Hallo moeders, ik ben nieuw hier en kom maar gelijk met de deur in huis vallen. MIjn dochter van 7 maanden drinkt 's nachts nog geregeld bij mij aan de borst. Overdag slaapt ze prima, ze gaat 's avonds ook zonder problemen slapen (altijd tussen 18 en 19u) maar wordt dan soms al om 22 u weer wakker. Dan wil ze bij mij drinken. Dit is ook wel eens later bijv. om 23 u of soms zelfs 1u. Na het drinken slaapt ze snel weer in om vervolgens na 3 uur weer wakker te worden en soms zelfs na 2,5 uur. De enige manier om haar stil te krijgen is even aan te leggen. Soms drinkt ze dan wel 3 x in de nacht. Er zitten dan ook voedingen bij dat ze eigenlijk meer sabbelt dan drinkt. Het cb zegt dat ze de voedingen niet meer nodig heeft en door moet kunnen slapen van 7 tot 7. Ik geloof wel dat ze niet meer om de 3 uur hoeft te drinken 's nachts (overdag drinkt ze meestal om de 4 uur), maar ik weet niet hoe ik het aan moet pakken. Ik probeer het wel te rekken door haar niet gelijk te pakken (ze ligt in een co-sleeper naast mij), maar ik wil dan op den duur zo graag weer verder slapen dat ik haar toch maar weer even aanleg. Heeft 1 van jullie tips of ideeen hoe ik dit aan moet pakken?
Niet echt tips nee, maar wij hebben er toentertijd gewoon maar aan toegegeven... Onze oudste sliep uiteindelijk met 11 mnd door (toen was 1 mnd gestopt met bv) en onze middelste sliep rond de 9 mnd door, ongeveer gelijktijdig met het stoppen met de bv en onze jongste is nu 3 mnd en afgelopen nacht sliep ze opeens van 19-7! Er is geen pijl op te trekken, hoe vervelend mssn ook... Ik heb bij de jongens ook geprobeerd met rijstebloem (vond ik teveel gedoe,eerst kolven dan mengen en dan flessen... 2x gedaan geloof ik en gaf geen resultaat). Wakker maken voordat we zelf gingen slapen zorgde voor juist extra onrust, laatste voeding Fv werkte ook niet en ging tegen m'n gevoel in. Uiteindelijk gelaten en ze deden het vanzelf toen ze er aan toe waren denk ik... Succes!
CB redeneert vanuit flessen, niet vanuit kind. Kind zal niet vragen als het geen bort 'nodig' heeft, en degene die bepaalt of iets nodig is s e kind, niet het CB! Zo te zien gaat jouw kind nu om 18 uur de nacht is en begint de dag voor haar rond middernacht. Lastig, maar trekt wel bij. Zorg dat je tijdens nachtvoedingen 'saai' bent, geen licht aan, geen kletspraatjes, geen spelletjes.
Jasmijn komt ook nog voor een nachtvoeding of 2. Dit geef ik haar gewoon, anders is het huilen....tot ze uitgeput in slaap valt. Ik ben nu wel aan het afbouwen en wil op een gegeven moment 's nachts ook doorzetten en niet meer voeden. Ik werk in het onderwijs en heb met mijn man afgesproken in de herfstvakantie te stoppen met nachtvoedingen, dan zetten we echt door!!!! Ik hoop dat het maar een paar nachten gaat duren....
Het cb heeft het over kunstvoeding omdat, daar een maximum aan verbonden is. Bij borstvoeding is dat niet zo. Het advies dat ze geven mag je dus naast je neerleggen. Zolang je het zelf goed vind gaat dan is het toch prima? Hier hebben ze tot een maand of 10-11 een nachtvoeding gehad.
Niets van aantrekken. Ik heb nu eindelijk een paar nachten niet gevoed, wel wakker, maar geen behoefte aan borst, maar om bij mama te liggen. Met 7 maanden zat ik ook nog op 2 voedingen in de nacht. Fijn toch dat ze naast je ligt te slapen! Als ik jou was zou ik gewoon doorgaan hoe je bezig bent, het enig wat ik deed was op een gegeven moment bij het eerste huilde speentje, en pas bij het tweede huiltje borst, omdat het speentje soms ook goed genoeg was. En dat is nu nog steeds. Ik snap nooit zo goed waar het cb zich mee bemoeit, ze "moet" doorslapen van 7 tot 7...
