Hallo, Ben nu 13 weken zwanger van ons 3de kindje en geef mijn dochter van 17 maanden nog steeds in de ochtend en savonds voordat ze naar bed gaat borstvoeding. Nu zei mijn verloskundige dat ik het maar in de loop van de zwangerschap moet gaan afbouwen. Moet dit en waarom? Wil het liefst borstvoeding blijven geven aan mijn 2de dochtertje totdat zij zelf er genoeg van heeft. Want het is ook een ritueel savonds dat ze na het drinken in slaap valt en ik geniet hier nog zo van . Groetjes
hoi gefeliciteerd met je zwangerschap! Wat leuk dat je nog voedt. Het advies wat jouw verloskundige je gaf wordt vaak gegeven maar is onnodig. Het komt voort uit onwetendheid. je kunt prima de hele zwangerschap door voeden, als je zou willen. Er is geen reden om te stoppen met BV nu. Soms merk je wel dat je melk afneemt in hoeveelheid, dat je borsten gevoeliger worden of dat je kindje niet meer of minder vaak wil drinken (kan door andere smaak komen). Dit hoeft allemaal niet te gebeuren maar kan wel. Na de bevalling zou je als je wilt zelfs aan allebei de kindjes BV kunnen geven. Als je meer vragen hebt, hoor ik het graag! Mirjam
Dankje wel voor je antwoordt. Ik vind gewoon dat BV het mooiste is wat je een kindje mee kan geven. Je krijgt er ook een sterkere band van en vind dan ook dat een kindje zelf moet aangeven wanneer ze er genoeg van hebben. Dagmar