich niet erg hoor, dat het meer opvalt. Maar mijn ervaring is dat mensen anders vaak niet eens zien wat je aan het doen bent. Ik heb het echt een keer gehad dat ik bij laPlace zat te voeden en een bekende even een kletspraatje kwam maken. Die wilde duidelijk even de baby zien en bleef maar 'om een hoekje gluren' Ik werd er een beetje ongemakkelijk van, haha. Maar toen zij hij ineens: "Hij blijft wel lekker slapen hè, mag ik zijn gezichtje eens zien of gaat dat niet zonder hem wakker te maken.?" Uhm, nou... Hij ligt te drinken, haha. Dat had hij serieus niet eens door, terwijl hij er echt bijna met z'n neus boven hing.
Ik 'gooi ze er gewoon uit' hahaha! En je ziet niks hoor. Hand onder m'n shirt, bh losmaken, shirt omhoog/omlaag en baby aanleggen. Als ik rustig blijf gaat dat negen van de tien keer goed. Als ik ga zenuwen dan ga ik hannesen..
Wat werkt voor mij is van te voren even onder mijn shirtje mijn borst goed doen dus bh los en borst goed leggen (ik heb grote borsten) dan baby er voor, shirt omhoog en ze hapt aan. Gister nog op Rotterdam cs gevoed! Ze had honger, aan het eind van het parron gaan zitten. Kinderwagen er bij om mijn voet op te zetten zodat ik kon steunen en lekker laten drinken. We hadden alleen even een windschermpje gemaakt tegen de wind met een jas
tupp, hahah heb ik ook es meegemaakt!! mensen letten echt niet op hoe of wat... Ik draag vaal zwart, dus zij zagen niet eens dat het truitje omhoog was en hempje omlaag... Wat betreft een doek, die was wel nodig met een maand of 4,5/5....want toen keek meneer alle kanten op inclusief tepel !! (auw) mega afgeleid hahah, die periode nam ik ook wel es een flesje afgekolfd mee als ik ergens moest zijn..wnatd at werd soms echt een gedoe
haha heb ik ook eens gehad! in de dierentuin...zat rustig op een bankje te voeden, dochter en manlief waren lekker aan het kijken en spelen in de buurt...komt er een oudere vrouw naast me zitten. Lekker zeg dat hij zo goed slaapt! En ze bleef maar kijken naar hem....zegt ze ineens (ook strant) Zou je hem niet in de wagen leggen, dan slaapt hij rustiger (hij bewoog wat onder het voeden met zijn handjes en voetjes) Zeg ik, ja zo...hij is nog aan het eten Hahaha je had haar blik moeten zien! Ze vond het wel super leuk daar niet van hahaha, ze vond het super dat er nog jonge mama's waren die borstvoeding gaven, haar dochter en kleindochter hadden het meteen op gegeven zei ze....
Ik gooi ze er ook gewoon uit Maar als je het meer bedekt wilt doen: ik vond een shirt omhoog, hemdje omlaag nooit zo fijn, want ik had door dat shirt te weinig zicht op mijn borst om goed aan te leggen/te zien of ze goed aanhapte. Voor mij werkte een vestje en een hemdje beter, vestje open, hemdje beetje omlaag. En je kunt dan ook het vestje er weer een beetje voor leggen als ze eenmaal drinken. Succes, het went, en vergeet niet: je doet het natuurlijkste dat er is!!
hier leg ik hem buiten aan met een hydrofieldoek eroverheen(ik heb grote borsten dus die verberg ik niet zomaar en heb geen voedingsbh\voedigstruitje maar gewone kleding) bij familie de ik vaak zonder doek en soms leg ik wel alleen de doek over mijn borst zodat die bedekt is dit werkt ook goed. gister nog hij lag te mekkeren dus ik liep even weg(was bij mijn oma met haar vriendin) kom terug met een drinkend kind vraagt die vriendin van mijn oma wat heb je nou gegeven ik zo van nou hij ligt lekker te drinken hahaha
Een doek maakte het bij ons juist niet beter. Hij ging dan ernaar grijpen en van zijn hoofd trekken en dronk juist extra onrustig. Een poncho (grof gehaakt met veel gaatjes uiteraard!) erover ging wel. Maar dat ziet er echt heel suf uit, dan valt het juist heel erg op dat je zit te voeden, dus als je dat vervelend vindt is een poncho ook niks. In de periode dat mijn zoon erg van het rondkijken was, liet ik hem eerst op zijn gemak kijken en liet hem dan pas drinken als hij echt honger had. Dan was hij altijd wel snel klaar want als de trek een beetje gestild was, werd rondkijken weer interessanter. Dan was het gewoon een korte voeding en dan kwam de volgende voeding wat eerder. Of ik zocht even een echt rustige plek op (auto als het fris was of regende, helemaal achteraf in een park met mooier weer).
tupp, ja maar die doek deed ik niet voor mezelf toendertijd,..maar anders kon mn zoontje gewoon niet rustig drinken, die gek keek alle kanten op maa had wel honger...mn tepel vloog alle kanten mee..nou nee dankjewel
Geen probleem mee. Buiten de deur probeer ik altijd een beetje handig gekleed te zijn (2 shirtjes, eentje omhoog, eentje naar beneden). Met een voedingsbeha zie je vervolgens echt bijna niets, omdat je alleen het stukje bloot hebt waar je kindje drinkt. Ik voed dus gewoon overal, honger is honger, en niemand heeft problemen met een moeder die een fles zitten geven, dus ik schaam me er echt niet voor!
Ja wij zijn nu op de nest reunie van mijn groenendaeler en toen we aankwamen wast vrij koud dus toch doek eriverheen en n deken over zijn benen. ben nu toch lekker in de auto gaan zitten want dat werkt veel beter. Maar als ik weer ergens heen ga waar t fatsoenlijke temp is wil ik het wel gewoon zonder doek proberen als ik jullie zo lees
Hier doe ik het ook gewoon overal. In het begin is het natuurlijk wel even "wennen". Ik gebruik sowieso een voedingsbh, daarover een hempje. En daarboven nog een baggy shirt(zo'n stoer shirt wat leuk op een skinnyjeans staat bijv.). Als ik ga voeden doe ik dat hempje naar onder, die blijft wel hangen onder mijn bh. Zo is mijn buik ook niet bloot. Baby stop ik dan onder dat wijdere shirt. Niemand die iets ziet
Hier ook weinig moeite met voeden in het openbaar. Wat dat betreft vind ik kolven veel irritanter, want dat ga ik dus niet in het openbaar doen.. en hoewel er vaak toch wel een kamertje is, heb ik al een aantal keer meegemaakt dat de (jonge) serveerster aan wie ik het vroeg zei "wat wil je doen?" gevolgd door "wat heb je daarvoor nodig" en 1x zelfs "we hebben wel een vergaderzaaltje, maar daar staan maar 6 stoelen".. toen moest ik wel heel hard lachen!
Ik gooi ze er ook gewoon uit. Hihi. En je zou zeggen dat je normaal niets ziet... Maar die van mij heeft geen zitvlees en is tegenwoordig super snel afgeleidt wat zich vertaald in loslaten en om zich heen kijken, waardoor er "genoeg" te zien valt voor nieuwsgierige ogen. Ach. Ik ga me er niet voor bedekken. Ik heb dochter lief alleen in de zomer bedekt, zodat ze geen last heeft van de zon... Niet om mijn borst te bedekken.