Mijn zoontje is nu bijna negen maanden en sinds een paar nachten slaapt hij ongeveer 5 a 6 uur achterelkaar door. Tot afgelopen week dronk hij nog zeker 2 keer per nacht. Er zijn zelfs nachten geweest dat hij om de 45 minuten wakker werd. Wij hebben hier van alles geprobeerd, maar zonder resultaat....oh jawel..een overstuur kind. Dus ik heb anderhalve maand geleden besloten er maar aan toe te geven, het is vermoeiend, maar een huilend kind snachts is nog veel vermoeiender! En nu, ineens sinds drie dagen verlopen de nachten heel anders! (ik klop het HEEL snel af...) Mijn zoontje is sinds een week naar twee slaapjes overdag gegaan, misschien dat het daar mee te maken heeft. Ik denk dat je kindje er nog niet aan toe is om door te slapen, ze geven het echt zelf aan. Ik heb ook te horen gekregen van het cb dat hij het snachts niet nodig zou hebben en dat het echt keten is. Vergeet niet dat heel veel ouders een kindje hebben wat snachts meerdere malen wakker wordt. Ik denk alleen niet dat alle ouders dat zeggen op het cb....omdat ze dan van dit soort idiote adviezen krijgen.
Ik ben blij deze reacties te lezen, heb ik tenminste niet meer het idee dat ik de enige ben. Ik vind 1 of 2 voedingen 's nachts ook helemaal geen probleem, zelfs wel gezellig en fijn om haar lekker bij me te hebben. Maar soms wordt ze ook vaker wakker. Ik vraag me dus echt af; moet ik het gewoon op zijn beloop laten of moet ik het zelf een beetje proberen te sturen door bijv. niet vaker dan om de 3 of 4 uur aan te leggen.
In het boek "Lekker slapen zonder huilen" staan tips, ook speciaal voor borstgevoedde kindjes die in een cosleaper slapen, misschien kun je daar wat mee? Hier met 7 maanden en een beetje gestopt met nachtvoedingen. Hadden toen een dramatijd met slapen dus meteen maar alles in een keer gedaan. Overigens dronk hij ook niet echt meer, was meer sabbelen.
Heeft je kindje ook een speen? Mijn dochter niet en ik zie het een beetje als hetzelfde als het opnieuw geven van de speen bij kindjes die een speen gebruiken om weer in te slapen. Alleen hebben wij een levende speen Ons CB gaf overigens ook aan dat het heel normaal is en geen probleem als je je kindje aanlegt waarna het weer lekker verder slaapt. 'Normaal' komt mijn dochter 's avonds laat of rond middernacht een keer en 's ochtends heel vroeg waarna ik haar weer terug in bed leg en ze nog weer goed verder slaapt. Tijdens sprongetjes/ziekte/tandjesleed e.d. komt ze soms ook wel 4 x per nacht.
Hier heeft meisje tot ruim na haar verjaardag echt gedronken 's nachts. Ze was ook licht, groeide wel hard, was heel actief, en at nog niet veel vast voedsel, dus ik ging ervan uit dat ze het nodig had. We hebben rond de 10 maanden al eens geprobeerd af te bouwen, geen succes. Ook papjes geprobeerd, geen effect of negatief effect. Pas ruim na haar verjaardag kwamen we van de nachtvoedingen af, maar sliep ze nog niet door. Dat kwam pas rond 18 mdn. Maar dat is geloof ik wel echt later dan gemiddeld Als je het gevoel hebt dat ze met minder toe kan, (omdat ze meer sabbelt dan drinkt) kun je proberen wat af te bouwen door haar bijv overdag vaker te voeden, of 's avonds een extra flesje afgekolfde melk te geven. Of idd een speen proberen, als ze alleen wil sabbelen pikt ze dat misschien. Maar je kunt ingrijpen natuurlijk ook nog uitstellen, zeker zolang je het zelf trekt, zo groot is 7 mnd niet! Nachtvoedingen zijn echt niet raar met die leeftijd.